• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Vickan, klart det är dags för en Ösemester, lilltrollet måste ju få komma dit!

    Grattis till vagnen Kängu!

    Oupsie - ja, huspriserna är ju rätt saftiga där tyvärr.. så var det inte förr i tiden - borde köpt på mig ett fint hus när jag var sisådär en 10 år Ni får komma och hälsa på oss när vi hittat vår drömhus! (eller fallfärdiga ruckel, vilket det nu blir) Du får hemskans gärna kolla efter kopplet där du bor om du har tid! Telis har forskat duktigt och "hennes" butik kanske ska beställa kopplet, om det går. Men med tanke på vad svårhittat det verkar vara så får du gärna kolla också! Jag har dessutom pratat direkt med tillverkaren idag och frågat om jag kan få köpa direkt därifrån, men hon kunde inte riktigt svara på det... hmmm...

  • Oupsie

    Snaily - Kan du PM:a uppgifterna om kopplet till mig. Så vet jag var de är . Det är inte alltid de kan sälja till privatpersoner. Tror att det handlar om moms och säkert också konsumentlagar osv. Försökte köpa en grej direkt från Doggy förra året. Min hund hade tagit sönder en sak så jag kunde ju inte gärna reklamera den och tänkte att jag frågar tillverkaren om jag kunde köpa en reservdel av dem. Men det gick inte, däremot kunde jag be stället där jag köpt varan be tillverkaren att skicka reservdelen till försäljningsstället och det gjorde de, så jag fick det jag behövde. Har dock inte lagat saken än. Insåg att det krävdes en större arbetsinsats än vad jag trodde från början Men jag får väl ta tag i det någon gång.

    Ja, det hade varit något! Ett hus i 10-års present . Har ni funderat på att flytta dit permanent? I så fall kan man ju lägga ner lite mer pengar. Har ju ett par kompisar där och för de som ska köpa sig sitt första hus är det inte lätt. Lönerna ligger ju dessutom jämförelsevis ganska lågt där så det blir jobbigt för dem att gå in i budgivning med några som sålt sin villa i Stockholmsförorten.

    AM - Berättade för min man om Livias entré på dagis och han skrattade gott. Det gjorde jag med förresten Vilken rolig liten tjej!

  • Izzie

    Kängu - Grattis till vagnen! Själv har jag en Mistral S (varianten större än Fun) och är supernöjd med den!

    PB - Åh vilka fina saker han har sagt din gullunge! Längtar verkligen till Matilda börjar prata så mycket.
    Och vilken härlig kommentar från rektorn! Sånt är som sagt bara att suga i sig.

    BS - Jag förstår att era små vardagskonflikter tär på tålamodet. 40 min är ganska lång tid liggandes på golvet...
    Vad skönt att höra att killen var vid liv i tisdags iaf, hoppas verkligen han kommer tillrätta! Du kan väl uppdatera, jag är en sån där blödig människa som går runt och tänker på såna stackare.

    Muggles - Trist med huset, men 30 000 lät ju väldigt högt som månadskostnad. Tror ni resonerar helt rätt. Det är inte kul om man bara har råd att bo och inget mer. Räntorna kommer ju att gå upp, det är helt klart. Sen hur mycket vet ju ingen, men det gäller att ha marginal. Det är så tråkigt att låta saker som ekonomi förstöra vardagen och ev relationen om det blir för tufft. Ni kommer säkert hitta något som ni gillar och har lite svängrum till att hitta på andra roliga saker som tex att resa.
    Skönt att blödningen upphört! När är resan till Gran Canaria?

    EGO: Sömn-EEG gick ovanligt bra faktiskt! Anledningen till undersökningen är feberkrampen hon hade i juni. De vill mäta hennes aktivitet i hjärnan för att se så det verkligen var en feberkramp och inte tex ett epilepsianfall. Min pappa har epilepsi i släkten.
    Hursomhelst hämtade vi henne vid dagis vid lunch, de fick hålla henne uppe. Väl framme skulle de försöka mäta hennes huvud för att veta vad hon skulle ha för mössa och då illskrek hon. Skrek Neeej, neeeej NEEEEJ! Jag tänkte att detta kommer aldrig gå, men hon fick en flaska välling och då passade maken på att pressa på mössan med alla kladdiga elektroder. Sen fick vi sjunga och vagga henne till sömns och som tur är somnade hon faktiskt. Vi fick inget besked om hur det gick, utan får vänta några veckor på det.

  • snaily

    Oupsie, du är inboxad! Nej, vi funderar inte på att flytta dit på riktigt, arbetsmarknaden är ju något begränsad där, och nu trivs vi så bra i norr också. Men man ska aldrig säga aldrig!

    Izzie, vad duktigt av dottern att faktiskt somna under så underliga förhållanden! Hoppas resultatet inte tyder på ep!

  • Ore

    Izzie: Skönt att det gick så smidigt med sömn-EEG, hoppas att resultaten inte visar på epilepsi...

    Så du har också en Mistral S. En sådan blev det för mig också. I bästa fall kommer den två veckor innan BF, och i värsta fall ungefär samtidigt...

    PB: Trevligt med komplimanger från rektorn

    Kängu: Grattis till vagninköpet! Får du den direkt eller är det väntetid?

  • kängu

    Ore- Mamma levererar den om ca 10 min

    AM- Det blev en svart med svart/vitt mönster (blommigt).

  • Ore

    Ah, det vet jag vilket det är... Hade jag inte fastnat för den färgen jag gjorde, så var det den jag gillade bäst...

    Satt och skulle kolla en äldre kommenterad statusuppdatering på fejjan, och snubblade över en kommentar som någon skrivit till min kusin, med frågan "när kommer du ut från häktet?" WHAT??? Måste luskas vidare i...

  • snaily

    Ore - vilken överraskning med din kusin! Släkten är värst, som det heter...

    Är ni ute och drar Ru i nya vagnen nu Kängu?

    Kom på en stor fördel med att bo i hus - man har ingen granne under sig som blir galen när Korven leker med sin Busterkub (www.fairplaydogshop.se/scripts/visabild.cgi) - det låter som om någon håller på och river huset!

    Vår tomt är sådär lite svävande 1500-2000 kvadratmeter - bara gräs, inga rabatter att hålla ordning på.

  • Ore

    Klar fördel till hus alltså, Snaily. Å andra sidan skulle en Korv som retade grannarna under mig vara väldigt praktiskt De är tvättstugemarodörer, och de plågar mig ibland med hög, jobbig och framförallt dålig musik. Och jag är alldeles för snäll för att hämnas...

  • kängu

    Snaily, nej han sover i bärselen Fast jag är bra sugen på att testköra den!!!

    Ore, knäppt med kusinen!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor