• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

    Vickan - Så kanske det är. Har egentligen aldrig känt att vin skulle vara det som sätter igång magkatarren, men jag vet att alkohol kan förvärra magkatarr så jag tänkte att jag skulle vara absolutist ett tag. Hjälper det så hjälper det, och gör det inte det så har det knappast varit till skada

  • Telis

    Jag håller med, jag tycker också att mineralvatten smakar treo. Och visst kan det vara svårt att hitta alternativ ute som är lika goda och trevliga som vin, särskilt till mat. Men världens godaste alkofria drink finns på Gondolen iallafall.

  • kängu

    AM- Tack för info! Min mamma åker mellan två affärer och förhandlar- nu har hon fått ner den till 4500 kr (sittdelen)... Fortsättning följer! (jag är glad att jag inte är med för jag tycker sånt är suuuuuperpinsamt)

  • viktualia

    Kängu - åååå himla bra med en sån mamma! Jag håller med om att sånt där är otroligt pinsamt!! Skulle jag behöva nån med förhandlingskonst så är min lillebror otroligt vass på sånt... men som du säger.. jag vill INTE vara i närheten!!

  • viktualia

    Telis - kan inte låta bli att vara nyfiken på vad du druckit till maten när du varit ute och ätit? Jag kanske har missat nåt alternativ!

  • Oupsie

    Kängu - Vilken snäll mamma du har! Fast jag håller med dig, tycker också att det är pinsamt att pruta. Hoppas att det blir en vagn till bra pris idag då .

  • Ore

    Tycker inte heller det är jättebetungande att avstå från alkohol, även om jag blir litet sugen ibland. Behöver dock inte lägga något förbud på maken, han dricker minimalt med alkohol ändå, han har aldrig några problem med att vara chaufför...

    Men att dricka mineralvatten eller läsk en hel kväll till en god middag är INTE roligt, och när jag var i Tyskland på tjänsteresa i våras så fanns inga övriga alkoholfria drycker att tillgå...

    Piggelin: En helg i Paris låter väldigt trevligt!!! Jag misstänker att jag kommer få resfeber inom en snar framtid, och har litet vaga planer på en långweekend i Barcelona i vår

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor