• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

    Ja, och vilka möbler. Säkert tidsenligt men sofforna ser inte så bekväma ut

  • Oupsie

    Ja, just det Vickan. Grattis till lilla trollet! Kul att få se henne/honom på bild

    Det är så mycket som händer här i tråden att jag glömmer bort vad jag hade tänkt kommentera...

    Dagmamma var det ju. Jag har också gått hos dagmamma. På min tid fanns inte dagis Eller jo, det gjorde det inne i "stan" men inte i byn utanför där jag växte upp. Men mina dagmammor har varit snälla. Förutom några som man fick gå till om ens egna dagmamma var sjuk. En av dem hade en regel att man inte fick dricka något innan man hade ätit upp all mat på tallriken... och så var man tvungen att rita på en viss sida av ett papper, man fick inte rita på "fel" sida. Tur att det bara handlade om ett par veckor på sommaren...

  • Oupsie
    Telis skrev 2009-08-14 14:12:34 följande:
    Oupsie, vilket läckert hus. Med ett herrum minsann.
    Ja det måste man ju ha! Hur ska herrarna annars klara sig

    Förresten så borde du få ett brev av mig idag om allt har gått som det ska.
  • Piggelin1

    Jeeeeus vad ni skriver!! Jag hinner knappt med att läsa & ännu mindre kommentera Lappen med anteckningar bvli bara längre & längre, men nu gör jag ett försök!

    Lappis - jättefint hus, påminner en hel del om våra kompisars hus i Bromma!

    Vi har typ 400m2 tomt, alldeles precis lagom för oss!

    Muggles - min ena brorsa gjorde ju så när de lämnade sin lgh i stan, att de flyttade in i radhus i tre år & sen vidare till den villa de bor i idag. Det funkade jättebra för dem, även om det är lite meck med att flytta.
    Några andra kompisar här i stan var också inne på hus (med äganderätt), men insåg efter ett långsnack med en mäklare att för deras del var det bättre att börja med hus/radhus av bostadsrättstyp, det blir liksom lite mjukstart av husboendelivet då. Nu har de precis flyttat & jag tror det blir kanon för dem!

    På tal om att flytta - Lappis - har du bott på samma gata hela ditt liv?! Men inte bodde du hemma tills maken & du köpte er lgh?! Själv har jag tappat räkningen efter kanske 15 flyttar eller ngt. Fast de senaste tio åren har jag ju bara bott på tre adresser, så även jag har lugnat ner mig

    Lappis - skriker din man på dig?! Har svårt att se det framför mig efter att träffat honom häromveckan! Fast iofs, mannen min kan skrika åt mig med, inser jag nu, så skenet kanske bedrar

    PB - jag vill ha länk när den kommer ut!!

    Izzie - säger som BS, varför ska ni göra sömn-EEG? (vet knappt vad det är om jag ska vara ärlig...)

    BS - usch vad jobbigt med din kollegas son Måste vara bland det absolut värsta som finns, när det händer en egent barn/kött & blod

    Tinga - grattis till promenerande Puff!! Jättekul! ...och kul att ni flyttat till det nya nu!

    Nenne - KUL att se dig poppa in! "Holding a stick", du är för underbar

    PB igen - jag kommer gärna på fest!!! ...och VINKÄLLARE!!! Mmmmmmm!!!! Lyxigt!

    Ore - oj, har du inte ens fyllt 30 Vad ung du är jämfört med oss stenåldersmänniskor! Fast MSW är väl den som är yngst av oss alla här, eller minns jag fel?

    Vickan - vad sträng du är mot maken din som inte får dricka alkohol Det kände jag inte riktigt att jag hade rätt att göra, möjligen att han skulle dricka lite mindre - men det gjorde han med automatik ändå, utan att jag sa ngt. Om den ena är spik nykter, då faller det ju liksom bort det där nöjet att dela en flaska vin & bli lite småglada båda två...

    Lappis igen ? kul med bubbel i måndags (det finns ALLTID en anledning att fira ? men det vet ju ni bättre än de flesta!) ? här blir det nog Rotari idag, ska till brorsan med familj uppe på deras sommarställe & har en flaska liggande i kylen som nog får följa med upp!

    Snaily ? "grattis" till tant känns konstigt att skriva, men jag skriver det ändå

    Kängu ? grattis till tio timmars sömn!!! Vad härligt att maken din kan vara pappaledig en dag i veckan!

  • Piggelin1

    Oupsie, jag får inte upp bilderna på huset Får försöka en gång till lite senare...

    Herr-rum, det hade vi i vår gamla lägenhet (iaf stod det så på ritningen)! Sen fanns det en Jungfrukammare också, var det där damerna helst skulle vara när herrarna var i sitt rum?!

  • Lapinette

    Lappis x 3 ska försöka besvara Piggelin .

    1.) Javisst är huset fint!

    2.) Min man tror att jag lyssnar bättre om han skriker vilket istället har motsatt effekt. Jag stänger av totalt och svara inte och då skriker han ännu högre. Ska väl erkänna att jag ibland retar honom till att bli upprörd. Han har ju trots allt italienskt påbrå och ibland är stubinen lite väl kort.

    3.) Bubbel är aldrig fel!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor