• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Ah 500-600 kvm tomt är max vad jag vill ha Det ska vara minst 30kvm altan också, bara lite gräs kvar

  • kängu

    Mer ego- Jag fick sova 10 timmar inatt !!!!!!!!!!!!!!!!!! Maken tog Ru's kvälls, natt och morgonmatningar. Helt underbart (sedär, en fördel med att inte amma )

  • Ore

    muggles: Det blir en sväng in på apoteket för att fylla på med handdesinfektionsmedel. Jag är ju i 3:e trimestern!!!

    Telis: Ja, jag har börjat inse mer och mer (allt eftersom de stora jordhögarna försvinner), att vi har en stor gårdsplan, en normalstor tomt framför huset och utöver det en extrastor tomt bakom huset. Kanske ska anlägga en mindre fotbollsplan?

    Nä, hoppas verkligen att trädgårdsdesignern har bra förslag. Men alla som saknar trädgård själva men vill trädgårdspyssla är varmt välkomna hem till mig från och med nästa sommar Jag kan stå för mat, vin och fika!!! (Är bättre på det än på trädgårdar...)

  • kängu

    Ore, det var en rejäl tomt det!

    Mugglan, håller med dig helt- räkor är godast, sen kräftor osv. Gillar inte heller "vanliga" kräftor.

  • kängu

    Ore, jag är inte trädgårdsintresserad men maken däremot. Kan komma så kan jag dricka vin och han påta

    Läskigt med svininfluensan och graviditet...

  • Ore

    Kängu: Låter härligt med mycket sömn. Kanske är idé att börja söka jobb, kanske finns någonstans där du kan få börja jobba litet deltid. Låter som det skulle vara en bra lösning för hela familjen?

  • Ore

    Kängu: Plus att du har möjlighet att börja få erfarenhet medan du har en färsk examen!!!

  • Telis
    muggles skrev 2009-08-14 13:15:01 följande:
    Ah 500-600 kvm tomt är max vad jag vill ha Det ska vara minst 30kvm altan också, bara lite gräs kvar
    Precis min åsikt! (Eller möjligen att det där gräset kan få vara naturtomt istället. )
  • Lapinette

    muggles - låter vettigt att säga nej om månadskostnaden kan närma sig 30 000 kr. Så du planerar helikopter + skidåk vid riksgränsen som 40 års present? Själv satt jag precis och la ned mina favorit/drömhotell på Rivieran. Tänkte lägga ihop en fil som blir ska bli min önskelista.

    Sweet - lugn och fin, New York kommer att finnas med på den listan .

  • kängu

    Ore, ja ska försöka hitta ngt sånt. Tyvärr är inte arbetsmarknaden i denna del av landet så god... Vi får välan se hur det går.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor