• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    Ore och Brudsommar - har jag har mailat er på fejjan

    Ego - inskrivningen var inte så dramatisk men tantalonan var inte så sugen på att ge mig antiillamåendepiller... hon tyckte att illamåendet borde vara på gång att gå över så det var nog onödigt.. tjaa.. den som lever får se...

  • Lapinette

    Vickan - vi får väl då hoppas att hon har rätt men varför inte lindra lidandet som du faktiskt har just nu? Min mamma mådde illa i 9 månader när hon väntade mig.

  • Telis

    Ja, det är jätteskönt att den verkar ha gått upp så pass i pris. Jag är så feg så jag vill helst kunna flytta till större utan att behöva låna mer. Jag skulle inte kunna sova på nätterna med lån på fyra miljoner.

    Muggles, var det pengarna som gjorde att ni hoppade av huset eller fick du kalla husfötter?

    Jättefint hus, Lappis!

  • viktualia

    Lappis - jaaa det undrade jag också.. men men.. jag får väl släpa mig i riktning mot jobbet på måndag och se hur det går...

  • BrudSommar2006

    Vickan, vadå på väg att gå över, har du otur kan du ju må illa hela graviditeten, det kan ju inte hon veta! Själv mår jag fortfarande illa i vecka 18, bara ett par dagar kvar till vecka 19, och måste ta i alla fall minst två, oftast tre tabletter varje dag och i morse hann jag knappt ur sängen innan jag fick springa till badrummet. Du skulle insisterat!

    Lapinette, vilken mysig trädgård och vilket fint hus! Det är ju nackdelen med vår 80-tals trädgård, den är inte så där lummigt fin och uppvuxen som äldre trädgårdar och de innan var inte så trädgårdsintresserade så vi får försöka plantera vartefter nu istället men det kommer ju att dröja innan det har växt till sig.

  • viktualia

    Telis - japp och de har bort illamåendet men gör mig dödstrött... vilket jag berättade för bm.. att om jag äter Postafen så lär jag inte göra mycket nytta på jobbet.. hon brydde sig inte nämnvärt...

    Annars verkade hon trevlig och helt ok.

    Lappis - supermysigt hus!

  • BrudSommar2006

    Ja just det Muggles, varför hoppade ni av huset? Jag trodde att ni hade bestämt er?

  • Lapinette

    Telis - jag önskar också att vi skulle kunna köpa hus utan att behöva låna mer. Därför känns det lite, lite i hjärtat att huset som ni tittade på ... och som jag också gillade ... gick för en mindre peng än vad vår lägenhet kommer att säljas för. Fast samtidigt förstår jag makens resonemang om att om vi ska köpa hus lika gärna kan ta ett som är något större än att flytta in i något som kommer att kännas litet efter ett par år.

  • Lapinette

    Det är sällan tomten är på 1 000 kvm i närförorten - me like! Drömmen om ett hus är att få ha en trädgård ... annars kunde jag likväl bo i stan. Har alltid gillat blommor och att påta (säger jag nu när jag inte har någon trädgård).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor