• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM
    Telis skrev 2009-08-07 10:50:13 följande:
    fru AM skrev 2009-08-07 10:42:53 följande:AM, kan du sms:a mig i så fall? Jag har nämligen redan lovat Snaily att gå in hos en av återförsäljarna på väg hem ikväll eller imorgon. Fast i och för sig så kanske hon vill ha ett till Korven och ett till maken så att det inte gör nåt om hon får två.
    jag sms:ar om jag hittar ett koppel!
  • snaily

    Ja verkligen!
    Lycka till på koppeljakten då AM och Telis - men gör det bara om ni verkligen inte har nåt bättre för er idag!

  • viktualia
    Frejis skrev 2009-08-06 22:23:05 följande:
    Vickan - vad jobbigt att du fortfarande mår så illa. Läste idag om att det finns Lergigan (comp, tror jag att det var) som innehåller koffein som motverkar tröttheten. Vilken vecka är du i?
    Nu har jag ringt vårdC som ska ringa upp om nån timme. Ska testa det där med L comp och se vad de säger.

    Jag gick in i v11 i onsdags.
  • viktualia
    Vännerfan skrev 2009-08-06 23:53:55 följande:
    Detta sedan jag följde ett tips jag fick av bm igår. Man ska ta Lergigan direkt när man vaknar och sen ligga blickstilla i en halvtimme innan man sakta startar dagen. Det verkade funka, idag iaf.
    genast noterat! ska nog testas här också... nojjar ju som sagt om hur jobbstarten ska bli.. men med sådana trix kanske det blir lättare!
  • snaily

    Vickan, vecka 11 redan! Hoppas du kan bli hjälpt av Lergigan comp!

    Har f.ö just gjort premiär i Ores favvodiskussion (?) här på BT

  • viktualia

    Tinga - skönt att sondhistorien känns som ett kliv framåt!

    Snaily - måste få fnissa åt koppelprojektet.. hihi!

    Vänner - jobbigt med foglossning igen! *stackars* Själv tycker jag att mina gravidåkommor är alldeles tillräckliga...

  • Clownis

    Foglossing gör att man bara inte kan ta långa steg, ligga på sida eller andra vettiga rörelser. Gör man fel så får man helt enkelt sota för det senare. Jag hade ingen foglossning under graviditeten men fick det av förlossningen. Dum som jag var fattade jag inte då att jag hade foglossning vilket gjorde att jag tre dagar efter förlossningen nästan inte kunde gå alls. Gör man bara rätt d.v.s inte sitter med benen i kors, inte sitter i skräddare, tar korta steg o.s.v så klarar man sig ganska bra även om mitt inte vill försvinna.

    Angående svärmödrar så är jag glad att jag har så bra kontakt med min. Kanske är det för att vi var så unga när vi träffades och mannen då bodde hemma. Då kom man varande närma på ett annat sett. Vi pratas vid i telefon flera gånger per vecka nu efter att mannen har gått bort.

  • viktualia

    Clownis - oj... inte sitta med benen i kors och inte skräddare (vilket jag gör på kontorsstolar).. det där lät läskigt.... med tanke på mitt vanligaste rörelsemönster så får jag nog gå runt med en pall om jag skulle drabbas.. har nämligen ben som inte stämmer med standardhöjd på stolar.... jag når inte ner ordentligt.. därav en massa kreativa (tydligen inte nyttiga för foglossning) sittställningar...

  • Clownis

    Viktualia - självklart har du tur så att du slipper foglossning!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor