• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

    Piggelin - nä, oftast är det skönare med sen semester, för ibland kan det kännas som att sommaren är slut när semestern är över. Fast vissa saker styr man ju inte över, som dagis öppettider t ex.

  • Tinga

    Nähä, nu är det dags att hoppa i duschen för en uppfräschning, innan det är dags för sjukhusbesök igen. Maken vilar efter dålig sömn under natten och både Piff & Puff sover, så det är lugnt och skönt här.

  • Piggelin1

    Precis, Tinga!! Den där känslan att sommaren är över...

    Blir lite avis på reglerna på brorsans dagis i A'dam - enda gången på året som de har stängt är mellan jul & nyår (pga underhåll av lokalen). Ingen stat/kommun som bestämmer att from vecka 28 SKA man ta semester varje år (alterntaivt ordna snälla mor/farföräldrar som tar hand om ens telning då)...

  • Telis

    Tinga skrev 2009-08-07 09:40:06 följande:


    Telis ? du är verkligen en helylle- och helt igenom ärlig kvinna.(Och nä; jag är varken ironisk eller retas med dig, utan det är en komplimang.)
    Utan att ge några detaljer här så kan jag säga att det är helt och hållet min pappas fel.
  • Vännerfan

    Jag ska nog inte gå in och skriva inlägg så snabbt, för sen i sängen igår fick jag dåligt samvete när jag glömde tacka Telis för medlidanandet! Tack!

    Jag hoppas också att trenden håller i sig. Lite sur nu dock för att jag inte fick Lergigian comp, men läkaren som skrev ut det var helt inkompetent så det var nog inte så konstigt ändå. De gav mig en lapp för att lista vår familj på den vårdcentralen jag var till och jag tänkte att jag vill träffa en läkare först och se hur de var och på vägen ut hamnade listningspapprena i papperskorgen.

    Innan jag ska ut och njuta av en varm dag med sol vid havet med min lilla familj kan jag bara konstatera att fr.o.m. nu och 1 1/2 år framöver kommer jag nog vara lite invalid igen. Suck. Hade ju liksom Clownis foglossning i 1 år efter att Prinsen föddes och jag hann inte ens komma in i vecka 9 i denna graviditeten innan den kom tillbaka. Men men, jag överlever! * dock sagt med en suck*

  • Telis

    Men Vänner, inte ska du ha dåligt samvete för det!!

    Hur känns foglossning?

  • Piggelin1

    ONT!
    Man får gå myrsteg & det där att ta snabba raska steg är bara att glömma Långa promenader likaså.
    Fast jag hade det inte alls lika jobbigt som Vänner & det kom mest på slutet & försvann snabbt efter förlossningen, tack & lov.

  • fru AM
    snaily skrev 2009-08-07 09:41:53 följande:
    AM, precis som jag då, kanske får ge mig och ta det i råläder. Du har mitt uttryckliga tillstånd att upphöra med koppelgooglingen nu!
    Vet du vad: jag ska ut på stan i eftermiddag och tänker då gå in i en häst- och hundaffär och kolla om de har där ... Ska jag köpa ett koppel om de har rätt sort?
  • Telis

    fru AM skrev 2009-08-07 10:42:53 följande:


    Vet du vad: jag ska ut på stan i eftermiddag och tänker då gå in i en häst- och hundaffär och kolla om de har där ... Ska jag köpa ett koppel om de har rätt sort?
    AM, kan du sms:a mig i så fall? Jag har nämligen redan lovat Snaily att gå in hos en av återförsäljarna på väg hem ikväll eller imorgon. Fast i och för sig så kanske hon vill ha ett till Korven och ett till maken så att det inte gör nåt om hon får två.
  • snaily

    AM och Telis - hur gulliga är inte ni då!!

    AM, du får hemskt gärna kolla också om du har tid! Tack! Ingen katastrof om jag skulle få dubbel uppsättning förresten!

    (Mitt koppelproblem placerar jag förresten i kategorin livets oviktiga frågor )

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor