• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

    Clownis - vad kul att se dig här! Hoppas du vill berätta lite mer om hur det går för er.

    Vickan - testa Lergigan tycker jag. Du har inget att förlora på det -det är väl bara att sluta om du blir för trött. Att busspendla och må illa eller sitta i jobbmöten och må illa måste väl vara värre än att blir trött?

  • fru AM

    Start igen: ser på fästet att det kanske blir svårt att korta kopplet. Kanske ska mrs Google göra en insats. Vad heter koppel på engelska?

  • start september

    Tack AM - fast jag tror det var till Snaily? Du är fantastisk som vanligt på att hitta.

    Får man fråga dig om vinterkläder förresten? Vad är bästa overallen och behöver man en eller två om man ska vara lite smart?

  • Ore

    Fick besök av syster, så jag blev litet avbruten i mitt detektivarbete. Nu ska jag kolla på länken som AM skrev...

    September: Tror också att man har nytta av funktionen att koppla på babyskyddet på vagnen. Men å andra sidan så kan jag helt på egen hand köpa ett sådant snarast efter att bebisen fötts. Tror inte det är själva grejen i sig som maken vänder sig mot, det är mer att vi inte vet OM vi har användning för det.

    Vickan: Skit att du fortfarande mår illa... Och synd att du sov när ni åkte vid Lofoten, det är fantastiskt vackert där! Men åter till illamåendet, det är ju inte säkert att du reagerar likadant som vännerfan på Lergigan (stavning?), så det kan ju vara värt att prova?

    Tapeter och trafikspegel, blir det nu

  • snaily

    Hej mrs Google, tänkte väl att du kanske skulle ha något tips Precis vad maken sa, men det är nog svårt att korta pga flätningen?

    Leash, på engelska.

    *vinkar till start september*

  • BrudSommar2006

    Nu är vi hemma igen, jätteskönt faktiskt, har inte satt min fot hemma på fem veckor och det var riktigt mysigt att få komma hem till vårt hus igen!

    Kängu, jo, vi har varit i Alingsås, synd att kalla det håla egentligen, jag tycker att det är en jättemysig liten stad med torg och kullerstensgator men helt klart inte samma ruljans på barnvagnar som i Stockholm! Vi tog vagnen för 6 500 kr istället för 9 000 kr så vi är nöjda. Nu har vi blivit med Teutonia Lambda, det enda är att vi ju är så väldigt tidiga med att skaffa vagn, det var ju rätt så otippat! Vi fick inte ens med den hem utan den står hos svärföräldrarna, vi är glada att vi lyckades få med allt annat i bilen, det hade inte gått in en pryl till!

    Katterna verkar gilla att vara hemma, de stod ut bra men var nog lite trötta på att dela hus med en stor, busig hundvalp, nu kan de springa runt som de vill, där kunde de ju inte springa alls utan att bli jagade. Det var i alla fall väldigt nyttigt för både dem och vovven att bo ihop i en hel vecka tror jag.

  • fru AM

    JAg ger faktiskt upp koppelgooglingen. Det var för svårt ...

    Overall: Jag tycker Reima har de bästa overallerna. De är lätta och smidiga. Torkar över natten så då behöver man inte två (såvida man har egen tvättmaskin alltså - eller hyfsat lätt att boka tvättid på kort varsel). Man kan ju försöka vara noga med att sätta på galonisar utanpå overallen vid riktigt slaskväder - så spar man en tvätt ... Nackdelen är att Reima är lite dyra.
    Polarn o Pyrets overaller är ju annars bra har jag hört - har dock inte testat dem så mycket (Livias babyoverall var därifrån men hon hann växa ur den till dagisstart (=skarpt läge). HAr jag tur så har Livia nu vuxit i Storsonens sparade Reima. I annat fall köper jag en ny Reima eller POP till henne i unisexfärg (så att Hektor kan ärva).
    Jag tycker det är smart med en overall och en jacka + vinterbyxor så kan klädseln vara fullt flexibel vad gäller det skiftande vädret och eventuella kladdkatastrofer ...

  • start september

    Vink tillbaka till Snaily!

    Korven är alltså inte till salu om du ska ha koppel Låter toppen att du kan ha med honom på jobbet. Hur har det gått för din make förresten med jobb?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor