• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Imorgon blir det Käringön och Petersons Krog (www.petersonskrog.se/_index.html). Äntligen efter 15 års väntan. Seglade mkt där i min ungdom och har alltid drömt om att käka där (de är berömda). Tidigare i somras hade vi bestämt med ett annat par att vi skulle dit (de hade också drömt om att få äta där) - men tror ni inte att det ösregnade den dagen. Nähe? Så den gången blev det plan B (en värdelös dyr lunch i Lysekil...)

  • muggles

    Läggdags! Lyxigt att kunna sova till 8-8.30 nu för tiden - är helt tillbaka i mina gamla nattugglevanor Måste börja styra upp mig/oss om vi ska jobba nästa vecka.

  • muggles

    Koko: förresten, ang svininfluensan. De vet ju inte förrän efter epidemin om vaccinet har verkar el ej... Det är nog bara att hoppas på det bästa. Jag försöker att inte oroa mig för mkt (men det är ju inte så lätt).

    Vi ska förresten till BM och diskutera KUB/Fvp på måndag. Jag förstår inte varför det är så hög felprocent på det fortfarande - borde de inte ha trimmat in undersökningen nu? Och så många som jag känner som gjort KUB och ingen har fått ett felaktigt resultat. Låter konstigt med 10%...
    Vill absolut inte ha ett "skadat" barn. Men tänk om man gör Fvp, får missfall, och sedan får besked att barnet var friskt. GAH!

  • muggles

    Och jag vet att man kan få ett "skadat" barn även om Fvp inte visar på ngt fel, så klart... men ni vet vad jag menar tror jag. Dvs att barnet har ngt annat fel som inte Fvp testar.

  • Lapinette

    Skickar ett grattis i efterskott till tråden! Tänk att 3 år har gått ...

    Telis - dont worry, jag har druckit vin för er alla som är gravida här på tråden de senaste dagarna. Var igår på en superfin restaurang för lunch med utsikt över Napa dalen och sen direkt till vinprovning och några timmar senare middag med vin. Idag började vi 10.45 med vinprovning och sen har dagen rullat på i samma takt .

    Liten - jag vill till Rom och älskar Florens så ni har ett delikat problem att lösa .

    Kokisen - maken tackar också ja till inbjudan att få se SYTYCD hemma hos er, gärna med middag .

    EA - skit med BOM men skönt att cykeln har blivit kortare.

    Imorgon åker vi hem . Trist att semestern är över men samtidigt skönt att komma hem ... har försökt att lära maken säga "borta bra men hemma bäst" idag.

  • Mrs  B

    God morgon!!!!

    Här är det lugnt och skönt för en gångs skull.
    Max sover hos farmor hela helgen och maken har precis kört till ishallen för att döma lite internmatcher.
    Så Malte och jag bakar kanelbullar.

    Barnen är bjudna på två barnkalas nu inom två veckor och då frågade mamman om jag hade någon mjölkfri bulle till Malte att ta med. Hon hade fixat andra mjölkfria kakor men vill att Maltes tallrik ska se likadan ut och då fattas en kanelbulle.

    Har ju tänkt baka en tid nu men kommer aldrig till skott så detta var en "spark" i baken att ta tag i det hela.

    Piggelin
    Åkte också förbi Ullevi i veckan och U2´s scen var verkligen stor.

    Barn nr 2
    Det var inte lika kämpigt när Malte föddes och vi förstod att jag inte hade så mycket mjölk denna gången heller. När maken åkte hem till Max åkte de dessutom till Maxi och handlade allt vi behövde. När vi sedan kom hem gav vi Malte ersättning varannan gång och sen ammande jag varannan gång.
    Man är helt enkelt mer erfaren andra gången än första och har ett annat tänkande hur man vill ha det.

    PB
    Om jag inte har gratulerat dig innan till huset så gör jag det nu. Stort grattis!!!!

    Jag är mullvard på vänster öga.

  • Mrs  B

    Vi tog fram pottan när Max var 1 1/2 år. Han satt där lite då och då. När han var 2 1/2 år tog vi upp det lite mer men han var inte tillräckligt intresserad eller mogen för att klara det helt så han blev 3 år och 4 månader innan han blev blöjfri.
    (Malte kom ju ut till oss när Max fyllt tre också).

    När Max väl blivit blöjfri på dagen tog det bara 2 veckor sen var han blöjfri även på natten.
    När det väl lossnar går det oftast fort.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor