• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

    Tinga, bra att ni äntligen fått komma till gastroläkaren! Jag tror tyvärr att han har rätt, att det är ngt ni kommer få kämpa med i några år. Hoppas att ni får riktigt bra hjälp från logoped, läkare och andra för att göra det mer uthärdligt. Massa styrkekramar till dig (och maken!) jag tycker att ni kämpar på så jäkla bra!!!! Det KOMMER att lösa sig med Piff och maten, även om det tar lite tid. Glöm inte att be om stöd och avlastning när du behöver det!!!
    Härligt att ni haft en bra semester

    Frejis, kul att se dig här inne och härligt att lillan är kvar i magen!! Vilken vecka är du i nu?

    Jag vill också luncha... kanske ska kasta mig på tåget?

    Telis, förstår att det känns läskigt med resan och svinflunsan!

    MSW, ha en härlig semester!!

    Lappis, hoppas resan hem går bra!

  • _koko_

    Hej frejis!! Kul att "se" dig! Åååh, vill jättegärna luncha med er jag också, ska se om jag kan få till det... Ni kan väl skriva var ni ska ses så får jag se om jag hinner (sista dagen innan semester igen).

    Ledsen att jag drog från influensadiskussionen igår, blev hastig avgång till favvopizzerian (fast jag åt inget, det var sambon som hade craving ).
    Jag förstår verkligen att du också funderar över influensan, telis, varför skulle den tvunget visa sitt fula tryne (höhö) i år???
    Tror inte vi tappar platsen om vi håller conny hemma så länge vi betalar för den (de har hittills iaf verkat väldigt sympatiska, och det är ju ett föräldrakooperativ). Inskolning börjar om 2 veckor, insåg jag när jag höll på att skriva att det ju är rätt lång tid kvar och ingen idé att oroa sig nu...

    Jag har haft lunginflammation (inte som gravid dock) och det knepiga med det är att det kan vara allt ifrån bara hosta (som jag hade) till inläggning på sjukhus och jätteallvarligt.

    BS - Så inte heller Iris fattar vitsen med dockteatern? Skönt, om du förstår hur jag menar.

    Kängu - Kan bara hålla med övriga, amningen är inte det som avgör om du är en bra mamma eller inte. När det inte fungerar är ju ersättning fantastiskt, och som flera varit inne på, pappa kan vara precis lika delaktig i matandet som du. Jag behövde inte ge conny ersättning förrän han var närmare 5 månader, men även han ratade snabbt bröstet och jag minns tydligt hur frustrerande det var varje gång jag försökte amma... Han bara skrek och kastade bak huvudet. Maten ur flaskan behövde han ju inte anstränga sig för att få, den flödade ju direkt.

    Tinga - Måste ni sluta abrupt med mjölk nu? Annars kan ni ju succesivt öka mängden enago allt eftersom så kanske han accepterar det bättre? Så gjorde vi när vi gick över från ersättning till (majs-) välling med conny. Men är det så akut för puff att varje mål räknas (vilket det verkar vara?), då kanske ni inte kan göra så...

    Liten - Kram!

    Nu är det bäst jag börjar jobba!

  • _koko_

    Äh, Piff menade jag ju...

    lappis - sytycd är inspelat, men jag har inte kommit mig för att lösa kopieringen ännu. I värsta fall får du väl komma ut till förorten och hälsa på så får vi ha sytycd-maraton.

    Ore - Jag tar hissen till jobbet nuförtiden, vårt kontor ligger en hel trappa upp...

  • Telis

    koko, jag vet inte var Frejis tog vägen men Cicci och jag har sagt 12.30 vid svampen. Men vi är flexibla och kan flytta det om det inte passar. Jag hoppas att du hinner komma.

  • Frejis
    Jag är här, ibland måste man ta en liten tupplur Kommer 12.30 till svampen, ska bli kul att se er.
  • kängu

    Tack igen för allt stöd och peppning angående amningen!
    Ni är underbara

  • Frejis

    Kängu - jag är i vecka 31.

    Tycker annars att du och Ru ska komma med till lunchen. Hela två timmar kvar

    Brudsommar - vi får "bara" gå en gång som ta drygt fyra timmar. Det känns dock att det räcker med det.

    Koko - du kan ju alltid komma lite senare om du inte hinner till 12.30. Våra luncher brukar ju ta lite längre tid än en halvtimme.

  • kängu

    Frejis, redan vecka 31!!

    Är det OK om jag kommer en timma sent??
    Tar ju tre timmar med tåget

  • BrudSommar2006

    Frejis, var tacksamma att ni bara behöver gå en gång, det räcker säkert mer än väl! Det man vill veta blandas ju oundvikligen med en massa man redan vet. Då förundras man över någon klant som sitter där och ställer orelaterade frågor och inte verkar fatta någonting och man undrar hur de lyckades bli med barn...

    Tinga, det här verkar onekligen hur jobbigt som helst nu när ni fått veta att det kommer att ta så lång tid att lösa men det här med kräkningarna ska de väl utreda nu och det räknar de väl med att få bukt med så fort de hittar felet???

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor