• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

    God morgon Telis! Vecka 15, kul Har du börjat få en liten söt gravidmage?

    Allt är bra här förutom det dåliga, dvs totalt rubbad dygnsrytm, foglossning och bebisfötterna som just nu befinner sig mellan mina bröst (typ)

    Tycker också att vi lunchar idag.

  • Frejis

    När det gäller svininfluensa funderar jag faktiskt hur verksamt vaccinet egentligen kommer att vara. Det känns onekligen långt till september till det kommer till Sverige... och hur sjutton känner man igen de första symptomen på nöff-nöff-sjukan?

    Telis igen - finns vaccinet redan i USA?

  • Telis

    Nej, jag har bara min fläskiga mage som vanligt. Fast om jag ligger ner på rygg så känner man att den är lite fastare och putar ut lite mer än vanligt (istället för som tidigare när fläsket bara har flutit ut åt alla håll).

    Oj, fötter uppe vid brösten låter jobbigt. Men jag är så glad över att hon fortfarande är kvar där inne och inte har velat ut än.

    Jag vet inte heller hur bra det där vaccinet är, hur verksamma är dom vanliga influensavaccinerna? Och vill man ta ett vaccin som inte är prövat på gravida?

    Symptomen är väl som vanliga influensor tror jag, ont i kroppen, feber, hosta, trötthet och sånt. Det som blir värre för gravida är att man kan få allvarligare problem med lungor och luftrör, få lunginflammation och sånt, så jag tror att man ska vara extra uppmärksam på hosta och andningssvårigheter om man känner sig dålig.

  • Frejis

    Fläskig mage har du nog inte Telis, i alla fall inte så fläskig att det skulle vara synligt för omgivningen snart säger även gravidmagen poff och då försvinner den andra magen

    Jodå, hon är kvar i magen och det känns just nu att hon kommer att vilja vara kvar där hur länge som helst. Med tanke på all mat och övrig service som hon får är det kanske inte så dumt

    Det får väl bli lite placeboeffekt, typ "jag blir inte sjuk för att jag har vaccinerat mig" Just lugninflammation är en farlig komplikation, tror jag.

  • Telis

    Ja, hellre en riktig gravidmage än fläsk. Fast den får gärna vänta med att komma ett par veckor till, jag vill vänta med att berätta på jobbet till efter semestern.

    När passar det dig med lunch, Frejis? Jag drar iväg ett sms till Cicci och ser om hon fortfarande är lunchledig.

  • BrudSommar2006

    Håller på och läser ikapp, hann aldrig slå på datorn igår.

    Mrs B, vi har nog bestämt oss för att skippa Liseberg och satsa på Borås djurpark istället. Å andra sidan verkar många sluta sin semester nu så det finns en liten möjlighet att det är mindre folk där nästa vecka men, men.

    Vår föräldrautbildning var förresten bara två gånger, hur många gånger gick ni egentligen???

    Koko, så där var det som tur var inte när Iris skulle få sprutan, men däremot på sjukhuset när hon skulle operera handen så försökte de med att visa först osv, Iris fick rita på sjuksköterskans hand och allt men hon var helt klart inte mottaglig, jag tror de ska upp i det dubbla i ålder innan det är något vits med det, Iris är i alla fall bara på väg dit men inte riktigt där än och hon är ju över två nu.

  • MSW

    BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 8/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Mugglan 13/3 2010

    Max: 041225
    Livia: 061116
    Prinsen: 070509
    Iris: 070605
    Victor: 070621
    Mugglans Goa Moa: 070826
    Piggelin:s A 071116
    Matilda: 071231
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827
    Aurora: 081219
    Ciccis prinsessa:090526

  • MSW

    Skickar extra hårda kramar till Kängu, Tinga och liten!

    Och önskar lycka till de närmsta veckorna då jag ska ge datorn så minimalt med tid som jag bara kan! Och jag antar (och hoppas ) att jag kommer ha ett litet helvete att läsa ikapp igen sen!

    STORA KRAMAR!

  • Ore

    Godmorgon

    Tinga: Tråkigt att det inte blivit bättre med Piffs kräkningar... Hoppas i alla fall att gastroläkarens utredningar ger något bra resultat. Även om det kommer ta lång tid att jobba bort Piffs ätproblem, så vore det ju skönt om man visste varför han har dem, och en åtgärd som hjälper. Då kan det ju börja gå framåt i alla fall, nu famlar ni ju litet i blindo. Men jag vill (ytterligare en gång) ge er en eloge, tycker ni är helt fantastiska som kämpar så mycket med det, och gör precis allt ni kan. Hoppas verkligen att ni vet det, och ger er själva beröm för det, även om det inte har haft så mycket effekt (än...)!

    Insåg igår kväll hur trött jag var i kroppen efter en heldag i Ullared. Det märks att jag börjar tappa kondition och styrka
    Känns litet hårt, även om det är synd att klaga när orsaken är så trevlig...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor