• Svar på tråden Tantvarning 5
  • feministbrud

    Helt sant. Hur gärna jag än vill skrika åt dig att du ska sluta så måste du vilja själv.

    Liten parallell: När jag feströkte sa många åt mig att sluta eftersom det ändå var så lite jag rökte (logiken?). När jag sa att jag inte ville fick jag ofta till svar: "Åååååh, så säger aaaaaalla! Man tror att det är vilja, men du är säkert som alla andra fast i ett beroende." Jag svarade behärskat varje gång: "Jag sa inte att jag kunde sluta, jag sa att jag inte ville. Sådetså."


    Frulle skrev 2009-09-07 19:08:04 följande:
    Jag slutar när jag känner mig redo och VILL sluta för min egen del. Det går inte att enbart sluta för andras skull..Punkt slut.
  • Aleta

    Choklaaaaad!

    Min syrra och jag har bestämt att vi ska beställa 10 kilo (minst) av vår favoritchoklad. Den är på 100% och efter den så smakar all annan choklad bara socker.
    Min man som också är fast hävdar att vi numera är motsvarande heroinister fast på choklad.


    Cantaton skrev 2009-09-07 20:48:07 följande:
    Åh de gör reklam för choklad på TV. Nu blev jag chokladsugen!!
  • Cantaton

    Haha!!


    Aleta skrev 2009-09-07 21:43:01 följande:
    Choklaaaaad!Min syrra och jag har bestämt att vi ska beställa 10 kilo (minst) av vår favoritchoklad. Den är på 100% och efter den så smakar all annan choklad bara socker.Min man som också är fast hävdar att vi numera är motsvarande heroinister fast på choklad.
    Fjosok, lite av båda
  • Fjosok

    Aleta: Kul att du gillade klänningarna innan, såg en sådan med jättesläp på eBay idg igen för en spottstyver.

    Cantaton: Vad för diet? Du har väl inga viktproblem? Eller har jga missuppfattat nått? :)

  • Aleta

    Problem:
    Hur får man en par vägglampor till Småland från Karlshamn när säljaren tycker att det är för jobbigt att skicka dem?
    Åka nästan 15 mil känns lite överdrivet om det inte finns någon annan anledning att åka dit. Något jättekul att göra med barnen kanske?
    Är det någon som känner till något om Karlshamn?

    Passionsblomman - bra skrivet förresten!

Svar på tråden Tantvarning 5