• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2009-08-24 21:43:38 följande:
    Tack ska ni ha för att nuí bryr er! Det betyder massor!Sa det till min sambo när jag storgråtande gick genom stan och hade honom i luren "Jag vill bara HEM och prata med tjejerna som FATTAR och jag vill inte vara här i stan bland allt folk"

    MMm.. förstår vad du menar, jag borde gå och lägga mig men kan inte låta bli att titta in här, fast resten av familjen sover!
    Har ni hörtom nåt bud än från mäklaren?

  • Aleta

    Oj här pendlar det mellan skratt och gråt!

    Stackars dig Passionsblomman, jag satte mig genast och googlade stopp i äggledare och hittade följande i en blogg :
    "Så här svarar Mats Wikland på Fertilitetscentrum, Carlanderska sjukhemmet i Göteborg:
    "Om en äggledare är skadad, helt avstängd eller saknas så minskar sannolikt fruktsamheten mycket lite. Detta beror på att ägglossningen kan ske från en sida i flera månader i rad. Vidare kan en äggledare plocka upp ett ägg som ägglossat från motsatta sidans äggstock.""

    Dessutom är den med passage nyspolad och fräsch, så det är verkligen läge att försöka nu.
    Min och makens recept: Varje dag från och med nu och fram tills det är dags att testa om det blev plus. Och inget fusk!

  • Im yours

    Godmorgon!

    Hörde att Lennart Swan, alltså John Blund ox kom in på sjukhus
    med ett stearinljus i rumpen

    Huslurkare De kan verkligen vara jobbiga. Hoppas det känns bättre idag lilla blommis. Åsså fler tummar att hålla både för +, och bra budgivning på er söta stuga, som ligger lika pittoreskt o mysigt som många drömmer om.

    Igår kilade jag in, o kollade ringar på ett ställe. Rätt underbar känsla faktiskt Men hur väljer man? Vi har pratat om Attling- ringar ............ åhhhhhhh det finns så mycket fint.

    Idag har jag en träff med blivande mannen, ska bli mysigt

    Det verkar bli ytterligare en solig dag på stan

    Bye för nu.

  • Frulle

    go morron.

    Jag är fortfarande dödssjuk här. Men ska snart åka o hämta mannen från sjukan.

    Zack var så fin i morse. Han satt och fråga mig en massa frågor om pappa och frågade om han skulle dö nu!

    Sen tittade han på ett foto av Micke och blev helt glansig i ögonen. Min plutt..

  • Sonja68

    Blommis: Så himla tråkigt och orättvist! Usch, jag gråter också med dig och skickar kramar i massor, även om de känns futtiga i sammanhanget, och föga hjälper... Men som Aleta skriver så behöver det långtifrån vara kört. Så länge det finns liv finns det hopp. Finns det nåt man kan göra för att "öppna" en äggledare? Jag har en kompis som hade så, pga nån sorts ärrvävnad eller att hon varit sjuk som ung eller nåt. Hon har nu två barn.

    Frulle; Snutt-Zack... Hoppas MIcke repat sig nu så Zack får krama om honom.

    Vi var på Rysk afton igår i grannkommunen. Det var vår student som vi har inneboende som bjöd oss, de hade ordnat rysk mat, musik, dans, lekar och lite sånt. Det var kul och flickorna hade också skoj.
    Men när jag kom hem så hade jag så ont i skallen att jag spydde.

    Idag känns det lite bättre men huvudet är tungt idag.

    Ha det gott alla goa tanter.

  • feministbrud

    Stackars stackars Passionsblomman! Jag tänker på dig i denna svåra stund! Livet är aldrig rättvis och det är lika jobbigt varje gång man fattar det...

  • Sonja68

    Blommis, jag såg AndBeyonds bukett! Den var ju helt underbar!! Ett riktigt hantverk gjort av ett proffs med känsla, hjärta och smak ♥

  • Frulle

    Men vart finns denne?? Jag har sökt på medlem men hittar henne inte! Vill också se hennes blommor.


    Sonja68 skrev 2009-08-25 10:09:56 följande:
    Blommis, jag såg AndBeyonds bukett! Den var ju helt underbar!! Ett riktigt hantverk gjort av ett proffs med känsla, hjärta och smak ♥
  • passionsblomman

    Gud vad gulliga ni är allihop!

    Jag tackar särskilt för infon Aleta.

    Jag får nog veta mer om det där utlåtandet idag. Igår var det bara vad de såg som hastigast på bilerna, så jag vet inte ens HUR stopp det är.
    M på kliniken sa iallafall bestämt att vi visst ska göra klart den här cykelns behandlingar, så from imorgon ska jag in och göra VUL och kolla folliklar igen och så b´lir det nytt insminarium

    Sex får jag inte ha på tre dygn efter spolning och nte bada heller för infektionsrisken.
    Och medn inseminarierna pågår "ska spermierna i burken" som M säger, så då ska man inte heller vara hemma och "slösa".
    Väldigt mycket verkstad och väldigt lite romantik mao...

Svar på tråden Tantvarning 5