• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

    Usch Sonja, vilket tråkigt sätt att börja dagen på! Men vet du, jag tror verkligen inte att det finns anledning till oro för dig och dina barn.

    Ur en rent praktisk synvinkel: jag har för mig att var tredje svensk får någon typ av cancer någon gång i livet. Så att båda dina föräldrar haft det är inte alls så osannolikt och behöver inte alls betyda att de bär på anlag! Snarare har de nog ganska bra gener, eftersom din mamma ju blev frisk, och din pappas prick är långsamväxande. Och dessutom, jag antar att din pappas prick beror på att han arbetat mycket utomhus eller så? Alltså att miljöfaktorer har en stor roll där...

    Men neggotankar vaknar ju när man är orolig, de kan inte bara resoneras bort... Ta en kopp kaffe i solen så hoppas vi att det känns lite bättre sedan!

  • Soldemor

    Hejan, hejsan!

    Prästttanten tittar in som hastigast eftersom jag är på (gamla) jobbet idag. Skall träffa ett brudpar och fixa lite med mail och dokumentfiler (det tar aldrig slut med datorstädandet känns det som!). I eftermiddag skall jag till jobbet (nya) med kartonger med böcker och pärmar och så skall nya chefen ta foto på mig för församlingsbladet. Och nästa vecka blir jag med dator hemma! Skönt! Känns nästan lite ogörligt och försöka läsa ikapp allt vad ni skrivit ocm och gjort. Har saknat er!!

  • Sonja68
    Soldemor skrev 2009-08-19 10:12:14 följande:
    Hejan, hejsan!Prästttanten tittar in som hastigast eftersom jag är på (gamla) jobbet idag. Skall träffa ett brudpar och fixa lite med mail och dokumentfiler (det tar aldrig slut med datorstädandet känns det som!). I eftermiddag skall jag till jobbet (nya) med kartonger med böcker och pärmar och så skall nya chefen ta foto på mig för församlingsbladet. Och nästa vecka blir jag med dator hemma! Skönt! Känns nästan lite ogörligt och försöka läsa ikapp allt vad ni skrivit ocm och gjort. Har saknat er!!
    Hej Soldemor!
    Vi saknar dig!
    Såg du att jag inboxat dig för flera dagar sedan?
    kram!
  • Soldemor

    Ja, jag såg men först idag, eftersom jag bara har tillgång till dator på jobbet och det är nästan en mil hemifrån. Tack så jättemycket för kram och stöd!
    Nästa vecka hoppas jag kunna vara här MYCKET mer! Saknar er också, jättemycket!

  • Soldemor

    Var förresten på utställning i Kristianstad i lördags. Vet inte vad som flög i svara madamen, men hon morrade åt domaren! Det tyckte inte domaren om, så hon blev trea! Isolde går numer under namnet Morran!

  • Fjällbruttan

    Soonja, massor med kramar till dig!
    Min kompis mamma hade en liknande cancerfläck i ansiktet, just under ögat hon med, de tog bara bort den och så var det bra med det
    Tror att det kommer gå jättebra och vilken tur att d har en pappa som går till läkare!
    Mina svärisar vägrar i allmänhet, så nu är svärmor döeende i cancer... var därför vi gifte oss i sommar, annars skulle vi haft ett vinterbröllop!

    Ställer in lite brunch till er alla, äggröra, bacon och nybakt bröd, starka ostar och rabarbermarmelad
    Kramen

  • Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-08-19 10:53:15 följande:
    Soonja, massor med kramar till dig!Min kompis mamma hade en liknande cancerfläck i ansiktet, just under ögat hon med, de tog bara bort den och så var det bra med det Tror att det kommer gå jättebra och vilken tur att d har en pappa som går till läkare!Mina svärisar vägrar i allmänhet, så nu är svärmor döeende i cancer... var därför vi gifte oss i sommar, annars skulle vi haft ett vinterbröllop!Ställer in lite brunch till er alla, äggröra, bacon och nybakt bröd, starka ostar och rabarbermarmelad Kramen
    Tack Fjällis
    Jag hoppas de bara kan ta bort den och så är det bra med det.
    Tråkigt med din svärmor. Orkade hon med bröllopet i alla fall?
    Jag tar gärna äggröra och bacon, mums! Känner att jag behöver tröstäta lite... *skäms, men slafsar ändå i mig*
  • Frulle

    Men fy så gott!!!!!!


    Fjällbruttan skrev 2009-08-19 10:53:15 följande:
    Soonja, massor med kramar till dig!Min kompis mamma hade en liknande cancerfläck i ansiktet, just under ögat hon med, de tog bara bort den och så var det bra med det Tror att det kommer gå jättebra och vilken tur att d har en pappa som går till läkare!Mina svärisar vägrar i allmänhet, så nu är svärmor döeende i cancer... var därför vi gifte oss i sommar, annars skulle vi haft ett vinterbröllop!Ställer in lite brunch till er alla, äggröra, bacon och nybakt bröd, starka ostar och rabarbermarmelad Kramen
  • Sonja68
    Daa skrev 2009-08-19 11:41:04 följande:
    Massor med kramar till dig, Sonja. Vi hoppas att det går bra.
    Tack ♥
Svar på tråden Tantvarning 5