• Nalle Puh 40

    Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

    Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

    Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

    Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

    Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

  • Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • ingenjörsbruden
    lecaroline skrev 2009-08-13 15:19:40 följande:
    Hejsan! Jag är ny på denna sidan och tycker att den är både rolig och farlig på samma ggn..Jag/vi är en av de olyckliga som har försökt och försökt, men inga barn, det är nu 3 år sedan.För dem som det inte går lika fort för och som läser att en efter en blir gravid. JAG VET PRECIS HUR DET KÄNNS!! Hur kul är det att höra att man har 25% chans?? Inte alls. Min chans har nu ökat efter som vi sökte hjälp efter ett år och det snart är dags med "provrörsbefruktning"Men gudarna ska veta att det svir när kusinen kom förbi jobbet idag och berättade att hon var gravid igen Suck hon vet ju att man inte vill veta..
    Usch för sådana människor....det svider verkligen att få höra sånt när man vet att DE vet att man kämpat o försökt länge.
    Fy bubblan för sådan...
  • lecaroline

    Jo det gör ju det. men nu var min mamma lite smart för hon fick reda på det före mig så hon förvarnade mig så man orkar gratulera..

  • Imma

    Usch, jag förstår verkligen att det känns trist! En nära släkting och vän till mig har alltid önskat sig barn, men kommer aldrig att kunna få några biologiska. Jag vet hur tudelad hon kommer att vara när vi berättar om vår graviditet.

    Samtidigt måste man ju berätta även om det är svårt. Jag tror att mycket ligger i HUR man väljer att berätta det. Skulle aldrig någonsin "smeta in det" i ansiktet på henne och det är heller inte intressant i det sammanhanget hur lätt det gick för oss. *peppar peppar*.

    Lycka till förresten! Min svägerska och hennes man gjorde IVF (?) för tre år sedan och nu sitter de med två fantastiska pojkar.


    lecaroline skrev 2009-08-13 15:19:40 följande:
    Hejsan! Jag är ny på denna sidan och tycker att den är både rolig och farlig på samma ggn..Jag/vi är en av de olyckliga som har försökt och försökt, men inga barn, det är nu 3 år sedan.För dem som det inte går lika fort för och som läser att en efter en blir gravid. JAG VET PRECIS HUR DET KÄNNS!! Hur kul är det att höra att man har 25% chans?? Inte alls. Min chans har nu ökat efter som vi sökte hjälp efter ett år och det snart är dags med "provrörsbefruktning"Men gudarna ska veta att det svir när kusinen kom förbi jobbet idag och berättade att hon var gravid igen Suck hon vet ju att man inte vill veta..
  • lecaroline
    Imma skrev 2009-08-13 15:46:21 följande:
    Usch, jag förstår verkligen att det känns trist! En nära släkting och vän till mig har alltid önskat sig barn, men kommer aldrig att kunna få några biologiska. Jag vet hur tudelad hon kommer att vara när vi berättar om vår graviditet. Samtidigt måste man ju berätta även om det är svårt. Jag tror att mycket ligger i HUR man väljer att berätta det. Skulle aldrig någonsin "smeta in det" i ansiktet på henne och det är heller inte intressant i det sammanhanget hur lätt det gick för oss. *peppar peppar*.Lycka till förresten! Min svägerska och hennes man gjorde IVF (?) för tre år sedan och nu sitter de med två fantastiska pojkar.
    Tog de två ägg??
  • pettan

    Tänkte bara kolla om någon här har ätit/äter mini-piller (Cerazette) o vet om det tar längre tid för kroppen att hitta tillbaka än med "valiga" p-piller?
    Har ätit p-piller i ca 7år och mini-piller i ca 2,5år!

  • lecaroline

    Jag har hört att tjejer har fått börja äta p-piller när de försöker bli med barn. Och när man slutar är det lättare att bli gravid.. Vet inte riktigt hur..:-S

  • Flisa80

    Roligt för alla er som har lyckats och är gravida nu, och att det går så fort för en del. Härligt! Vi är ju bara inne på tredje försöket här om nån vecka, men man vill ju nu och snabbt, trots att man är medveten om att det kan ta tid. Men att vara i 6:e veckan när man slutat med p-piller för typ 2 månader sedan...då har det verkligen tagit sig på första försöket! Jag hade velat ha en bröllopsresebäbis, men som sagt, man kan ju inte bestämma detta!

  • september2009bröllop

    hej allihopa... vet inte om jag riktigt hör hemma här men har iaf slutat äta p-piller för ca två månader sen.. vi försöker inte men är väl heller inte försiktiga om man säger så... till saken hör att jag mått illa i 4 dagar.. ska inte ha mens förrän på söndag.. köpte dock ett grav test som man kunde använda upp till 4 dagar före men plussade inte.. nu är ju iofs inte testet super säkert så här tidigt..

    Ett par gånger denna veckan har tanken slagit mig att jag inbillar mig en hel del.. typ illamående, lite småvärk ibland i livmodern, metallsmak i munnen och har man känner sug efter vissa saker... hur vanligt är det att man märker sånt redan?

  • passionsblomman

    Åh vad jag känner igen oss i det du skriver! Inklusive det där med "storeboror"

    Jag önskar dig av hela mitt hjärta att ni inte behöver vänta så länge som vi när ni nu börjat försöka. *håller tummarna*


    ettem skrev 2009-08-12 20:13:14 följande:
    Japp, har precis också börjat försöka!Vi har en femårig son tillsammans och har egentligen velat ha syskon till honom sedan han var drygt ett, men pga våra arbeten som inneburit flyttande till olika orter de senaste åren så har det aldrig "passat in", och dumma som vi varit har vi skjutit på det hela tiden. Det ångrar jag djupt nu... Nu är det verkligen dax, önskar så otroligt mycket att vår son skall kunna få ett eller flera syskon, och inte minst han själv (som helst vill ha en storebror )Har varit "skengravid" innan mens de senaste fyra månaderna, och blivit lika besviken varje gång när jag insett att det inte blivit något denna månad heller - men men, vi ger det några månader till och hoppas att det SNART blir ett plus för oss igen! Håller tummarna för er andra också!
  • bröllopsblomma

    Jag är så glad. Jag och m2b pratade igenom detta med barn igår och bestämde att vi börjar försöka efter det att vi gifter oss nästa helg. Känns jättebra! Har precis slutat med p-pillrena och ska ha mens först men sen så...Hoppas på att det ska snabbt sen men det vet man ju aldrig.

    Lycka till allihop!

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...