• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-08-13 09:41:38 följande:
    Hej på er. Oj, vad ni har skrivit sen sist.Trist med kunden som drog sig ur, Hvidis. vad gör ni nu? Nån annan på gång?Förutom alla fina flicknamn som nämnts redan, tycker jag att Astrid är fint. Om vi nånsin får en flicka blir det nog andranamn (släktingen som har det namnet är lite för nära för att en dotter till oss ska ha det som tilltalsnamn, om ni förstår vad jag menar). Mindre än en vecka nu! Andbeyond: hur går det för er med planeringen?Fjällbruttan: när åker ni till Piteå?lanovia: skönt att det inte är lika tungt längre. Ninnnis: grattis till inlägg 4000 Ingis: hoppas fotografierna går att rädda. Kram till er alla. Jag har börjat packa för hemresan nu (kan med gott samvete ändå sitta här, för lilla syster tycker om att sova länge på morgnarna )
    Gillar osså Astrid!

    Tror nog att jag får börja ta o skriva ner alla fina namn snart....så får vi välja från listan när battingen kommit ut!
  • lanovia 08

    Herregud vad tiden går, redan dags för ny tråd.
    Jag tänkte på en liten grej, i nästa tråd kanske vi inte skall skriva stort välkommen till nya som vi gjort i alla TS fram tills nu.
    Självklart välkomnar man ju om det kommer någon ny, jag menar inte att vi skall bli totalt avoga och bitchiga. Men vi har ju tjattrat rätt länge nu och tatt oss från några helt förvirrade tjejer som slutat äta p-piller till att inom en vecka är första trådbebisen levererad. Blir liksom lite segt att börja om "från början" för många gånger. Nu känner jag att jag skriver det hela väldligt förvirrat, men det är för att jag inte vet hur jag skall uttrycka mig för att det inte skall bli helt fel.

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-13 10:19:34 följande:


    Herregud vad tiden går, redan dags för ny tråd.Jag tänkte på en liten grej, i nästa tråd kanske vi inte skall skriva stort välkommen till nya som vi gjort i alla TS fram tills nu.Självklart välkomnar man ju om det kommer någon ny, jag menar inte att vi skall bli totalt avoga och bitchiga. Men vi har ju tjattrat rätt länge nu och tatt oss från några helt förvirrade tjejer som slutat äta p-piller till att inom en vecka är första trådbebisen levererad. Blir liksom lite segt att börja om "från början" för många gånger. Nu känner jag att jag skriver det hela väldligt förvirrat, men det är för att jag inte vet hur jag skall uttrycka mig för att det inte skall bli helt fel.
    Håller med...tror jag! Känner mig osså smått förvirrad...men jag tror att jag hängde med på hur du menade!

    Tror dock att varningen för känsliga pga diskussioner om div kroppsvätskor mm bör vara med.....hahahhaha!
  • lanovia 08

    Daa åker du hem idag? Hur känns det nu? Verkade som det var tungt igår? *kramar*

    Stort grattis till Ninnis som fick inlägg 4000. *tutar en liten fanfar i min klarinett*

    Astrid är fin ja. Men i bekantskap är det redan upptaget. Liksom Ida som jag gillar.

    Ingis nu börjar jag känna mig förvirrad. Men visst vet ni könet på fladderbuset??

    Blommis i min förvirring skrev jag helt fel, är inte alls namnet på din son som vi hade pratat på utan det andra namnet utav de två namn som jag gissade på.

    Gud vad jag skriver allt rörigt idag. Grattis till den som förstår något.

  • Ninnnis

    Tack! Tror jag...

    lanovia 08 skrev 2009-08-13 10:23:41 följande:


    Gud vad jag skriver allt rörigt idag. Grattis till den som förstår något.
  • Hvidbrud

    JAg fattar! Men sen har jag ju ravidhjärna också, så för oss kvinnor i det naturliga tillståndet räcker det med lite grymtningar så förstår vi?

    Astrid är fint, men det har jag tagit själv! Bytte andranamn när jag var 16, för jag tyckte verkligen inte om mitt andra namn, det lät som om man skulle kräkas när man sa det... (att jag i samma veva fick en kille som hade pojkversionen av samma namn är ju en annan historia...)

    Bestälde vagn igår! Även om vi fått trv jätte fina gratis, tyckte jag att lillan skulle få sin egen nya. Ska kila ner till banken och betala, så skickar de den idag! Iiiihh!!!

    Tvätta kläder (tvättade alla pyttesmå kläder igår...), köpa blöjor och badkar, fika med kompis och titta på fåtölj står på schemat idag.

    Ingis: Häftigt med tomten. Har inga förslag med muren, desvärre.
    Tänker på buset som en Isak, men det lät på bm som om det var en Isabella, eller?

    Blommis: Klart vi vill se din sommarstuga!

    Ninnnis: Sköööööönt med lååång powernap. Det behövde du säkert.
    Själv somnade jag inte förrän kl 3 inatt. Gubben snarkade och det var varmt, så jag satt och läst pinsama sexhistorier på FL. Oj vad jag skrattade! Tänk vad folk kan hitta på!

  • Daa

    lanovia 08 skrev 2009-08-13 10:23:41 följande:


    Daa åker du hem idag? Hur känns det nu? Verkade som det var tungt igår? *kramar*Stort grattis till Ninnis som fick inlägg 4000. *tutar en liten fanfar i min klarinett*Astrid är fin ja. Men i bekantskap är det redan upptaget. Liksom Ida som jag gillar.Ingis nu börjar jag känna mig förvirrad. Men visst vet ni könet på fladderbuset?? Blommis i min förvirring skrev jag helt fel, är inte alls namnet på din son som vi hade pratat på utan det andra namnet utav de två namn som jag gissade på.Gud vad jag skriver allt rörigt idag. Grattis till den som förstår något.
    Inte så rörigt. Men lite Det är okej.

    Jo, jag åker hem till maken idag. Det ska bli skönt att få bli omkramad. Hade verkligen behövt honom igår.
    PMS-bluesen försvann ju i och med indianerna och det var en stor befrielse.
    De senaste dagarna har ändå varit tunga. Jag förstår inte att man kan sakna en person man aldrig träffat så mycket som jag ibland saknar lilla Baa.
    Det var påfrestande igår att ideligen vända bort ansiktet, svälja och ta djupa andetag för att inte brista ut i okontrollerad gråt inför min systers kompisar, på hennes pizzaställe och runt om i stan. På kvällen fick jag prata av mig lite med några människor och nu känns det bättre.
    Det blir bra att komma hem och börja jobba snart. *tar tacksamt emot kramen*
    För övrigt är min syster vaken nu och vill ha frukost, så det är väl bäst jag offrar mig
  • passionsblomman

    lanovia 08 skrev 2009-08-13 10:23:41 följande:


    Blommis i min förvirring skrev jag helt fel, är inte alls namnet på din son som vi hade pratat på utan det andra namnet utav de två namn som jag gissade på.Gud vad jag skriver allt rörigt idag. Grattis till den som förstår något.
    Haha! Nu är jag HELT lost på vilket namn ni funderat på!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan