• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Jag gillar alla de där bibliska namnen. Tycker de klingar vackert. Och så betyder de bra saker. Som Samuel, Daniel, Gabriel, David, Emanuel, Jacob, Johannes, Benjamin och så vidare. ett av de namnen heter redan min son och ett av dem skulle nästa få heta om jag fick nån mer son.
    Sedan gillar jag Rasmus, Emil, Jonathan och en massa fler också.

  • Villemoa

    Ett tips Hvidis; lär dig amma liggandes om det går! Så skönt på natten när man kan låta bebisen äta och samtidigt ligga och sova själv.

  • passionsblomman

    Har du sett att du har besök i din gästbok då?


    Hvidbrud skrev 2009-08-12 21:51:51 följande:
    Oj, vad det sprutar in med inlägg har då! Hinner inte med! Sitter på Blocket och letar efter en fåtölj som jag kan ha i barnkammaren och sitta och amma i...Ja, gött att ni han ta bilderna. Ska bli kul att se anoncen(om vi får?) Har böjat samla alla fotofilerna på ett USB-minne. Vill inte mista vår bröllopsresa och första resan ihop osv osv... Och nu kommer datan bli full av bebibilder. Oj, vad ni kommer att bli bombarderade!!!
  • Hvidbrud

    Ja, jonathan är jätte fint!

    Andra tjejnamn jag gillar är Rakel, Lilith och Rebecka, men maken gillar dem inte...
    Lilith tycker jag är urcoolt.

  • Hvidbrud

    Jepp! Har svarat...
    Tänkte ligga och amma på natten, men måste ju sitta lite också... AHr fått en bok av mamma som hon läste när hon ammade oss och som hennes mamma läste när hon ammade henne... Käns som om det skall göras...

  • andbeyond

    lanovia 08 skrev 2009-08-12 21:35:15 följande:


    Hvidis, vi vet att du finns här med oss, det räcker, man orkar inte alla dagar. Du har mkt att stå i själv nu, måste blir många tankar nu när det närmar sig. *kramar hårt och uppmuntrande*Alma gillar jag, har försökt föreslå det för mannen men han tyckte det var för mkt gammelmormor över det. Vi var på långpromenad igår (när min storm hade lagt sig) och då brainstormade vi namn. Vi har ju på något vis varit fast i Ellen båda två sedan precis innan jag blev gravid. Men sedan fastnade vi även för Linnea och Emma. Killnamn är värre, är liksom inget som riktigt faller i smaken där, ev Oscar. Är det någon som har tips?Nu har vi ju ett tag kvar, men kan ju inte låta bli att fundera.
    Emma är ju fantastiskt fint
  • Hvidbrud

    Drömmer om ärkeängeln mikael jätte ofta nu för tiden...
    Shiit, det var en helt otrolig dröm när allt blev ljust och stjärnorna kom ner på himeln... Totalt absurt, men så vackert att tårarna trillade...

  • passionsblomman

    Jaaa Emma är EXTRA fint!

    Dessutom en riktig klassiker. Ett av de få namn som är stadigt populära genom alla årtionden.

    Både Emma, Klara och Linnéa har blivit upptagna i vår familj, men alla de fanns med när vi pratade namn under graviditeten. Men vi hade Ida och Annie också. Fast det blev en liten lyckopojke ju istället, och sedan har det kommit alla möjliga flickor bland syskonbarnen.

    Det flicknamn jag har nu trooooor jag ingen av de närmaste i familjerna skulle knipa. Fast det vet man ju aldrig.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan