• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Åh, grattis Villemoa!!!!!! Håller tummarna för ett starkt plus på torsdag! Som man säger, ett plus är ett plus oavsett hur svagt det är. Shiiit! På första försöket! Det är inte illa!

    Ninnnis: Wow, efter 15 år! Ja, du är ju i kanonform *gnäller lite avundsjuk, här i mitt hörn, där jag själv har passerat 90sträcket*, låter som en bra idé att fråga på ridskolan om hjälmen fortfarande är bra.

    Fjällbruttan: Hi hi! En snabbis i skrubben Härligt!

  • Hvidbrud

    Godmorgon!
    En sån storm vi hade i natt! Wow vad det bullrade! Kan verkligen förstå att de gamla vikingarna trodde att det var tors vagn som körde över himlavalvet. Det lät precis så!

    Lite hostig och förkyld känner jag mig idag... Får äta massa frukt och dricka honungsthe och vatten, så jag repar mig snabbt och är frisk som en nötkärna nästa vecka.

    Vad ska ni hitta på i dag?

    Hur gick det med besiktningen, Blommis? *nyfikenienstruttittarut*

  • ingenjörsbruden

    Ninnis: Du SKA köpa ny hjälm om du nu ska gå o rida! *spänner ögonen hårt i*
    Många tror att hjälmen är helt ok...men den åldras fort.... tex en mc-hjälm ska du helst byta vart 5e år....så ja...är din ridhjälm nyare än 5 år så är det ju inga problem.
    Jag har använt rid"skor" o korta-chaps(bara om benet) istället för ridstövlar.

    Villemoa: Nä men va roligt!!! GRATTIS får man väl säga! ´Snabba pix må jag säga!

    Jenny: Spännande det här....

    Bruttan: Hahahaha! Ja passa på! Maken min hade INTE klarat av det!
    DET kallar jag shopping!!! BIG time!
    Trevåningssäng i husvagnen är ju verkligen ett måste .... Hur är möjligheterna? Kanske hängmatta i förtältet till den äldste annars?!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-11 07:26:27 följande:
    Godmorgon!En sån storm vi hade i natt! Wow vad det bullrade! Kan verkligen förstå att de gamla vikingarna trodde att det var tors vagn som körde över himlavalvet. Det lät precis så!Lite hostig och förkyld känner jag mig idag... Får äta massa frukt och dricka honungsthe och vatten, så jag repar mig snabbt och är frisk som en nötkärna nästa vecka.Vad ska ni hitta på i dag?Hur gick det med besiktningen, Blommis? *nyfikenienstruttittarut*
    *blixtar o dunder..trallalalalaa*
    *Kommer med en slurk whiskey o varma omslag*
  • ingenjörsbruden

    Sicken kväll jag hade igår...*virrar på huvudet*
    Tur att jag är så lugn som jag är....annars hade nog tusan förlossningen satt igång.....

    Träffade en tjejkompis o åt sushi inne i Lund...mysigt värre!
    Tog sen en rejäl italiensk glass o gick till in till ett torg o satte oss o snattrade mera i kvällssolen.

    Helt plötsligt blir det världens kalabalik.....slagsmål!!!!
    En kille klubbar ner en tjej så hon faller ihop medvetslös....sen fortsätter han att dunka hennes huvud mot kullerstenen.....folk springer dit och undsätter tjejen....jag o vänninan drar oss dit men håller oss på behörigt avstånd......ser minst en kille ringa efter polis o ambulans......4 killar håller fast en kille o det är världens bråk....tjejen ligger fortfarnade på marken tidvis avsvimmad....jag o vänninan gör bedömningen att vårdkunniga personer vakar över tjejen......
    Polisen anländer till platsen....griper killen......han tjafsar som fan.....tydligen är det hans FRU.........polisen stoppar killen i polisbilen...
    Ambulansen kommer....tjejen är vid medvetande när hon bärs in i bilen på bår.....
    Jag o vänninan bestämmer oss för att åka vidare o börjar knata över torget....helt plötsligt ser vi gärningsmannen komma kutande över torget åt det hållet vi går.....vi går åt sidan o hojtar till ett par killar som cyklar i rätt riktning att följa efter gärningsmannen.....cykeljakt uppstår......
    En kille lyckas fälla gärningsmannen så att polisen hinner ifatt......
    2 poliser bär in gärningsmannen i en annan polisbil som har en synnerligen uppretad schäfer i bagaget....

    Jag o väninnan åker till botaniska trädgården o phustar ut.....
    Sitter där ett par timmar

    När jag kommer hem...så har brandlarmet gått på ica!!!
    Mer blåljus....Nääää nu struntar jag i detta....går hem o gömmer mig i makens famn....NU räcker det med blåljus på ett himla bra tag tycker jag!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-11 07:40:30 följande:
    Oh, Whiskey! Tack!! *bäddar ner mig och njuter av min virtuella gyllne dryck**trallalla..å magiska under*
    Mmmmm Det gör mumma för själen!
    *bjuder på lite danska halskarameller...som alltid min mormor tröck i en när man hade ont i halsen....*
  • Hvidbrud

    Usch en så dag!! Fy vad läskigt! Hoppas att hon klarar sig och kommer bort från idioten.
    Pratade med mannen iteefon igår när han skulle hem. Hörde en rejäl bromsning i bakgrunden, och mitt hjärta började hamra i hundra femti. Det var en idiot som kört för rött och var millimeter från att köra ner en fogängare.
    Nä, vill inte bo i köpenhamn igen, det är för farligt, men så kommer du med en sån historia om lugna lund... Det är nog skitsamma var man bor. Elendigheter kan man inte undkomma. (hade precis läst ett enlägg här på bt om en tjej vars man precis dött, så jag var lite extra känslig, fy, vad hemskt det skulle vara, nä, klarar inte av tanken ens. Och så använder man två dagar av ers dyrbara tid tillsammans, med att tjabla och vara sur över oviktigheter...)

    Tackar tackar för karamellerna!

    Är du på jobbet så tidigt??

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-11 08:17:26 följande:
    Usch en så dag!! Fy vad läskigt! Hoppas att hon klarar sig och kommer bort från idioten.Pratade med mannen iteefon igår när han skulle hem. Hörde en rejäl bromsning i bakgrunden, och mitt hjärta började hamra i hundra femti. Det var en idiot som kört för rött och var millimeter från att köra ner en fogängare.Nä, vill inte bo i köpenhamn igen, det är för farligt, men så kommer du med en sån historia om lugna lund... Det är nog skitsamma var man bor. Elendigheter kan man inte undkomma. (hade precis läst ett enlägg här på bt om en tjej vars man precis dött, så jag var lite extra känslig, fy, vad hemskt det skulle vara, nä, klarar inte av tanken ens. Och så använder man två dagar av ers dyrbara tid tillsammans, med att tjabla och vara sur över oviktigheter...)Tackar tackar för karamellerna!Är du på jobbet så tidigt??
    Ja inget vidare....men tydligen så var det antingen droger eller alkohol med i bilden....men man blir helt uppkörd....tog en bra stund innan adrenalinet varvat ner.....
    Näää fyyy....läsa sånt o sen höra en sådan inbromsning...huvvaligen!!! *kramar om*
    Vårt tid här på jorden är så kort....tyvärr så behöver man sig sådana här näsknäppare för att inse att man inte ska lägga tid på surande o tjurande....men ja...ibland är det inte lätt att hejda sig!
    Det är extra rälit när det händer så nära inpå en så blir man extra skärrad...men det händer överallt...men är nog vanligare kvällar o helger...mitt i solen på ett torg fullt med folk som gick o gassade i solen....nja där väntar man sig inte våld.

    Japp ...tidiga dagar är mitt nya motto....hahahahahaha...nä men vill gärna komma hem i tid....plus så försöker jag få till en morgonprommis.
    O battingen kör samma vakentider som pappisen....o det är ju lite svårt att somna om när någon börjar åla rundor i en....så det är lika bra att gå upp o äta frukost med maken vid 0530-0600!

    Nu är det frulle som gäller!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan