• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    Suck, maken är ute och springer nu. meningen är att jag skall duscha och packa. Det är lite svårt när man sitter framför datorn...

  • Hvidbrud

    åh, jo lanovia, nog förtjänar du din man! och din bebis förtjänar en sån pappa! tröttheten går över, sockersuget... ööhhh, nä, inte ännu.
    men idag grep köttsuget mig! nej ingis! så nu sitter jag och mumsar på en god biff med sås och nypotatis och broccoli (lite nyttig får man ju vara)

    Tack för atta härliga kramar, fy vad skönt det är att ha er! *Kramartebaks*

    Kommer en och tittar på lokalen på freda och en på måndag och fick precis ett medelande om en mer intresserad, så jag håller tummarna!!!

  • Grå Katt

    Godkväll alla!

    Har hängt med litegrann under dagen via jobbdatorn, men inser att det är jättesvårt för mig att delta i diskussionerna. Hur hinner alla med att skriva så många inlägg?

    Tyckte det var lite kul att Ingis kommenterade Lanovias användning av det användbara ordet "la". Jag tänkte nämligen samma sak, alltså "va, har aldrig sett några "la" i hennes inlägg", men när jag scrollade uppåt så hittade jag ett litet "la" minsann. Jag är också? göteborgare så jag tänker inte ens på det.

    Folk i min omgivning har börjat fråga om det inte är dags för barn snart...*stön* Tror det handlar om att de så gärna vill höra det roliga skvallret snarare än att de verkligen önskar att jag blir gravid. Störande i alla fall att behöva svara på dessa frågor stup i kvarten!

  • Hvidbrud

    Hej Grå Katt! Jag har gjort så att jag prioriterar BT över jobbet... Kunderna får vänta... Nä, jag har en liten paus i mellan mina klienter och då är det kul att uppdatera sig med töserna (här är la en skååning!)

    Förstår att det är jobbigt med komentarerna om graviditet, så är det nog när man är nygift eller har varit i lååångt förhållande. Jag vet att jag gör det själv och veeet hur ititerande det är, men jag kan inte hålla mig. Jag är ju nyfiken och TYCKER att det kunde vara kul om de fick barn, snart, så barnen kan bli kompisar...

  • Sonja68

    God afton ladies!
    Ni är ju alldeles galna på att skriva här inne
    Läste nånstans om de där breven man skriver till BM (visst är det förkortning för barnmorska ). Jag tror också att de är bra av den anledningen att man liksom sätter sig ner och funderar kring sin förlossning, olika scenarion och vad som känns viktigt för en själv osv. Sedan så måste man vara beredd på att en förlossning är en förlossning och en av de få grejer här i livet som vi inte kan kontrollera till fullo, inte ens i dagens samhälle, naturens krafter är starkare än våra viljor att kontrollera allt. Så man får vara beredd på att många av ens önskemål och krav kanske inte kan tillgodoses. Men en del av dem åtminstone! Att man får sätta sina rädslor på pränt är bra bara det.

    Jag skrev såna där brev både med 1:an och 2:an. Jag kan säga att med 1:an hade de gooooooood tid att läsa min "önskelista" eftersom jag låg inne med värkar i 3 dygn. Så jag fick prova både akupunktur, badkar med massage, you name it, och de hann även lägga stå-upp-epidural.
    Men med 2:an så hann de aldrig lägga epiduralen, så det blev "bara" lustgas och det gick vägen det också .-)!
    Mannen hade som önskemål att få slumra en stund i fåtöljen, men han hann inte ens hänga av sig jackan .
    Däremot så fick BM en hint om min rädsla för att mina gamla, svårläkta ärr från förra gången skulle spricka upp igen och lite annat. Så hon kunde möta mina rädslor där, även om jag lik förbenat sprack... Så de där breven FYLLER en funktion, men man ska nog mer se dem som en önskelista eller en info till BM.
    Daa; välkommen till tårarnas paradis, att bli mor är bitterljuvt. Tårarna fortsätter att trilla i glädje och sorg även när barnen är födda, och det är befriande. Nu förtiden tål man ju inte att se eller höra NÅT som har med små barn att göra, roligt eller sorgligt. Jag gråter stup i kvarten av lycka eller våndor!
    Kram till er allihopa!

  • Grå Katt

    Haha, ja Hvidis du har en poäng. Dock tror jag inte vår 63-årige vaktmästare har en liten ettåring som han tycker kan bli kompis med mitt eventuella barn. Kanske med hans barnbarn?
    Nej skämt åsido, men det är svårt att ge ett bra svar bara...

  • Idefixen

    Gissa om ja va sugen på att testa imorse!!!
    Men jag höll mig! Fy va bra jag är!!!

    Nu ska jag gå å göra mackor! Sen bär de av på en ~30 mils resa till Ikea och lite andra affärer, sen lika lång väg hem igen!!! Haha, va gör man inte för att få gå på ikea?! 3 timmar i bil enkelväg är ju piece of cake!

    Usch, va ja mår småilla!

    Dessutom vill en kompis gå ut och ta en "afterwork" öl imorrn.... hur ska de gå OM jag nu får ett pluss imorrn!?
    Får helt enkelt säga att jag inte orkar!

    lär väl ha ca 100 sidor att läsa igenom ikväll när ja kommer hem?! Ni skriver ju som tokar!

    Grå katt: Kan tänka mig att de är jobbigt att folk ställer den frågan hela tiden.
    Man skulle ha kommit på nå riktigt bra svar att ge dem....

  • Ninnnis

    Hihi, jag har också lagt märke till dina söta "la", Lanovia (lalalanovia) Eftersom jag ju också har träffat dig irl så smälter det in i det du skriver. Jag kan liksom höra det när jag läser det. Klart du förtjänar din make! Det finns ju förmodligen en anledning till att han vill "skämma bort" dig, det hade han nog inte gjort om du hade varit en hemsk fru

    Hoppashoppashoppas det ordnar sig med lokalen Hvidis, så att du inte behöver tänka mer än nödvändigt på det.

    Blommis, hoppas du har haft en underbar spa-dag med väninnan!

    Ingis, hoppas kuddtricket funkade i natt också!

    Ankan, var är du?

    Jo, igår var det två veckor sedan böjen... *stoppar omedelbart huvudet i sanden igen för att inte riskera att uppröra testguden*

  • Ninnnis

    Grå katt, jag brukar säga nåt i stil med "det där är det ju inte bara jag som styr över"

    Idefixen, kör försiktigt och ha det så trevligt på ikea!

  • Ninnnis

    Lite väl spännande om du frågar mig...


    Leksi skrev 2009-06-24 16:30:36 följande:
    Åh Ninnis - spännande spännande! Det vore väl ett alldeles strålande sätt att inviga semestern på...! *visslar, kikar upp i himlen och petar försiktigt med en foten i sanden*Och en uppmuntrande kram till Hvidis!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan