• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

Glömde ju det bästa med dagens besök på spec-mödrav.....
    Fick tid till nästa ultraljud! 16/7 ska vi dit o kolla battingen! Gött med tid på semestern så kan maken hänga med utan problem fr jobbet!

Nä NUUUUUU går jag hem!!

BAMSE till er alla!

• passionsblomman

Herregud vad mycket att läsa! och i den här värmen har jag för länge sedan glömt vad jag skulle säga...

Jag har haft det jättebra med min väninna och vi låg uppe och snackade till halv två i natt!

Idag på eftermiddagen har jag badat för första ggn i år.

Så har vi grillat och påbörjat en avröjning här.
    Nu har sambon åkt iväg på lite egna saker han skulle göra, så nu får jag försöka läsa ikapp i mina trådar.

• Hvidbrud

blommis: åh, guud vd härligt det låter! Myyyser med dig!

Ingis: Åh, vad gulleg du är! Tack! Men, jag tror jag letar lite först innan jag tackar ja, för jag gillar inte att gå i svart på böllop...
    Och leggings!!! HAhahahahahahhahaha!!!! Jepp, det bulkar ut UNDER leggingarna och valkar ut över fotknölarna... överdriver inte. Liknar ben på en 85åring... Men det går nog över. Annars har jag mina "sexiga" svarta stay-ups från apoteket... Kanske kan jag hitta en sån "gardintyg"klänning, som kamuflage... Tid att tälta i en gardin!
    Men det ordnar sig nog. Jag är ju Graviiid! Tänker jag över koppens missär blir jag bara deprimerad och det är ju inte kul!

Ashungrig nu! måste köpa nåt att äta, för jag ska vara här på jobbet och städa hela kvällen.

Ingis: Oj, det låter ju som om de dragit igång hela arteleriet för dig.Det är bra att det är koll på dig så det inte händer något med lilla fladder buset. Och kul med UL!!! Ska ni kolla om det blir en h*n då?
    Marabou helnööööt..... mmmm.... Först midag!
    KRAAAM!

• Ninnnis

Hej Blommis! Var det inte kallt i vattnet??

Hvidis, det är jättemycket rea överallt om du vill hitta en billig klänning. (ja, det slank ner ett par shorts, en topp och en tunika/klänning...)

Ingis, får inte pappan sova där?? Det verkar ju helknäppt! I så fall får han väl åka iväg några timmar bara, när du sover. Fast konstigt... Mysigt med UL!

Eftersom jag går på semester imorgon bakar jag bröd som jag ska bjuda mina kära kollegor på till frukost imorgon. Det står i ugnen och doftar ljuvligt! *bjuder laget runt med smör som smälter och god ost, vassego* Funderar på att dammsuga lite också, så har jag det gjort inför helgen...

• passionsblomman

Usch vad jobbigt att bli så svullen och varm Hvidis!
    Där hade jag otrolig tur faktiskt, och svällde knappt alls, men min stackars syrra, hon gick fasen upp 25 kilo i bara vätska med sin ena! Hon såg verkligen inte klok ut! Eller, rättere sagt såg hon inte ut som sig själv och jag hade inte sett henne på ett tag så när vi träffades och hon var i v 38 typ, höll jag på att skrika till när jag såg henne...

Och hon kunde inte röra sig knappt, så jag fick följa henne till affären och hjälpa henne i provhytten, men jag fick ju inte plats därinne med hennes bamsemage, så vi fick liksom försöka hålla ut draperiet på något döljande vis...Herregud, det där hade jag glömt...

• Hvidbrud

Mmmm... Guuud vad gott Ninnnis!! *njuterav"tandsmöret"* Tack!
    IRL blev det gott bröd med mjukost och tomater och ett rttersport vit helnöt.... hihi...

Blommis! ojojoj! 25kg! jag är bara i v31. hur ska detta gå?

• passionsblomman

Jag tror nog inte sannolikheten att det blir sådär mycket vätska är så stor Hvidis!

Ninnis:jo, det är kallt, men jag var så vaaaarm och hade lovat min son att vi skulle bada, så då var det ju bara att hålla löftet och doppa sig. Men det vore lögn att säga att vi badade länge..

• Grå Katt

Tack för ditt mycket kloka och logiska svar, Lanovia! Jag vet att du har rätt. Min man säger ungefär dessa saker också, med det lilla tillägget att det passar bra med barn nu när det är lågkonjunktur och det är svårt att hitta ett nytt jobb (som jag så gärna vill ha). Då kan jag vara ledig ett tag i alla fall och söka nytt jobb under mammaledigheten. Det här att leva med barn...Jag har kommit så långt i tankarna att jag tror att det kanske kan vara kul och mysigt trots allt, plus att det kan vara trevligt att ha någon självklar att fira jul med när man blir gammal :O) Det gör inget om du och alla andra försöker omvända mig, det är lite därför som jag hänger med i tråden. Det börjar kännas elakt att vägra barn hur länge som helst när jag vet att min man så gärna vill.

Jag är född och uppvuxen i Göteborg, men har flyttat ut på landet utanför Alingsås. Jobbar i Göteborg så jag åker mycket tåg.

Jag har också badat i år! Både idag och igår, men även 1/6 då det var så varmt. 20 grader i vattnet om ni undrar!

• passionsblomman

Ninnis: jag är sällan avundsjuk, men den där matchen, den hade jag gäääärna också varit på plats och kikat på!
    Guuu vad roligt! Du måste vinka i kameran till oss!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan