• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Idefixen

Tack allihopa!
    De är som sagt en väldigt dålig bild.
    Och jag gillar inte de där billiga stickorna.
    Så, jag väntar och ser om mensen kommer innan fredag. Annars testar jag med CB på fredagmorgon.
    Så ja vet om ja måste åka iväg å köpa alkoholfritt vin eller inte till helgen. Har ju planerat fest sen länge tillbaka. Så dom skulle ju garanterat ana nånting om ja inte dricker

• Ninnnis

Det låter förnuftigt, Idefixen.

Nu ska jag hem och ta en promenix och sedan lägga mig i solsängen på terassen innan det är dags att hämta älsklingen!

• lanovia 08

Sådär ja då var BM besöket avklarat för denna gång. Var mest provtagning, prata med BM och boka nya tider. Fick inte lyssna på något hjärta. Skall till läkare och göra VUL i slutet av juli.
    Denna BM var yngre och lite mer för sunt förnuft än den förra. Hon höll inte alls föreläsning om att inte äta godis, inte dricka juice eller något liknande. Utan sa att man mer få använda sunt förnuft och allt är bra i lagom mängd, kroppen brukar tala om vad den vill ha. Hon föreslog varannan morot varannan godis, den gillar jag.
    Också tyckte hon att det är la ok att äta sushi, men sunt förnuft gäller även där.
    skönt med lite andra bud.

Ninnis, avundsjuk så ansiktet blir grönt. Final på måndag!!! Vad kul att ni fick tag på biljetter.
    Kul att maken kommer hem. Men du, om han nu är hemma och inga indianer har visat sig............ har du köpt test ännu???? *huvudet i sanden och vickar på rumpan*

• ingenjörsbruden

Idefixen: Låter sunt med nytt test o kanske iköp av alkoholfritt vin eller dyl!

Ninnnis skrev 2009-06-24 15:06:38 följande:
    Det låter förnuftigt, Idefixen.Nu ska jag hem och ta en promenix och sedan lägga mig i solsängen på terassen innan det är dags att hämta älsklingen!
    Låter ljuvligt!! Är han hemma nu ett par dagar?!

Suuuuuck....jag vill osså hem NUUUUU....får sitta här i 1,5 h o sen ska vi åka o shoppa....eller rättare sagt...maken ska shoppa filmer.....spännande....not! Ja jag får väl ta o en runda o kika på bebisgrejor eller nåt!
  • Hvidbrud

Hej!!
    Idefix: vad spännade! Ett sträck är ju alltid et sträck, men det låter ju bra att vänta till fredag. Väntar med spänning med dig! Ihhh!

Lanovia: Ja, det låter som en mer förnuftig bm. På tal om mat äta och viktuppgång, sa min läkare (ja, hon den braiga) att OM barnmorska tyckte att jag gått upp för mycket så skulle jag bara strunta i dem. Det var mycket bätter att jag åt bra än något annat alternbativ. Så det så.

Ingis: Vill åsså heeeem. Trött som bara den, borde försöka lura av dig ditt kudd-trix, för jag sover som en jag vet inte vad. Vaknar typ varje kvart med spjätt i benen och ont i rykken och varma fötter och tung i magen och kan inte få luft... Om en kudde kunde ge mig nattro... *drömmer mig bort*

Låter härligt med man OCH fotboll med frit fall.. *kanske man skulle börja kolla på fotboill...Hmmm..*

Fick en liten depp idag, med tanke på jobbet. Allt jag arbeat så hårt för ska jag bara lägga ner och packa ihop. mitt lilla universum är sluuuut... Det brast för mig i går när jag satt och skissade på barnrummet. färger mönster giftfri färg osv osv. Maken kom hem och jag frågade vad hanb tyckte (jag var i ett härligt kreativt flow) han slänger en snabb blick och säger "ehe". Kan inte ens använda energi nog till att säga nej! Tänk om han bara kunde säga JA! och sen komma med modifikationer. Nä, jag blev jäte ledsen och slängde hela skiten och gick och la mig. så kan han fixa det hela själv, för jag pallar inte att arbeta i motvind med honom just nu.
    Sen gick det upp för mig varför jag reagerade som jag gjorde...

• Hvidbrud

Åh, Blommis: hoppas att du får en underbar dag! Det förtjänar du verkligen. Så himlans myyyysigt!

• Ninnnis

Hvidis, gumman! Jag förstår att det är en massa blandade känslor just nu. Men det är kanske dags för ett nytt skede? Ett nytt litet universum som du och maken ska bygga? *kramar hårt*

Lanovia, varannan morot - varannan godis, det ska jag komma ihåg!

Ingis, han åker till Sthlm imorgon men kommer hem igen på fredag (eller lördag), sen är vi lediga i FYRA VECKOR!!!!

Lanovia igen, jooo.... köpt det har jag gjort...

• Leksi

Åh Ninnis - spännande spännande! Det vore väl ett alldeles strålande sätt att inviga semestern på...! *visslar, kikar upp i himlen och petar försiktigt med en foten i sanden*

Och en uppmuntrande kram till Hvidis!

• ingenjörsbruden

Lanovia: Hehehe nä man får försöka locka BM till att lyssna på hjärtljuden....men det kanske är så att hon vill att ni kolla på ul först o sen de andra kollarna hos henne så kan ni lyssna på hjärtljuden. Skönt att hon var vettigare än den förra! Ska du gå hos denna BM nu?
    Tycker du svänger dig så skönt med "la" emellanåt! Kan riktigt höra det osså! "De e la gött"

Hvidis: Åhhh gumman! Det är bara tillfällig omstöpning...din verksamhet kommer nog att uppstå igen någon annanstans tror jag!
    Kan tänka mig att det är extra frustrerande när maken inte känner av energi-flödet o känner av tvånget att vara samarbetsvillig.

Orolig i benen? Jag stretchar alltid varje kväll innan jag går o lägger mig...vader/lår/höftböjare/gumpmuskler....slipper oron i benen....inte myror direkt....men det känns obehagligt.
    Mitt kuddtrick?! Tänker på fotbollens hattrick...
    Ska försöka förklara......om du ligger på sidan med benen något i fosterställning......sen lägger du en stadig kudde bakom ryggen o rullar bak mot den ngt....så man ligger inte på rygg....o inte på sidan...utan ngt mitt i mellan....
    Benen brukar jag ha något så när raka......
    Men jag kanske bara hade tur i går/natt...ska prova ikväll igen!

*stoppar huvudet i sanden o fortsätter att fundera på när Ninnis ska testa....hmmmmm*

Nu väntar maken utanför dörren!!

på er alla!

• lanovia 08

*gäsp* *gnuggar ögonen*
    Skulle bara vila ögonen 5 min innan jag skulle ta hand om disken, tyckte verkligen inte att det var makens sak att behöva fixa både mat och disk IGEN. Råkade sova 1½ h, har inte hört ett ljud, disken är omhändertagen, tvätten upphängd och packning påbörjad. Och mig lät han sova, för det tyckte han jag bevhöde.
    Jag förtjänar nog inte min man.

Ingis, nej detta är inte den BM vi skall ha tyvärr. Våran är sjukskriven så vi kommer inte träffa henne förrän i september. Lite tråkigt att inte få träffa rätt med en gång, men så är det. Än är det ju inte så kritiskt.
    Men som sagt hade gärna fortsatt ha henne. Är så skönt med en som kan säga använd förnuftet mer än bara peka med hela handen.

Hon sa också något bra. Hur hårda kvinnor och BM är beror ofta på hur länge sedan de själv var gravida. De äldre kvinnorna har så himlans lätt för att säga att allt är så himlans lätt. "det är ju bara". Som den förra BM som föreläste om att jag knappt fick se på godis, ja men lätt att säga när hela kroppen SKRIKER efter godis!!! Eller mammas viktkommentar igår...

Undrar hur Blommis har det?

Hvidis *skickar stora kramen och en * Förstår att det är mkt just nu och jobbig omställning. Även om det väntar något så mkt bättre runt hörnet, nämligen en lite bebis så är det ju tråkigt att behöva lägga ner något du byggt upp. men kan du inte fortsätta sedan i Sverige? Hoppas maken orkat ge mer konstruktiva kommentarer på barnrummet nu eller orkar snart.
    *kram*
    Något nytt vad gäller lokalen?

Ninnis, när skall du använda testet då? Vad jag vill minnas har det nu gått 2v sedan Sthl... *visslar och vickar på rumpan.

Ingis förresten, använder jag la?? Har kollat tillbaka i meddelandena men kan inte hitta något, men det förvånar mig iof inte. Ja du har ju träffat mig så du vet jag om jag låter så eller inte...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan