• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud
    Hi hi. *fniss* Jag har aldrig hört en perkolator ens, men nu fick jag en lite uddig bild på hur den låter. Och ett bra fniss!
    Tur att jag var normal också som inte kunde få till det med fantasin...

    Ja, jag måste säga att jag är glad för at jag fasthåller at föda i köpenhamn, även om det är en chansning att få ett bro-barn i en taxi.
  • Hvidbrud

    Go passionsblomman!! Och Daa, du, gör det, så får du känna en anna sida av hormonerna Elsälskapet la på luren 3ggr på mig när jag var upprörd över en räkning. Once you pop, you cant stop! Och det är j*vulskt skönt!

  • Daa

    Berättade just för maken om min gråtattack och han förstod att det kan kännas jobbigt "men du kan ju i alla fall glädja dig åt vad som är på gång". Då läste jag Hvidis beskrivning och förklarade att glädje kan nog få det att svämma över också.Så det är inte bara jag som måste vänja mig

    Blomman, det låter bra att bara fara dit, men det är inte den barnmorskan som rört till det. Förmodligen är det hon jag pratade med, som är den andra barnmorskan och hon som gav mig tiden. Tydligen utan att informera sin kollega. Och så fick jag veta att hon jag ska träffa har annat inbokat på min tid.
    Eftersom vi jobbar för samma landsting kan jag ta reda på hennes jobbmailadress och jag tänker vara så fräck att jag använder den. Helt utan dåligt samvete. Om jag har hunnit lugna ner mig kommer jag kunna låta bli att fråga "Din kollega, har hon druckit träsprit, eller?"
    Har också lämnat ett meddelande till mottagningssköterskan att jag inte har möjlighet att passa telefontiden på torsdag så barnmorskan får ringa mig istället. Men nu har jag inte så stor tilltro till kommunikationen på det där stället.

    Fast nu är jag lite glad igen, för maken är ute och vaxar min bil

    Bro-barn, Hvidis? Kanske inte så kul när det händer, men absolut nånting att berätta för barnbarnen


    passionsblomman skrev 2009-06-23 20:12:05 följande:
    Hahahaha! Det, Hvidis var en mycket bra beskrivning över graviditetsgråtnigngarna. Inte helt långt ifrån hormonbehandlingsgråtningarna kan tilläggas.Nej du Daa, välkommen i den våta världen, då man ofta behöver en näsduk.Vad gäller barnmorskan så tar du och åker dit på den tid du har, upplyser om hur du försökt få tag i henne och åker inte därifrån förrän du är inskriven. Bara"är det du eller jag som har fuckat upp och är det då du eller jag som ska ta konsekvenserna och dessutom fixa till saken?"Basta.
  • Daa

    Det är klart det ordnar sig på nåt sätt. Jag hade bara velat slippa allt gorm och jag vill inte få en dålig start med min barnmorska. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få det.


    passionsblomman skrev 2009-06-23 20:30:01 följande:
    Det där ordnar sig Daa, de får helt enkelt fixa det. Ge dig inte!
  • passionsblomman

    Nä, det är klart. Fast kanske blir det sedan tvärtom för det.
    Så har det varit för mig ibland.
    En sköterska på BB fick mig att stporgråta och allt blev kaos, men när vi rett ut saken så blev hon den jag pratade mest med och litade mest på.


    Daa skrev 2009-06-23 20:33:32 följande:
    Det är klart det ordnar sig på nåt sätt. Jag hade bara velat slippa allt gorm och jag vill inte få en dålig start med min barnmorska. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få det.
  • Hvidbrud

    Har masserat 2 gravida idag.. den ena sa att det var bra att skriva ett brev om hur man vill ha sin födsel som ligger och väntar i journalen till när man kommer in. Sen följer den barnmorskan man får de instruktionerna tills man ber om något annat. Det kan ju hända... Tror jag ska göra det.
    Bara en liten tanke. Nä! Nu ska jag hem!!! Bara för att mannen inte är hemma behöver jag ju inte sitta på jobbet!!

  • Daa

    Känner du att du vet då? Hur du vill ha det alltså?


    Hvidbrud skrev 2009-06-23 20:39:22 följande:
    Har masserat 2 gravida idag.. den ena sa att det var bra att skriva ett brev om hur man vill ha sin födsel som ligger och väntar i journalen till när man kommer in. Sen följer den barnmorskan man får de instruktionerna tills man ber om något annat. Det kan ju hända... Tror jag ska göra det. Bara en liten tanke. Nä! Nu ska jag hem!!! Bara för att mannen inte är hemma behöver jag ju inte sitta på jobbet!!
  • Nalle Puh 40

    Får tyvärr hoppa denna tråden lite, jobbar så otroligt mycket nu och när man väl är hemma så vill man bara vara ute och inte sitta på vårt dammiga och stökiga kontor eftersom jag inte har tillgång till dator på jobbet

    Tjejen jag jobbar med hela sommaren har ett "#¤%¤#"&¤" humör så det tar mycket, mycket på psyket, tyvärr...

    Hoppas in lite då och då men mer hinner jag inte...

    KRAAAAAAAAAAM till er alla underbara brudar...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan