• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Gissa vem som kommer bli fetto!!!
    Hoppas jag slipper väga mig hos BM imorgon.

• passionsblomman

Perkulator! Världens bästa kaffebryggningskanna! Har du ingen sådan???

Ninnnis skrev 2009-06-23 15:31:12 följande:
    Ingis, ni är inte bjudna? I så fall hade jag nog skickat ett telegram, alternativt blomsterbud.Blommis, perku-what?
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-23 15:31:12 följande:
    Ingis, ni är inte bjudna? I så fall hade jag nog skickat ett telegram, alternativt blomsterbud.Blommis, perku-what?
    Perkulator....sån du pressar ner silen i......

Ja det får nog bli ett telegram....skulle gärna knåpa ihop ngt kul...men jag har INGEN ork.....
  • lanovia 08

Vi har stuga i Fjb så där är jag rätt som det är.
    Boende vart? Är det Fjb eller allmänt runt om kring?

• lanovia 08

Telegram skulle jag satsat på, precis som redan framkommit redan.

• passionsblomman

Nej nej nej! Inte en sådan där värdelös pressanersilen!

Prkulator är en rostfri kanna med sladd, ungefär som en vatttenkokare, men nuti finns en insats med en behålllare för kaffet. Den sitter på ett rör som drar upp vattnet i behållaren och sedan pressas kaffet ut genom en massa små hål i den och ut i kannan, medelst tryck.
    Det liksom både kokas och bryggs kan man säga. Sedan funkar perkulatorn som en thermos, så så länge man har sladden i är kaffet gott och hett.
    Man laddar den och drar igång och sedan har man kaffe hela dan!

ingenjörsbruden skrev 2009-06-23 15:35:39 följande:
    Perkulator....sån du pressar ner silen i......Ja det får nog bli ett telegram....skulle gärna knåpa ihop ngt kul...men jag har INGEN ork.....
  • Hvidbrud

He he.. läste sillen istället för silen.. skulle blivit äckligt kaffe...

Turligt nog har jag en lägare här i danmark som ser moderskapet som något heligt (hon har själv 4, den sista när hon var 42) Hon ville sjukskriva mig från dag ett om det var det jag ville. Det skulle jag veta, klart och tydligt. Inte för att jag var sjuk men för att gravid var något som man är så sällan att det ska upplevas minut för minut. Härlig kvinna! Tack för att reglerna är som de är och att jag får låv att behålla henne även när jag flyttat hensides.

Min man är verkligen bra på at sköta om mig och låter mig inte göra någonting. Men jag KAN ju! Nä.. Viila. Ligga ner, upp med fötterna osv osv, massera mitt i natten och tjatar på att jag ska äta bra.

Lanovia: Känner igen det där. Kunde bara äta och äta och äta och äta men ingen mättnadskänla kom det. Förrän jag upptäkte grapefrukten.... Det var den som jag hade försökt att få i mig och i denna härligt sura, söta beska frukt fanns ALLT jag ville ha! Mmmm... 5 om dan...

Telegrame eller blommor ingis.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-23 15:41:52 följande:
    Nej nej nej! Inte en sådan där värdelös pressanersilen!Prkulator är en rostfri kanna med sladd, ungefär som en vatttenkokare, men nuti finns en insats med en behålllare för kaffet. Den sitter på ett rör som drar upp vattnet i behållaren och sedan pressas kaffet ut genom en massa små hål i den och ut i kannan, medelst tryck.Det liksom både kokas och bryggs kan man säga. Sedan funkar perkulatorn som en thermos, så så länge man har sladden i är kaffet gott och hett.Man laddar den och drar igång och sedan har man kaffe hela dan!
    Bra Passion att du klargjorde detta. De där pressa ner silen är ju för kassa, nej en PERKULATOR det är en tants bästa vän. Förutom handväskan då. Guds gåva till oss kaffeomaner
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan