• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

Känner så igen mig, Hvidis.

Man är ju gravid...inte handikappad liksom.

Var o handlade igår....visst 4 kassar med mat....men jag körde in med bilen på gårdsplanen så nära huset som möjligt o sen gick jag 2 omgångar med kassarna. Inte tungt....men annars hade jag nog fått skäll!!
    Grannen under osså var så gullig....90 år stollig farbror...busar o spexar alltid när man möter honom....han kutade ut o tryckte på dörröppnaren BÅDA gångerna jag kom med kassar!! Mååååånga plusspoäng till stolliga farbrorn!

• Hvidbrud

Ja, så borde det vara!
    Drömde att jag var i ryssland häromnatten, (med sonja(!)) och en kvinna sa just det till mig at jag var helig- se som det lyser om den heliga kvinnan, eller nått sånt. Sen drack jag ett stort glas Gin!

Men jag vill ju at det ska vara fint här så tanten vill ha lkalen och det är ju ingen i hela världen som vill städa åt en oavsett hur gravid man är... Och fönstrerna måste putsas och och och och... blir stressad av att INTE kunna göra det.
    Men från och med nästa vcka går jag in i moderskapets helighet och ska bara viiila och sy rosa gardiner och lakan och sovnästen och pyssla och göra heliga saker till min lilla muffin. (och sola och ligga i en grop i sanden i vattenbrynet med en gloria lysandes omkring mitt huvud)

• ingenjörsbruden

Baaaaaaaahhhhhh!
    Pappa ringde precis o ältade....o tjafsade om att mamma hade "hoppat över skamlarna" osv....faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va jag är trött på att höra sånt!!! Blir helt knäpp!!!
    Det är för h-lvete 2 år sen de skiljde sig!!! NÄR ska han gå vidare?! Han omger sig bara med folk som håller på o tjafsar o älter o snackar skit.....blir så arg....han skulle behöva att INTE älta/prata så mkt om skiljsmässan.....fan jävla människor till att älta..... *MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRR*

Har en kusin som ska gifta sig i helgen så vi ska skicka ett telegram eller nåt tillsammans.....

• passionsblomman

Oooo vilken mensväääärk jag fick nu!

Nu tar jag Ipren, jag är ju iallafall inte gravid, så det kan väl inte påverka något.

• Sonja68
    Hvidbrud skrev 2009-06-23 14:17:32 följande:
    Ja, så borde det vara!Drömde att jag var i ryssland häromnatten, (med sonja(!)) och en kvinna sa just det till mig at jag var helig- se som det lyser om den heliga kvinnan, eller nått sånt. Sen drack jag ett stort glas Gin!
    Hihihi! Vet du Hvidis, i Ryssland så är faktiskt en gravid kvinna nästan helig!
    Där reser de sig på bussen och tunnelbanan direkt om de ser att en kvinna är gravid. Bär väskorna osv. ALLA, även fyllisar eller odrägliga yngligar i värsta slyngelåldern har största respekt för en gravid kvinna. Min man berättade hur hans pappa förmanade och lärde honom detta. Lite gulligt.
    Min drummel till karl var så pjoskig med mig när jag var gravid att jag höll på att få spel. Fick inte ens bära en kasse med två liter mjölk från affären. Liiite överdrivet tyckte jag.
  • passionsblomman

Det är ju det jag MENAR! Så är det på många håll i världen och det är ju av en orsak såklart!

Sedan att det kan kännas helt överdrivet oah att vissa tjejer mår bättre än någonsin, det är lite en annan sak.

Allmänt, så borde man inte behöva bevisa att man "minsann inte är sjuk" på det sätt som jag tycker det blivit i Sverige.

Sonja68 skrev 2009-06-23 14:32:05 följande:
    Hihihi! Vet du Hvidis, i Ryssland så är faktiskt en gravid kvinna nästan helig!Där reser de sig på bussen och tunnelbanan direkt om de ser att en kvinna är gravid. Bär väskorna osv. ALLA, även fyllisar eller odrägliga yngligar i värsta slyngelåldern har största respekt för en gravid kvinna. Min man berättade hur hans pappa förmanade och lärde honom detta. Lite gulligt. Min drummel till karl var så pjoskig med mig när jag var gravid att jag höll på att få spel. Fick inte ens bära en kasse med två liter mjölk från affären. Liiite överdrivet tyckte jag.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan