• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

Håller med er tjejer.....inte bra med denna präktighets-attidtyden i Sverige.

En fråga i helt annat ämne:

Din kusin ska gifta sig...när är jämnåriga o har umgåtts en del när ni var yngre....men nu är det ett par år sen ni talades vid.
    Flyttat långt ifrån varandra.

Hur skulle ni uppvakta kusinens bröllop?
    (Litet bröllop med närmaste familjen o vänner)
    Skulle du skickat ett grattiskort, telegram eller blomsterbud?

• lanovia 08
    Insåg i helgen att det nog inte finns någon nattklubb kvar. En pub och ett hotell men nattklubben var nedlagd... ajajaj!
    Men du seriöst slutet av juli, kan du inte säga till när du vet när OM du har lust att träffa lilla mig igen vill säga. Man vet aldrig men sommarhelgerna har vi en förmåga att landa i Bohuslän.
    Ninnnis skrev 2009-06-23 11:58:28 följande:
    Jag har varit i Fjällbacka med båt, det var jättemysigt! Riktigt röj på nattklubben, vill jag minnas Vet inte riktigt när det blir, men i slutet på juli nån gång.
  • Sonja68

Jag älskar att ge och få blommor, så det hade nog blivit blommor!

• Ninnnis

Ingis, ni är inte bjudna? I så fall hade jag nog skickat ett telegram, alternativt blomsterbud.

Blommis, perku-what?

• ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2009-06-23 15:29:40 följande:
    Jag älskar att ge och få blommor, så det hade nog blivit blommor!
    Jag med...men de är så jäkla apdyra för rätt tradiga buketter tycker jag...blommis gör mkt finare...o bröllopet är liksom inte i närheten...annars hade jag kört dit med en blomma....
  • Ninnnis

Självklart! Vet som sagt inte riktigt hur planeringen ser ut, men om det blir tid över och vi befinner oss i närheten av varandra så ska vi såklart träffas!

Är den nedlagd?! Synd! Vi som hade så kul sist jag var där... Var du där i helgen? Har googlat lite på boenden, har du något du vill rekommendera eller avråda från?

lanovia 08 skrev 2009-06-23 15:29:35 följande:

Insåg i helgen att det nog inte finns någon nattklubb kvar. En pub och ett hotell men nattklubben var nedlagd... ajajaj!Men du seriöst slutet av juli, kan du inte säga till när du vet när OM du har lust att träffa lilla mig igen vill säga. Man vet aldrig men sommarhelgerna har vi en förmåga att landa i Bohuslän.
  • lanovia 08

Nej jag börjar allt mer inse att vi har en konstig inställning här i Sverige. Man skall orka och fungera som vanligt, värst känns just nu de första 12v när man mår kasst men inte kan berätta för någon. Då är det bara att bita ihop och jobba på.
    Det där med att träna som vanligt går jag total bet på. Som läget är idag skulle jag inte kunna göra något mer fysiskt ansträngande än att promenera. Det skulle krävas för mkt energi och idag bara jag äter och äter och äter. Har på 4h hunnit med lunch, macka, yoghurt, jordgubbar o glass och en liten godispåse. Kan ni gissa vad??? jag är fortfarande vrålhungrig och har inte känns mättnad sedan typ frukost. MAT!!!

• Sonja68
    ingenjörsbruden skrev 2009-06-23 15:31:54 följande:
    Jag med...men de är så jäkla apdyra för rätt tradiga buketter tycker jag...blommis gör mkt finare...o bröllopet är liksom inte i närheten...annars hade jag kört dit med en blomma....
    Hmmm, sant. Men ett fint telegram (det går väl en del till behjäransvärda ändamål när man köper ett sånt) då och som Blommis skrev, nåt kul minne från er uppväxt.
    Jag gillar att rimma och skriva vers, så jag hade nog knåpat ihop något sånt.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan