• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Leksi
    passionsblomman skrev 2009-06-17 11:38:30 följande:
    Tips: om det blir gubbar över-skiva dem, häll på lite balsamvinäger och råsocker och rör runt ett par varv. Låt stå och marinera sig.Det är så gott så man svimmar!
    Låter supersmarrigt!

    Vi brukar alltid fira midsommar i skärgården tillsammans med ett par vänner som har stuga där (sådana vänner är bra att ha... ). Till lunch äter vi lite sill & potatis till förrätt och sen blir det smörgåstårta (mitt bidrag). Sen går vi ner till ängen där det är dans kring stången och då blir det fika. På kvällen brukar vi grilla & ja, såklart jordgubbar till efterrätt! Dem avnjuter vi med vaniljglass med iriven mandelmassa. Mmmm...

    Hoppas nu det blir sol! Midsommar blir liksom liite härligare då. Idag är det underbart väder här så hoppas det håller i sig!
  • Sonja68

    Halloj damer!
    Vi är bjudna till en skärgårdsstuga, på midsommar, men min man är inte så sugen då han inte känner typ hälften av gänget. Nån sorts social fobi misstänker jag. Jag har inga som helst problem med sånt själv.
    Vi brukar alltid åka ut till min hembygd på midsommardagen där det reses midsommarstång och dansas mitt på dagen. Mormor o morfar kommer dit och bjuder flickorna på fika o glass och visar stolt upp barnbarnen för sina grannar och bekanta.
    Så blir det väl även i år.
    Sedan kanske vi åker iväg och käkar nånstans eller så åker vi hem och äter sill o potäter själva i lugn o ro där hemma. Kanske Lillan behöver få en tupplur också.
    Sedan har jag sagt att mannen får göra som han vill, men jag och flickorna åker ut en sväng till den där stugan och grillar korv/kött och umgås med de andra barnen som är där, och jag passar på att umgås med mina vänner. Jag gör inte det alltför ofta. Bl.a är där en väninna som kommit upp från Göteborg och vi har inte setts på 4 år. Min man är välkommen om han känner för det, annars så får han vara hemma eller åka till nån av sina kompisar. Jag känner dock att i år väljer jag att umgås en stund med MINA vänner, särskilt med henne som jag inte sett på fyra år.

  • Ninnnis

    Åh, smörgåstårta är nästan det bästa jag vet! Fast det äter vi mest på födelsedagar i min släkt (tyvärr). Nej nu blev jag hungrig, dags för lunch! (består i dag av rökt makrill, nypotatis, sallad, gräddfil och gräslök)

  • ingenjörsbruden

    Oj så det börjar suga i magen nu då.....låter smaskigt värre med smörgåstårta! Äääääälskar smörgåstårta! Helst med räkor o lax på!

    Leksi: Låter gott med riven mandelmassa på glass till jordgubbar....får nog ta o prova ngn gång!

    Blommis: Balsamvinäger, råsocker o jordgubbar.....det bara måste provas!

    Får nog köpa vaniljglass osså...så borde alla bli nöjda....
    Är dock inte så sugen på att stå o noppa 7 liter jordgubbar.... Men men....det kaaaaan ju slinka ner en gubbe under tiden!
    Köpte en dyr äppelmust till mig.....måste ju ha ngn lyx när man inte får dricka varken nubbe eller öl!

    Alkoholfritt till 13 pers.....3x1,5 liter vatten, 2x2 liter cocacola o så 3 liter äppelmust....behöver man mer?
    Det bruuuuuukar bara drickas alkoholhaltigt.....men vatten....asch det finns ju vatten i kranen!

  • Ninnnis

    Mätt! *burp*

    Jaha, då börjar klockan närma sig 13 och jag ska tydligen gå för dagen... Ska köra förbi verkstaden och byta lampa i strålkastaren på bilen, sen förhoppningsvis ligga lite i en solstol på terassen innan kvällens tjejmiddag i stan, med ett gäng f.d kollegor. Bra dag!

    Stor kram till de som eventuellt inte har en fullt så bra dag!

  • ingenjörsbruden

    *jäser*

    Gott med lunch! Bakpotatis o pestolax!

    Ninnis: Byter ni inte glödlampor själva? Eller sitter de så att man måste montera ner halva bilen först för att komma åt.....såna bilar är inget bra.....
    Skulle osså vilja gå hem kl 13....*avis* Är du ledig i morgon osså eller fofffor fick du ledigt i em?

    Nu har jag betalat profylaxkursen *huffing and puffing*
    Snart dags att gå på den!

  • Ninnnis

    De sitter väldigt bökigt till, Ingis. Jag (och maken) har förökt byta själv en gång, men det gick inte...

    Jobbar imorgon men är ledig fredag. Chefen tyckte bara att jag förtjänade lite extra ledighet och den här eftermiddagen passade bra I´m off!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan