• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Vad tråkigt, Leksi!

Vilken dag i menstruationscykeln är du på nu? Var det i lördgas du hade BIM, eller blandar jag ihop det? Kan det kanske ha varit för tidigt att testa? *tröstkramar*

• Ninnnis

Även om man intalar sig själv att det säkert inte är något så hoppas man lik förbaskat varje månad och blir lika besviken varje gång...

• ingenjörsbruden

Hej hopp i baljan den blå!
    Jisses vad ni skriver!! Miii like!

Blommis: Herregud vad du ska fara runder o fixa....var rädd om dig stumpan!
    Hjärtar osså de små gossarna...kan se de solblekta kalufserna, alla fräknar o hela ansiktet fullt med glass! *smälter*

Lanovia: här är länken till livsmedelsverket...
    www.slv.se/sv/grupp1/Mat--Naring2/Kostrad/Gravida/

Kopierat från livsmedelsverkets hemsida:
    "Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden."
    "Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter."
    Låter som ni hade rätt mysigt ändå...fastän buffen inte gav dig så mkt att välja på.
    Tacos bara var 14edag?! DET hade inte gått hemma hos oss!! MINST en gång i veckan kan det lätt bli.....
    Men vi är iofs inne i en period med dålig inspiration....så vi kör mkt samma maträtter...tradigt....så vi ska ta tag i det på semestern o skriva en lista på ALLA maträtter som vi gillar o äter utan tjafs (läs maken gnäller)!

Ninnis: *visslar lite försynt o funderar på när Ninnis ska testa*

Hvidis: Hahahha stackars din bror!! Men han överlever nog ändå va? Ni får sjunga många snapsvisor så han inte torkar ut eller så...

Måste springa o koka ägg till lunchen....I´ll be back....

• Leksi
    Ninnnis skrev 2009-06-18 09:28:58 följande:
    Vad tråkigt, Leksi! Vilken dag i menstruationscykeln är du på nu? Var det i lördgas du hade BIM, eller blandar jag ihop det? Kan det kanske ha varit för tidigt att testa? *tröstkramar*
    Jag har egentligen ingen aning om när jag borde få mens, men i lördags var det 28 dagar sedan förra mensens sista dag (och det var pillermensen efter jag slutade med p-pillren) så idag är det dag 33.

Jag veeet ju att det kan ta flera månader bara att få igång cykeln igen efter långt p-piller knaprande men man vill ju så gärna att det ska funka på en gång!
  • ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2009-06-18 10:45:30 följande:
    Jag har egentligen ingen aning om när jag borde få mens, men i lördags var det 28 dagar sedan förra mensens sista dag (och det var pillermensen efter jag slutade med p-pillren) så idag är det dag 33.Jag veeet ju att det kan ta flera månader bara att få igång cykeln igen efter långt p-piller knaprande men man vill ju så gärna att det ska funka på en gång!
    *kramar om*

Klart man vill....känns som att det är någon knasig instinkt som säger att man är mindre värd om man inte är superfertil.....

Men om man ser riktigt biologiskt på det så är det faktiskt inte så många timmar som man HAR möjligheten att bli gravid....OM man har ägglossning dvs.....

Tror att det är bra att du får en "vanlig" mens efter pillermensen....blir lättare att räkna ut rätt BF sen.
    *försöker hjälpa till med positivt tänkande, kramar igen istället*
  • Leksi

Tack snälla!

Ja, man får försöka se det positivt istället - nu kan jag boka tid för massage!

Det vore ju lättare om man säkert visste att det skulle ta sig i oktober t.ex. Då skulle jag lätt kunna släppa det och bara njuta av en sommar tillsammans med min nyblivna make utan att behöva tänka på att dricka för mycket o.s.v. o.s.v.

Jag är verkligen orolig för att inte kunna få barn alls. Min bästa kompis tog det jättelänge för (typ två år) och en annan kompis som dessutom är yngre än jag fick gå igenom flera missfall, en utomkveds och slutligen IVF för att få sin efterlängtade dotter. Man kan ju verkligen inte ta något för givet! Så, jag önskar bara det gick att se in i framtiden...

• Ninnnis

Leksi, min menscykel var regelbunden och typ 28 dagar lång de första månaderna efter jag tog ut p-ringen. Sen blev den oregelbunden igen (det var den innan preventivmedelstart för 100 år sedan också). Jag undrar om min kropp i början fortfarande var under hormonpåverkan och därigenom "lurades" till samma regelbundna cykel som hormonerna gav. Då är det ju inte säkert att jag tex. ägglossade. Då är det kanske bättre att kroppen är lite förvirrad i någon månad, men sedan hittar sin egen rytm utan hormoner. Det är kanske det din kropp gör?

Detta lät förmodligen extremt luddigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar?

• Ninnnis

Hvidis, Danmark är ett jäkla land som inte fattar att man ska vara LEDIG på midsommar Jag har iofs tagit ledigt ändå. Hoppas ni får en trevlig midsommar ändå (även din bror)

Ingis, det är låååååångt till dess....

• Ankan80

Hej hej!
    Jag är här..digitaliserar en gravkarta o har fullt upp

läser lite snabbt här, men hinner inte kommentera....
    har BIM nästa lördag så jag väntar på det....spännande....

Hur går det förr Ninnnis o blomman....borde ni inte ha BIM snart?

kram kram

• Leksi
    Ninnnis skrev 2009-06-18 11:36:17 följande:
    Leksi, min menscykel var regelbunden och typ 28 dagar lång de första månaderna efter jag tog ut p-ringen. Sen blev den oregelbunden igen (det var den innan preventivmedelstart för 100 år sedan också). Jag undrar om min kropp i början fortfarande var under hormonpåverkan och därigenom "lurades" till samma regelbundna cykel som hormonerna gav. Då är det ju inte säkert att jag tex. ägglossade. Då är det kanske bättre att kroppen är lite förvirrad i någon månad, men sedan hittar sin egen rytm utan hormoner. Det är kanske det din kropp gör?Detta lät förmodligen extremt luddigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar?
    Jag förstår precis vad du menar! Det är ju rätt troligt att det tar ett tag att bli fri från alla hormoner. Läste i någon annan tråd också att det är det som kan göra att man mår illa, får ont i huvudet och så. Funderar på att köpa äl-stickor bara för att se OM jag har ägglossning och i så fall när.

Gravkarta Ankan?! Det låter kusligt!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan