• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

    EA
    Många kramar till dig gumman!!!!! livet är bra orättvist.
    Tror vi måste ses någon dag!!!!

    Lappis
    Såg du förresten "So you think you can dance" igår?????
    Oj, oj, oj, säger jag. Gud vilket drag det blev....

  • Tinga

    Mrs B ? tack för ditt omtänksamma telefonsamtal! Bara att få prata av sig en stund gjorde gott och jag tackar för alla tips också.

    Koko ? tack för länken! Maken hittade en butik här i stan som har gröt kvar, så jag ska dit ikväll och göra ett inköp. Ska dessutom handla lite av varje som det tipsades om i tråden du länkade till, så att vi kan prova oss fram.

    Muggles ? usch ja; frustration är bara förnamnet! Det är ju som du säger att den bottnar i att man bryr sig så mycket om sina små och därför vill deras bästa, men det är ju så störigt när de inte fattar vad man vill! (Och att mamma faktiskt är den som vet bäst ibland. )

    Nenne ? du inspirerar mig på många sätt; inte bara med dina svordomar.

    EA ? stor kram till dig!

    Ore ? Nutramigen fick killarna som ersättning ?när de var små?, men sen fixade bådas magar vanlig välling, så då bytte vi över till det. Ska diskutera maten lite mer med neo imorgon; kanske någon vill skriva ut en livsmedelsanvisning för Nutra, så att vi kan prova det igen. Enligt recept jag såg på FL (va, tänk att det finns bra saker där! ) kan man blanda Nutra med lite annat för att få en mer vällinglik konsistens.

    Tack återigen allihop för ert engagemang och peppande! Det är jätteskönt att få skriva av sig här och lätta lite på trycket. Kramar till er alla!

  • Ore

    Sådär, ikapp.

    EA: Surt med tant, men förhoppningsvis så kickar aku-effekten igång snaaaart och hjälper till, så det blir din tur...

  • _koko_

    Lappis - Har jag berättat om kollegan jag hade förmånen att få arbeta med under deras adoptionsprocess? Det var min första kontakt med adoption och jag, som hela livet trott att jag skulle få svårt att bli gravid, kunde plötsligt slappna av lite och känna att världen inte skulle gå under fullständigt om jag inte kunde få biologiska barn. De väntade barn precis som alla andra (processen tar ju som bekant tid), de visste inte vilket kön de skulle få, eller vilken personlighet barnet skulle ha, de hade samma funderingar och rädslor. Fördelen var ju att pappa kunde vara helt delaktig från början (ingen amning) och att de, som vi varit inne på tidigare, VISSTE att de skulle få ett barn i slutändan. De valde sydkorea har jag för mig, för att man får (fick?) yngst barn därifrån.

    Ore - Jag tror man kan få många olika (men kanske lika sanna) svar på frågan "vilket märke är bäst"! Sen ska man ju alltid vara skeptisk när man frågar i butiker, de rekommenderar med få undantag de märken/modeller de har bäst marginal på.

    Mrs B - Kan inte ens föreställa mig hur det är att handla med två barn, än mindre två gnälliga barn!

  • Lapinette

    kokisen - jag är också inne på sydkorea för att det går snabbast därifrån ... samt att jag vill ha från Asien.

    Mrs B - självklart! Har följt sen dag ett och förfasar mig över de avsnitt jag kommer att missa för att jag är i Kalifornien. Funderade igår på om man kunde på biljetter och se dem live istället ... men antar att det är slutsålt för lääääänge sen. Har ju följt serien sen första säsongen och igår var verkligen helt otroligt bra för att vara första uttagningen i topp 20. Minns i fjol att jag inte fick rysningar eller blev så där härligt varm i kroppen förrän det var typ 8 dansare kvar.

  • Mrs  B

    Tinga
    Det var så lite så!!!!
    Kul att kunna hjälpa till!
    Hade önskat att jag också haft någon som hjälpt mig......
    FL är inte alltid fel.

    Koko
    Ja, idag var det en svettig tur, men mat måste man ju ha....

  • Ore

    Haha, då kanske de hade dålig marginal på Miele alltså Nåja, jag håller nog fast vid mitt val.

    Apropå köa hushållsgrejer, har jag berättat hur mina svärföräldrar köpte spis? Min svärfar beställde våra elprylar till köket åt oss, men när de kom var inte spisen beställd, och hade precis slutat tillverkas. Men det fanns några kvar i sortimentet, och vi tog en sådan. När den kom hem så kollade han på den så att den inte var skadad eller så, konstaterade att en sån spis såg ju rätt bra ut, och beställde en likadan hem till sig Han visste dock att hans fru inte skulle ha några som helst problem med det tillvägagångssättet

  • Mrs  B

    Lappis
    Jag har följt programmet till och från, men tycker att de här sista programmen är bäst.
    Fick väldigt många rysningar igår, de är så himla duktiga.
    Hade gärna också velat dansa så.

  • _koko_

    Jag försökte somna till sytycd igår, men det var ju omöjligt, de var ju så bra!
    Lappis - Ska jag spela in åt dig?

Svar på tråden Livets stora och små frågor