• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

lappis - Det är på tiden att jag tar reda på hur man gör hur som helst, vi kan ju bara titta på inspelade saker på tvn i vardagsrummet som det är nu, men filmer vill man ju t ex hellre se på projektorn i källaren ibland. På något sätt ska jag nog få till det!

Alla andra liknande program föredrar jag själva uttagningarna eftersom de drar till sig så många ufon , men sytycd är ju bra rakt igenom. Så mycket talang! Sen är ju domarna rätt underhållande också...

• Lapinette

Stor KRAM till EA och blivande fru L!!! Been there, done that ... så jäkla många gånger. Vet att det inte finns några tröstande ord och att det bara känns lamt när man säger - det kommer att funka en vacker dag!

• sweetstreet

Å vill skicka jättekramarna till er som behöver. Särskilt kanske EA, Blivande FruL samt Tinga!!!!!!!!

Skit också.
    Denna resan är så förjävla jobbig.
    Vet att det inte hjälper direkt men jag tänker på er och vet hur ni känner. Iallafall till visss del. Jag minns det som igår.
    men visst, det är "enkelt" att säga så nu när man ändå sitter här "på andra sidan avgrunden" med ett lyckat facit i handen....

• Lapinette

Tjusningen med SYTYCD tycker jag är när det blir topp 20 och pardansen börjar med de olika koreograferna. De är så jäkla, otroligt duktiga och det är en sån underhållning att se en hiphopare som aldrig tagit en enda lektion i dans helt plötsligt svävar iväg i en slowfox eller viceversa.

• Lapinette

Vill påminna om statistiken på den här tråden ... nästan alla har ju förr eller senare lyckats. Så jag kan inte låta bli och tro att det kommer att lösa sig för er tjejer ... för mig är det dock kört.

• Ore

Blivande fru L: KRAM!!! Sånt är INTE roligt (och jag vet litet hur det är, gick upp på kontoret och grät efter att en kollega berättat att hon var gravid, och då hade jag ändå inte försökt så värst länge...)

Bryt ihop och kom igen, brukar en kompis till mig säga. Lättare sagt än gjort, men jag tolkar det som att det är ok att må dåligt eller vara ledsen över något, men till slut får man rycka upp sig.

Även om det inte hjälper "avundsjukan" så hade ni väl planen att köra "au naturel" över sommaren efter den mirakulösa återhämtningen av makens simmare... Och sommaren är ju inte slut riktigt än

Fortsätter hålla tummarna!!!

• nennesjuttioåtta

BlivfruL
    Ååh där är du ju! Usch det är så tråkigt att känna sig missunsam och avundsjuk, det är verkligen tärande och gör att man känner sig ännu sämre! Ja, vadå inte planerat. Ligger man utan skydd så kan det ju bli barn. Man kanske inte planerade barnet men kan man bli så himla förvånad att man blir gravid då??

Och måste man ens säga det som att det är någon jävla triumf? Ha. ha. Vi försökte inte ens. *pruttar med munnen* Du får kontra med att säga ni filar på perfektion så att ungen inte kommer se ut som Gollum.

• Blivande fru L

Tack, det känns skänt med kramar från personer som verkligen vet vad det handlar om. Oberoende om man har fått sitt "reslutat" eller inte!

Skit att man ska behöva må så här dåligt. Det är verkligen en förfärlig känsla att gå och vara rädd för att kompisar ska berätta att de är gravida. Jag kan verkligen inte hålla masken längre. Svägerskans graviditet kom verkligen som en total chock! Maken fick veta och berättade för mig om sin systers graviditet ett par dagar före jag skulle träffa henne så att jag skulle få en chans smälta det. (Han är så klok! ) Trots det var jag ett nervvrak med en klump i magen och förmådde mig inte ens att säga grattis eller fråga vilken vecka hon är i. Hur sjukt är inte det?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Fast du vet ju inte heller om det är kört lika lite som jag (för oftast så tror ju jag det med). Visst, du har provat allt som går men så länge de inte hittat något fel så BORDE det ju faktiskt plinga till eller kanske mer KABLAMMMM i livmodern när guldägget skjuts in i den gojsiga slemhinnan. Par med nästan ingen chans alls lyckas till slut, då borde ju teoretiskt sett vi med bra förutsättningar också lyckas. Någon gång.

Ok, nu är det din tur att säga samma sak till mig så att jag kan svara "bullshit".

• Blivande fru L

Nenne - eller hur! Vadå inte planerat?! Tydligen var inte skyddet så säkert som de trodde. Har för mig att hon ätit minipiller. Men visst, vi är såklart ute efter det perfekta barnet och inte en dussinprodukt.

Ore - Maken hoppas fortfarande på en naturlig lösning medan jag har kastat in handduken och är inställd på hormonsprutor, ÄP, IVF/ICSI och fan och hans moster...

Svar på tråden Livets stora och små frågor