• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Åh, EA, hjärtat, KRAM!! Jag vet hur det känns. Eftersom lillebror blev till så enkelt känns det som att jag halkat in i frögurkornas "lag", men vår resa till conny var ju allt annat än enkel! Med tanke på hur mycket vi hann med på det året vi fick vänta (snabbutredning, operation, endo-behandling, ivf) gick det ändå väldigt fort, men det var ju ändå förknippat med enorm ångest och "tänk om..."-tankar. Och sen buk-infektionen på det... Nä, lätt var det inte.

Vi pratade lite om krämpor och "förbjudna tankar" under graviditeten på lunchen igår, och det måste ju vara ok att lufta dessa tankar, men (vilket jag inte sa igår) lika ok att som ogravid och längtande bli förbannad och tycka att man ska vara glad för att man är gravid. Tycker jag. Och alla här med mig verkar det som eftersom det ju faktiskt finns plats för allt i vår tråd.

• Lapinette

KRAM till alla som behöver det!

Själv suger jag åt mig (sa även det på lunchen igår) alla krämpor och hur jäkla dåligt alla nygravida mår. Lägger alla krämpor på minnet och tackar för att jag mår superbra, börjar komma i form igen och slipper må illa när jag ska till USA och pimpla massor med kaliforniskt vin . Försöker motivera mig framåt mot adoption.

• _koko_

Oj, menade förstås inte att skulle vara något negativt att vara frögurka, hoppas ingen uppfattade det så... Alla vi som följt varandra i tråden, frögurkor eller ej, upplever jag har betydligt större empati än folk i allmänhet. De har fan ingen aning.

• Ore

Tinga: Vet inte om det fortfarande finns kvar, eller heter något annat, men som mjölproteinfri välling fick mitt syskonbarn Nutramigen. Detta var dock för tio år sedan. Vi andra tyckte det var rätt så otäck lukt och smak på det, men han gillade det. Och när mjölkproteinallergin senare växte bort var det stört omöjligt att byta välling

Smart förresten att säga fula saker med mild röst

Tvättmaskiner: Jaså, både Cylinda och Miele var bättre än Electrolux/Husqvarna? Hmm, får kanske överväga mina val då. Tyvärr tycker jag inte om mammas och pappas Cylinda, så även om jag hört bra saker om dem så tar det emot...

Orgasmnatt missade jag totalt... Får kompensera det någon annan gång istället

• Fru E

Lappis-dit har jag inte kommit än utan hade mer än gäääärna tagit illamående mm bara jag hade fått en bulle i ugnen men men

• Mrs  B

Nenne
    Det gick alldeles utmärkt för mig och maken i natt!!!!!!

• Mrs  B

Koko
    Kan inte säga att det var den bästa gången på Maxi idag.
    Max gnällde från vår ytterdörr tills vi kom in i affären och Malte bråkade och skrek mest hela tiden i affären.
    Pust, stånk och stön..........
    Jag ÄLSKAR däremot att få gå ensam på Maxi och handla.

Svar på tråden Livets stora och små frågor