• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

var är EA? Visst hade hon BIM för några dagar sen? Är hon på semester??

Snaily
    hahaha, du hittade ju dem i alla fall på dejten, ett äkta UFO sitter själv och äter brunch.

• muggles

Jag efterlyser också EA!

Nenne: el så är du på Bananen höhöhö *kåtskratt*

Flatlössbajs!

• Fru E

*vinkar lite försiktigt och diskret*

Har bara läst de senaste dagarna men inte "orkat" kommentera.
    Är som Nenne sa i början av veckan en riktig bitterfitta just nu som känner sig låg när nästan alla här inne har kört om en och plussat (även om det är jätteroligt med era plus ).
    Till det kommer att väninnan börjar närma sig BF (2 månader) och där påminns jag om att vi fortfarande står och stampar på samma ställe som innan....
    Tanten kom i måndags men är väldigt liten, troligen pga Pergon för hade likadant när jag åt dem förra gången.

*tassar ut igen*

• muggles

Kikade in på Hemnet - inte helt förtjust i deras nya design. Och sökfunktionen verkar inte funka riktigt än. Fyller i Gbg - västra centrum och får ändå upp hela Gbg

• nennesjuttioåtta

*kramar om EA*
    Usch, jag vet hur det känns. Fy FAN!

sopjuice!
    sprutbajs med tutfjärt!

muggles
    höhöhöh bananen!

• muggles

Åh nej EA Men ska du inte investera i några stickor och se till att sexa samma dag/dagen efter böj? För oss har det inte räckt att sexa dagen innan böj tex - så länge verkar inte simmarna överleva hos mig. Jag vet att du tycker det känns lite stressande men ni verkar ju ha rätt mkt sex ändå...?

• muggles

Rövhålsmun! *återanvänder en gammal goding*

• muggles

EA: är du förresten säker på att det är tant? Har du haft alla tecken på tant? Jag fick ju en liten spotting för en vecka sedan (några dagar innan BIM) och även runt BIM-dagen (fast den var verkligen mini). De var mer bruna än röda dock, så inga typiska spottings till färgen.

• Fru E

Muggles-maken hade ju bra på simmarprovet och vi sexar minst varannan dag om inte var så har svårt att tänka mig att stickor skulle göra någon skillnad eftersom ägget ändå inte släpper eller befruktas när stickan visar böj utan x timmar senare...

• Fru E

Muggles-jodå det är tant även om den är liten, fick precis likadan förra omgången pergo. Har bara varit mycket rött en dag och sen mest brunt/rött

Svar på tråden Livets stora och små frågor