• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Men vad fasen!
    Jag skulle ju sluta!

hejdå töser!!!!
    NU drar jag mig från tråden...

• BrudSommar2006

Nej, jag har inte beställt något än men det var bra att du påminde, ska göra det imorgon! Anledningen till att jag väntat lite var att det visserligen stod att man kunde ta testet från vecka 10 eller vad det var men att säkerheten ökade om man väntade lite, så förstod jag det i alla fall. Ville inte glädja mig för mycket innan kub-testet heller. Vi fick 1:1200-någonting, tror det var typ 1:1257 på Downs-risken och 1:20 000 på de två övriga kromosomerna vad de nu heter så det är vi nöjda med, man är ju inte purung längre.

• BrudSommar2006

Hej hej Sweet och god natt alla!

• nennesjuttioåtta

grattis till bra siffror BS! Och pickande hjärta!! Och att katterna äntligen kommer överens!

vilket jävla pissväder! Ösregn och kulingvindar, vilken satans tur att jag inte har semester just nu!

• Ore

Härligt med bra KUB-siffror BS!

Vickan: Jag har, efter låååång tids funderande på om det är snyggt på mig eller inte, inhandlat ett par tights (gråa, jättesköna, 98 kr på HM), och kombinerar detta just nu med mammajeanskjol, eller med tunika. Tunikor köpte jag också på HM faktiskt, en turkos som jag köpte i våras, och så fyndade jag en likadan fast lila igår på rean. Skuren under bysten, med knytband där. Jätteskön!

Bellabelt (eller belly belt) finns också på HM, tvåpack - en svart och en vit - för 129 kr. Jag köpte dem för att kunna fortsätta ha mina tröjor, insåg att de flesta av mina tröjor är ganska korta, men tyckte det var bättre att kunna ha mina gamla och sedan köpa nya om de tappar formen, än att köpa en massa speciella gravid-tröjor...

Och det var nog allt jag handlat på HM under hela våren, inte där jag brukar handla mest i övrigt, men men...

• Lapinette

Morning ladies!

Sweet ? nej maken har sett till så vi slipper mellan landning i USA utan istället blir det ett stopp i Amsterdam och sen direkt SF. Jag kommer absolut att meddela dig om vi har vägarna för NY.

Snaily ? ja du träffade verkligen mitt i prick när ni bokade årets regnigaste dag för en tur ut i skärgården. Hoppas ni får det mysigt i alla fall.

Snorfröken ? gratulerar till katten. Attans vad många katter det har tillkommit på tråden de senaste månaderna.

BS ? grattis till KUB-resultatet och härligt med restaurangbesök.

Själva körde vi spinning och sen blev det också restaurangbesök för vår del. Vi hamnade på Haga Delikatessen och satt ute och njöt med kallskuret, pizza/pasta och tiramisu. Sen skyndade vi hem till kaninen som vi tyckte hade varit ensam aldeles för länge.

• fru AM

Hej i tråden i ösregnet!
    Behöver råd från er: maken har bokat bord på tre restauranger för kvällens middag - och jag måste välja alternativt hitta på annan krog (inte för fancy eftersom Hektor ska hänga med): Bistro Nouveau, Grill, Wasahof

Vad tycker ni?

• snaily

God??morgon!
    Sammanfattar hur det känns idag: Spotteländet började idag så ännu en fruktlös månad läggs till handlingarna... Nu ska jag gå och dra nåt gammalt - nej förresten, REGN - över mig. Åker snart iväg på vår vältajmade skärgårdstur, om båten går när det blåser som det gör. Tittar in igen på fredag kväll. Trevlig helg till er andra!

• Lapinette

Snaily - jag vet att det inte är någon tröst men spottings säger faktiskt ingenting - det kan lika gärna ha funkat. Du får slå på mig för att jag säger så. Jag vet själv hur jag hatar alla uppmuntrande ord och förklaringar när jag SJÄLV VET att det har gått åt helvete.

Hoppas ni får det mysigt i skärgården trots storm och regn. KRAM på dig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor