• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • pirr!

    Fick just ett sms av piggelin där den FANTASTISKA nyheten avslöjades!!!

    STORT GRATTIS TILL PLUSSET, TELIS!!!!!

    Det är ju helt fantastiskt!!!
    GLAD GLAD GLAD!!

    Trist att jag missade dejterna här i göteborg i helgen, men maken sprang varvet och jag var tvungen att finnas vid start/mål och sen var det renovering i söndags..

  • Telis

    Vänner, vad intressant att det ändå är en minoritet som mår illa! Jag trodde att det var nästan alla.

    AM, hälsa maken och tacka! Vad skönt att snittet så bra ut! Om, om, om, det blir någon förlossning för mig så hoppas jag att det blir snitt, jag är livrädd för vaginala förlossningar. Jag suger åt mig alla goda snitthistorier.

    Nenne skulle vara där kl 8 imorse så om inget gjorde att det drog ut på tiden så borde hon vara klar nu och ligga och vila. Runt kl 11-12 (beroende på hur man mår) brukar man få träffa en sköterska som berättar hur många ägg det blev och hur man ska medicinera osv. Därefter får man åka hem. Jag hoppas så att det gick bra och att hon gillade morfinruset!

  • Telis

    Åh tack Pirr! Och Ore och alla andra som grattat. Jag sitter och blir alldeles tårögd på jobbet!

  • muggles

    Jag läste ngnstans att det är 1 av 3 som mår illa under grav så Vänner har rätt.

    Cicci: mensvärk! Så startade det för mig. Det molade i ryggslutet en liten stund varje kvart ung. Det som gjorde att jag trodde det var förvärkar var just regelbundenheten.

    Nu lunchdejt!

    Vilken härlig måndag hörrni!!!

  • Fru FruLLan

    Hejsan raringar

    jag fick precis årets underbaraste sms från cicci som fick mig att nästan köra i diket.

    GRATTIS TELIS
    cicci skrev att du plussat
    och,,,,,

    ja GRATTIS är inte stort nog.

    Fyyyy vad roligt. Jag började helt ärligt att gråta. Så himla underbart!
    Grattis, grattis, grattis fyyy vad kul.
    Jag vet inte vad jag ska skriva
    jag vill hoppa, dansa, sjunga och skrika!
    GRATTIS
    det är ju såååå bara bäst!

    Åhhh vilken underbar dag!!!!!!!

  • Vännerfan

    Håller alla tummar för Nenne nu!!!

    Telis, Har för mig att 1/3 mår illa. 2/3 gör alltså inte det. Hoppas du slipper!

  • Page

    Håll dig på vägen Frullan!!!

    Nenne, hoppas att det blev måååånga ägg!

    Nedan följer ett av mina många egoinlägg:

    Jo, vi har fått svar på Js benmärgsprov (togs i samband med den 10 dagar långa inläggningen) och det mest sannolika orsaken till att hans värden fortfarande är så låga är att benmärgen inte har återhämtat sig än (transplantationen gjordes i oktober). Tyvärr så föreligger det en pytterisk att det är ett förstadium till leukemi. Fast lymfomet håller sig på mattan än så länge!

    En annan mycket viktig sak i min värld. Den som orkar kan väl hålla typ lillfingret för min skull idag. Jag ska nämligen vara med om något mycket traumatiskt om två timmar. Jag ska bleka/avfärga håret!

  • Ore

    Jag har minsann en tumme eller två över, när nu Nenne antagligen är klar med äggplockningen och Telis har fått plus. Så den håller jag gärna för din avfärgning av håret Page, kan tänka mig att det känns litet läskigt. Hoppas det blir bra!

    Tråkigt att höra att J:s benmärgssprov inte gav så jättebra resultat. Hoppas att benmärgen återhämtar sig, är det vanligt att det kan ta tid men ändå komma efter ett tag (hoppas det är hyfsat vanligt). Pytterisker för förstadium till leukemi låter läskigt, men pytterisk låter i sammanhanget bra...

Svar på tråden Livets stora och små frågor