• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Vännerfan

    Hemlig,
    Tror inte psykologin kan göra så den blir en hel vecka sen, men visst kan psyket spela in och göra den lite sen. Det är många här inne som fått konstigare cykler efter att de började försöka bli gravida.

    NU måste jag äta frukost! Med ett stort leende på läpparna!

  • fru AM

    Telis: efter att du hintat om dina symptom var jag så säker att jag hela helgen gått och tänkt på er bebis som redan född och har funderat på vad jag ska köpa för present till den ...

  • kängu

    Haha Muggles, "Telis har plussat"... kollegorna skulle nog undra om du blivit tokig

  • Telis

    fru AM skrev 2009-05-18 09:52:26 följande:


    Telis: efter att du hintat om dina symptom var jag så säker att jag hela helgen gått och tänkt på er bebis som redan född och har funderat på vad jag ska köpa för present till den ...
    Hahaha, vad du är söt!
  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-18 09:50:50 följande:
    [cita]
    Och AM, nu är du ännu mer min guru.
    [/citat]
    ska kanske göra en karriär på det ... såg ni filmen the Guru igår?

    Hurra för herr & fru Telis plus igen!!!!
  • Piggelin1

    WOWOWOWOWOWOW!
    Här går man på möte & så inträffar trådens största skräll hittills - Telis har PLUSSAT!!!!!!!!!!!!
    Tjejen, jag har tänkt på dig & mannen din såååå mkt i helgen & hoppats & hoppats & hoppats - & så går det vägen!! Det är ju helt grymt!!!

    Skickar tusen miljoner kramar till både dig & maken!

Svar på tråden Livets stora och små frågor