• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Nenne: kom på en sak angående dina svettningar osv - jag mailar dig!

  • Liten med Mindre

    Nenne o AM - Jag svettades också kopiöst om nätterna, efter förlossningen. Tror den plastade frottén fick ligga kvar några veckor, plus handdukar och pyjamas (lätt att byta ut mitt i natten istället för att bädda om ).

    Nancy - vilka tassar. jösses. Tänk att få en kyss av dem. Aj! Hon ser verligen ut som ett litet vilddjur.

    BS - lycka till på röntgen, och trevlig resa!

    Tinga - Hoppas killarna vaknar ur sin inte-äta-period snart, och får lite mer aptit.

    För tillfället har jag ett pasta och pannkaksmonster hemma. Och så älskar hon att provsmaka när vi lagar mat. Har börjat ta fram pallen till diskbänken och så får hon vara med och hälla och vispa när det behövs. Härom dagen var det någon som ville sleva i sig alla krossade tomater och den rivna osten vi skulle lägga på fisken. Men tror ni hon åt av den när den var klar?

    Fick gå med och bada idag - sista gången på miniplask. Skoj! Ett vilddjur i vattnet. fast hon verkar inte sova gott för det? Något med magen månne? Ska nog kolla.

    Kramisar!

  • Liten med Mindre

    Fejis förresten - jag blev så glad att höra om din sprattlande bebbe. så mysigt att det fladdrar vilt i magen.

  • BrudSommar2006

    Mrs Google är du här??? Snälla, snälla hjälp mig någon snäll männsika innan jag ringer till röntgenavdelningen, jag är i det närmaste helt säker på att Clearblue (icke digitalt, de var slut) visar ett plus. Vad hittar ni om graviditet och magnetröntgen?

  • Telis

    Tinga, hoppas att det gick bra på kontrollen! Och ja tack, jag trivs bra i glasögonen men jag lyckas inte riktigt få dom att sitta rakt. Måste nog gå tillbaka och få dom justerade igen.

    AM, lilla gumman, det vore väl konstigt om du vore pinnsmal EN VECKA efter forlossningen?! Skit i den där gubben och lita på maken istället som såg dig både för två veckor sen och idag.

    Liten, haha, du får stå och proppa i henne massor med mat vid diskbänken som man brukar göra med hundar när man låtsas tappa lite godbitar.

  • Telis

    BS, när jag skulle göra magnetröntgen av ryggen så fick man inte vara gravid. Köp ett digtalt för tusan människa!

  • BrudSommar2006

    Det står överallt att det inte rekommenderas men inte borde vara någon fara, aaah, tänk om det är fel på testet och visar plus av misstag? Varför köpte jag inte fler tester. Aaaah.

Svar på tråden Livets stora och små frågor