• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

    PRECIS så är det Frejis!

    Fyfan vilken ragata det är, din gamla BM!

  • gosnosen

    Håller med alla om att ni alla tjejer är fantastiska även om jag mest smygläser! Följer med er alla i upp- och nedgångar och känner både glädje, sorg och tröst med och hos er. Känns skönt att veta att vi inte är ensamma i vår situation och det underlättar massor för mig!

    Stort grattis till AM! Låter underbart att det finns så mycket kärlek i en!

    Freijs - vilken skitstövel rent ut sagt! Att hon har mage...

    Nenne - hoppas att svettningarna avtar när du börjar spruta. Det tror jag! Vår sista IVF hade jag också en del vallningar och lite svettningar, men de försvann efter ett par dagar med med sprutor.

    Telis - håller alla tummar och följer med spänning... Stor kram!

    Lappis - dags för FET?! Förstår dock känslan av att bara vilja leva som vanligt. Tycker själv att senaste halvåret utan behandlingar och planer har varit läkande på något sätt.

    Ore - lycka till imorgon!

    EA - frågar igen... Har du fått göra dag 3-provet ännu?

    BS - jobbigt med alla förkylningar och ryggproblem! Styrkekram till dig!

    Vickan - repa mod så kommer det att gå bra. Tror på tredje gången gillt. Annars finns hjälp att få!

    Sweet - Trist start på nya jobbet. Hoppas att ni har kunnat reda ut det idag.

    Förresten! Om det är någon i framtiden som önskar progesteron i någon form (har både Crinonegel och vagitorier) så har jag massor hemma som jag kan dela med mig av.

    Har säkert hänt massor annat som jag tänkt att kommentera men kommer inte ihåg mer nu.

    Ego - För oss händer inte mycket i barnkarusellen för tillfället. Vi bidar vår tid i kön och har ännu inte lagt jättemycket energi på att hitta donator. Känns lite konstigt att fråga vänner och familj. På ett sätt skulle det vara mentalt enklast att inte blanda in någon annan. Men det innebär ju som sagt minst två år till i kön. Vi har vänner som har gjort i ÄD i Åbo (hon är 44 år) och hon är nu gravid. Känns jättepositivt tycker jag, även om jag själv fortfarande inte är 100%-igt övertygad om att det är det bästa för oss. Men det är ju det enda alternativet så det är klart att vi någongång ska försöka.

    Bäst att posta detta nu innan jag råkar trycka på fel knapp och radera allt! Sov gott och puss på er alla!

  • Frejis

    Gosnosen - roligt att se dig här och höra lite hur det går för er. Jag har nog full förståelse för att det känns konstigt att fråga vänner och bekanta om de kan tänka sig att ställa upp som äggdonatorer även om det inte skulle vara deras ägg som ni skulle få. Tror nog tom att jag själv skulle resonera på samma sätt. Det är ju jättebra att ni står i kö trots att ni inte vet att det här är det bästa för er, men det blir kanske lättare att hitta svaret med tiden? I alla fall komma till klarhet med vad man vill. En stor kram till dig!

    När det gäller urinvägsinfektion och tranbärsjuice så har jag en halvskum fundering: borde inte spritintag invärtes också lindra det hela, tom bättre än tranbären? Skulle definitivt pröva det Page

  • Frejis

    Page - väntar med spänning på en rapport om symptomen har blivit lindrigare

    Dags för en dos Gordon Ramsey, gillar den hemske kocken.

    Sedan urloggning för lite sömn. Kikar in här imorgon bitti igen. Kram

  • BrudSommar2006

    Page, har du fått antibiotika?

    Gosnosen, är det mindre kö i Åbo alltså? Kostar det mer?

  • Izzie

    Vilka goingar! Har precis kollat in de nya bilderna i galleriet.

    Frejis - Vilken vecka är du i nu? Kom inte ihåg när du har BF...

    Page - Ja, satsa på tranbärsjuice! Jag tycker faktiskt det funkar!

    Bluebride - Nä, här har sexlivet fått sig en rejäl törn.Är oftast för trötta... Trist, men sånt är livet. Det går upp och ner. Man kan inte vara på topp på alla områden hela tiden.

    ego: Idag har vi varit på ko-släpp (kossorna släpps på grönbete)igen! Har för mig att jag skrev om det förra året när vi var där. Det här året hade nog Matilda lite mer ut av själva grejen. Hon stod och ropade "Muuuuu" till alla kossorna Sen fick vi bullar och mjölk av Arla som var där. Riktigt mysigt faktiskt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor