• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • HSN

    Nu är jag inne på min 10:e dag, två dagar kvar sen börjar min upptrappning! De senaste dagarna har jag fått tillbaka min energi och har kunnat komma igång med träningen igen! Idag visade vågen 53,1 kg, jag har gått ner totalt 5 kg, ligger på min målvikt nu och är så nöjd!!! Men som flera av er skrivit innan så känner jag också lite oro inför att börja äta...Det är många födelsedagar och fester på gång och då gäller det ju att vara stark och inte äta för mycket av allt gott... Hur mycket har ni som gått på Cambridge innan gått upp när ni har börjat trappa upp och äta igen?

  • MilosMamma

    Jag trappar aldrig upp som man ska, utan bara börjar äta, första gången vart magen paj, men nu funkar det kanon, men sen går ja aldrig på ren kur i flera månader heller.
    jag går upp 1 kilo då.
    Nu har de vart 2 veckor av grillat o godis o hämtmat med som tur var är de bara 0,5 kilo upp.


    HSN skrev 2009-05-27 08:27:43 följande:
    Nu är jag inne på min 10:e dag, två dagar kvar sen börjar min upptrappning! De senaste dagarna har jag fått tillbaka min energi och har kunnat komma igång med träningen igen! Idag visade vågen 53,1 kg, jag har gått ner totalt 5 kg, ligger på min målvikt nu och är så nöjd!!! Men som flera av er skrivit innan så känner jag också lite oro inför att börja äta...Det är många födelsedagar och fester på gång och då gäller det ju att vara stark och inte äta för mycket av allt gott... Hur mycket har ni som gått på Cambridge innan gått upp när ni har börjat trappa upp och äta igen?
  • emmsingen5

    Även om jag gått på cambridge för 3 år sen. Så hade jag glömt hur otroligt snabbt man märkte att man gick ner..
    På måndag har jag gjort 3 veckor och redan har jag gått ner 7 kilo. Mina chinosbyxor som jag inte ville ha innan för de satt för tight är nu nästan tält på mig! Underbar känsla!

    Min plan är att på måndag få börja äta i mål om dagen och göra det i 2 veckor ca. Sen ska jag nog börja med renkur igen till jag är nere på min målvikt. Får se om jag klarar det då.
    För om jag ska klara renkur måste jag vara sjukt peppad och förbereda mig innan! Går inte att bestämma över en dag för då tryter motivationen..För mig varje fall...

    Jag har förberet hur mkt som helt inför att jag ska få börja äta, skriver ner recept och var och handlade mat för 1300 igår.
    Detta var mest kryddor frysta grönsaker och kött.. så på måndag är det bara det bara färskvarorna som ska in i kylen!
    Som sagt förberedelse och planering tror jag är väldigt viktigt så man inte faller tillbaka i sina gammla vanor..
    För det måste ju varit något fel på vanorna med tanke på att man sitter här med övervikt!

    Nej nu ska jag på min morgonpromenad innan jobbet...

    Tingeling...

  • MyStyle

    MalinJohn Välkommen!! Det är VERKLIGEN inspirerande att du lyckats gå ner 30 kg. So what om du gått upp 6 kg??? De 8 kilona kommer du att fixa på nolltid!!

    SIAX- Nu är ine jag världsbäst på motivation, man har ju själv också trillat dit ett antal gånger Men jag brukar försöka tänka på att det är en så kort tid av mitt liv som jag går på det här (om jag brukar allvar). Sen kollar jag på bilder som ger inspiration, kan vara på mig själv när jag var smal, eller kollar efter nya bikini som jag vill kunna bära på stranden i sommar utan att skämmas...

    Nu har jag en annan fråga. Min man går också kuren han käkar tre mål om dagen precis som jag. Men han är galet trött! Så trött som han är har jag inte varit nån av gångerna jag gått kuren, inte i hela tre dagar iaf. Tror ni det blir bättre efter tredje dagen? Eller bör han äta 4 mål om dagen istället? Föreslog att han kunde äta lite rostbiff el nåt till lunch men det ville han inte. Har någon av era män gått kuren hur gjorde de i så fall?

  • SIAX

    Jag har vägt och mätt mig nu på morgonen. Även om det inte på långa vägar var samma fantastiska resultat som förra veckan så har jag åtminstone gått ner både i mått och kilo. Idag är det dags för besök hos konsulenten. Jag har bestämt mig för att köra ren kur en vecka till (tar en vecka i taget). Det har ju fakstiskt gått väldigt bra även om den här veckan har varit tung.

    emmsingen80: Tror det är en riktigt smart strategi du har, att förbereda en massa mat tills upptrappningen. Det hade jag tänkt göra också, men min frys är redan proppfull av nötkött. Den dagen då det är dags för upptrappning så kan jag alltid ta upp en biff och äta grönsaker till.

    Jag bor på landet och vi försöker tillaga så "ren" mat som möjligt eftersom jag är helt övertygad om att alla dessa konstiga tillsatser, tex glutamin, ställer till det med både vikt och andra saker i kroppen. Vi har några kalvar, hönor och får så att vi inte behöver köpa sånt i butik. Nu vet vi att djuren inte är uppfödda på några konstigheter, utan det är rent kött och ägg. Smakar faktiskt bättre än köttet i butik...
    Om ni vill läsa mera om detta --> Lästips: marianova.com/groups/halsogruppen/grouptext/sa-undviker-du-tillsatser-i-maten

    Nu är det dags för dagens första shake...som har en del tillsatser men det är inte så illa som mycket annat... Man får inte vara fanatisk. Vill man vara fin så... ;)

  • SIAX

    MyStyle: Tack för tipset! Det var ett bra sätt att tänka. Det är ju trots allt inte hela livet man skall hålla på med pulver. Jag skall ha det som ett litet mantra för mig själv. :)

  • Nyen80

    Hej hopp!

    Tredje dagen med CB och det går faktiskt över förväntan! I går hade jag en tuff dag då jag verkligen kände att jag ville tugga något. Mamma o m2b käkade pizza till lunch, snacka om frestelse! Men jag tog min shake och satte mig brevid dem och det gick kanon. Jag är inte hungrig utan mer sugen till och från. Dock har jag följt andras tips här inne på tråden med att dela upp påsarna och tack gode guud för det! Det funkar kanon, jag får äta var tredje timme och hinner aldrig bli hungrig. Har inte ställt mig på vågen än utan ska till konsulenten på fredag för påfyllning och vägning =)
    Kommer bli rejält prövad i helgen, ska catera ett bröllop med både mat och bröllopstårta så nog kommer det att finnas frestelser alltid. Sen fyller mamma år så på söndag är det stoor grillfest hemma hos dem. Jag har bestämt mig för att köra 3 påsar den dagen + 100 protein och lite sallad som konsulenten tipsade om.
    Ren kur nästa vecka också sen blir det upptrappning =)
    Så än så länge flyter det =)

  • December 2009

    Hoppar in här. Börjar ren kur idag. Ätit det blandat med måltider innan för att trappa ner på maten lite först och vänja in mig på det. Idag ska jag dock börja ren kur. Och har redan hunger och sockerabstinens

  • December 2009
    MalinJohn skrev 2009-05-26 21:16:46 följande:
    Nu kommer en skamsen tjej in i tråden.För två år sen gick jag ner 30 kilo med CK, från 107 till 77 och sedan stabiliserade jag mig på 82 kilo (180 cm lång). Efter vårens alla kakor och resor och allt är jag uppe i makalösa 88 kilo!!!! jag har panik, gifter mig 1/8 och vägrar väga att kilo över 80 på min bröllopsdag. Har ni lust att peppa mig? börjar i morgon. huvamig.
    *gör en peppardans* Själv ska jag ner på 2 siffrigt så är jag nöjd just nu
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!