• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

    Ingen viktnedgång idag!! Jag ligger fortfarande på 70,6 kg. Men imorrn, hoppas jag att jag får se 60-talet!! =)

    -7kg sen jag började på cambridge för 18 dagar sen. Med 2 dagars uppehåll då jag åt mat när jag hade möhippa (OCH den andra dagen var jag bakis ;))

    Idag är det dag 4 efter uppehållet.

    Är grymt nöjd!!!

  • SIAX

    hujjedamejj: Vill ge dig massor av beröm! Tufft gjort av dig att köra vidare på ren kur efter möhippan. Jag är verkligen imponerad. Hoppas jag kommer att vara lika duktig om det kommer upp något som gör att jag bryter.

  • hujjedamejj

    Siax!! Ja det kommer du nog!! =) Men något annat än möhippan hade nog inte fått mig att äta.. HAr du haft din möhippa? =)

  • SIAX

    Här är det inte inplanerat något bröllop ännu. Jag vill gå ner alla mina hemska kilon innan jag ens börjar tänka på brudklänning. Jag har ca 30kg att gå ner (25kg sedan jag började med kuren) och inser att det kommer att ta tid så här kommer det nog dröja tills det blir någon möhippa. Men målet är att jag skall sväva fram genom altargången nätt som en älva :)

  • HSN

    Jag är ingen aktiv skrivare av forumsinlägg men har följt denna tråden ett tag och vill bara säga att ni är så duktiga allihop!

    Jag har själv satt igång med Cambridge och är inne på min sjätte dag, de första dagarna gick hur lätt som helst men i förrgår och igår var det riktigt jobbigt, sjukt matt och illamående. Jag har gått ner nästan fyra kilo på dessa dagar och det känns otroligt bra eftersom jag totalt bara vill gå ner fem (är 1.60 lång, började på 58 och ska ner till 53)! Men mycket av detta bör väl vara vatten? Jag undrar lite över ketos dock. Jag fattar som att ni är helt innte i ketosfas hela tiden, för mig visar det bara spår eller lite ketos på morgonen, under dagen är jag inte alls i ketos. Vad kan detta bero på? Borde jag inte vara i ketos nu? Jag äter inget över mina tre påsar och dricker enbart (och mycket) kranvatten.

  • bambibloggagratisse

    HSN: Man ska mäta på morgonen för då är urinet mer konsentrerad. Sen under dagen så spär du ut det med vatten och då kan det bli för få ketoner i urinet för att ge utslag på stickan!

    bambi.blogg.se

  • SIAX

    Ja, då är 9:e dagen snart avklarad! Fredag- och lördagkväll är lite halvjobbiga, tycker jag, eftersom jag är van vid att äta och dricka något gott på kvällen. Känner ett tuggbehov utan dess like. Tur att jag har några Cambridge mintpastiller kvar som jag kan "gotta" mig med :)

  • emmsingen5

    Inne på dag 14.. Känns helt okej, nu är det bara en vecka kvar..
    Men känns nästan lite ångestfyllt att börja äta igen. Men det blir ju kombineradkur tills målvikten är nåd.

    Var lite jobbigt igår när jag var ute med vännerna på puben.
    Jag bad om en lightläsk och de tog ingen flaska utan direkt ur den kranen som de har läsk i.. Jag frågade en extra gång om det var light men han var väldigt otrevlig. Smakade lite på den och det smakade socker som bara den. Så nej jag fick avstå från drickan. Lite tråkigt om man smällt i sig hela glaset och riskerat komma ur ketosfasen bara för en sån sak!

    Tycker det går lite slött här på tråden... Tips ideer funderingar... Allt är ju intressant :)

    Ha en skön söndag!

  • bambibloggagratisse

    emmsingen5: Nej, va trist! Det går ju inte att dricka vanlig läsk, det är ju så mycket socker i det! Men du var duktig som stod emot ändå!

    Jag är inne på dag 21 nu, trodde aldrig att det skulle gå så här lätt! Imorgon börjar jag upptrappningen, det är också lite med blandade känslor. Det går ju så bra nu så det skulle vara roligt att fortsätta, samtidigt så saknar jag att äta och så hade jag bestämt att köra 3 veckor ren kur.

    bambi.blogg.se

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!