• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • oliveroebbasmamma

    NU!!!! Är det mindre än 6 veckor kvar till bröllopet, och idag börjar min rena kur!! Nu har jag gått ner 11 kg på 4 veckor och då har jag knappast kört ren kur om man säger så! Men nu som sagt måste jag köra! Jag ber till högre makter att min mage kan fungera denna gång...annars får jag väl ta lavemang eller nåt..haha!

    Lycka till alla er där ute! Snart är det sommar o sol, och då kommer vi förhoppningsvis vara tillfreds med oss själva!!!

  • SIAX

    Hej!

    Ny här. Det är första gången som jag skriver in till ett forum, men kände att jag behövde stöd i min "förminskningsresa" :)

    Jag är inne på 5:e dagen med Cambridgekuren. Har precis avnjutit dagens första påse. Jag kör ren kur. Än så länge har det gått ganska bra. Det var jobbigt att titta på Eurovision-finalen i lördags utan att ha något att tugga på förutom de där mint-pastillerna som man kan köpa hos konsulenten. Har en känsla av att de kommer att bli min räddning när jag blir sugen på något.

    Min sambo har hört mig säga "att nu minsann skall jag ta itu med vikten" så många gånger att han har lite svårt att tro att jag menar det denna gång. Det är en rejäl sporre! Skall minsann visa honom den här gången. Men det behövs STÖD för vissa dagar är det JOBBIGT att motivera sig. Antar att jag inte ens behöver skriva om det i den här gruppen... :)

    Jag är 177 cm lång och vägde 110kg när jag började för 5 dagar sedan. Mitt mål är att gå ned till 80kg (minst). Just nu kör jag ren kur och hade tänkt göra det så länge jag orkar. Jag tar en dag i taget. Jag har svårt för att motionera just nu eftersom jag har brutit benet... Det är väldigt lätt att hitta till skafferiet är man är uttråkad!

    Min förhoppning med att skriva av mig här är att få och kunna ge stöd. Lycka till i kampen mot vikten till er och till mig :)!

  • Peppy

    Jeez! Jag är riktigt imponerad av er allihopa! Jag har försökt gå ner i vikt riktigt länge. Har pendlat mellan 60-65 kilo i ungefär fem år, och efter jag fick missfall för två år sedan gick jag upp till 69 kilo, men sedan trappade det ner till 60 och sedan har jag fortsatt pendla. Jag tränar, men antar att jag stoppar i mig mer än vad jag gör av med... Har en hel del överskottsfett på magen och låren som jag måste bli av med. Började min CK idag. Banan var ju riktigt god! En klar överraskning. Tänkte höra med er, hur mycket gick ni ner efter två veckor ungefär, ni som har hållt på ett tag? Beröm till er, jag hoppas det kommer gå vägen för mig med...
    --
    LÄNGD: 164
    ÅLDER: 22
    MAX VIKT:69
    VIKT START C.K:63
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: två veckor, sedan får jag se
    SLUTMÅL:54 (det jag vägde på julaftonmorgonen 2003 och var sjukt nöjd med kropp och allt)
    DELMÅL: 57
    BELÖNINGAR: En resa kanske ;)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: kombinerad sedan GI
    MOTION: promenader och styrketräning på F&S

  • bambibloggagratisse

    Startvikt: 75,4 kg och 37,6% fett
    Efter 1 vecka: 72,8 kg och 35,3% fett
    Efter 2 veckor: 70,7 kg och 34,4% fett
    Resultat: -4,7 kg

    Följ mina tankar och min viktnedgång på min blogg:
    bambi.blogg.se

  • Peppy

    bambi: 4,7 kg! Oj! Det hade varit perfekt! Hoppas jag också klarar av att gå ner den vikten på två veckor. Men jag förstår ju att det är individuellt... Bra jobbat, verkligen!

  • emmsingen5

    Bra jobbat aliveroebbasmamma!! 11 kilo är ju verkligen mycket!! Hoppas det går bra idag för dig med att börja ren kur!!
    Ja snart är sommaren här, får hoppas man är nere till sin trivsel vikt då så man slipper ha ångest över att visa sig bland folk!

  • emmsingen5

    Stax: Ojoj vad jag känner igen mig i dig, man klagar till sambon om sin vikt hela tiden och ändå så har varje fall jag varit den som köpt hem godis.. Stackare som brytit benet!!
    Men tänk att om du inte gått på cambridge hade du förmodligen gått upp en massa istället, med tanke på att du inte kan röra dig som innan! Du kommer klara detta galant.. Din sambo kommer bli sååå imponerad!!

    Info om mig får jag väl också lägga in här :)

    LÄNGD:179
    ÅLDER:24
    MAX VIKT:96 kg
    VIKT START C.K:86 kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: REN
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 3 veckor (kanske mer)
    SLUTMÅL: 72 kilo
    DELMÅL:78
    BELÖNINGAR:En snygg tatuering och nya kläder.
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Kombineradkur och sen äta mer GI inspirerat.
    MOTION:Raska promenader, gym och lite löpning (när jag orkar)

  • hujjedamejj

    Ja då kör vi igång igen.
    Vart som sagt hippad igår, sist jag vägde mig vägde jag 71,1 och idag väger jag 72,8. +1,7 kg efter helgens bravader. Men det tar jag lätt efter att jag har börjat och fått undan vattnet. Så nu kör vi igång igen!
    LÄNGD:160
    ÅLDER:23
    MAX VIKT:96 kg
    VIKT START C.K: 72,8 kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: REN
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 2,5 veckor
    SLUTMÅL: 66 kilo
    DELMÅL: 69
    BELÖNINGAR: Bli fin till bröllopet
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Äta GI fram till bröllopet.
    MOTION: löpning (när jag orkar)

  • emmsingen5

    Ojoj många inlägg av mig nu känns det som, var hos konsulenten idag efter 1 veckas renkur.. Vågen stod på -3.2. Helt klart nöjd.
    (även fast jag vet att det mesta är vatten)

    PEPP PEPP PÅ ER ALLA! Vi ska fixa detta!!!

  • oliveroebbasmamma

    Här går det bra...kör första dagen på ren kur omgång nr 2!! Visst känner jag sug efter saker, men nu är det bara 6 veckor knappt kvar och nu kan jag liksom inte "ta ikapp" det sen, utan nu är det bara att köra på!
    Ska ner till min mamma några dagar med barnen och det brukar bli såååå god mat, men nu har hon köpt cambridge påsar till sin gubbe när dom hörde hur mycket jag gått ner, så nu kommer det nog gå jättebra!!

    Fryser som katten, men det ser jag som ett bra tecken!!

    Lycka till nu alla!! Vi fixar det här nu!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!