• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • bambibloggagratisse

    Dag 12 och jag kämpar på. Ska fika idag med en kompis men då blir det bara cola light eller en kopp te. Sen imorgon är det schlager och vin hos en kompis...men då blir det också bara cola light för min del!!

    Kämpa på allihopa!!

    bambi.blogg.se

  • hujjedamejj

    + på vågen idag. misstänkte det för jag kände mig svullen. Men som sagt. Varannan dag har jag gått ner hittills och idag är det en sån dag då det inte blir stående ovationer.
    HAde bara glömt det, för när m2b väckte mig så var det första jag sa:
    "Ska du va me och se hur myckt jag har gått ner idag?"
    Haha, å så vart det +0,4 AJDÅ!
    Istället för att suga på dagens viktnedgång, som inte blev nån, så får jag suga på alla kommentarer på jobbet jag fick igår: "MEN HUR mycket har du gått ner nu, Ida?"
    Ja, vi kör bara vidare!!!

  • Hannaz

    Vägde mig hemma på morgonen (eftermiddagen i mitt fall) samma dag vi skulle väga in oss och då stor vågn på 75,6. Idag på "morgonen" 74,9 - 7 hg på 3 dagar!

  • Marialia

    idag e jag sugen på något gott....har en halv påse ostbågar liggandes i ett skåp o vill inget hellre än att dyka ner i den....MEN d ska jag INTE. Ska på konfirmation imorgon, o tänkte då ta en LITEN bit mat o verkligen tänka på vad jag kan o inte kan äta.
    På tal om d, så vet jag inte riktigt vad som e ok o äta utan att förstöra de 5 tidigare dagarna. Går på ren kur, så jag förstår att d klart kommer att påverka, men jag har påsar till ca 1,5 v till.

    jobbigt med alla mat-tankar och dofter :(

  • bambibloggagratisse

    Jag har varit stenhård och låtit bli all mat trots att jag har varit på fester, lansering av Odd Mollys hudvårdskollektion och imorgon schlagerfest. Det blir INGENTING. Jag tänker att det kommer ju alltid dyka upp något.. och vad gör det om man inte äter något? Det blir ju bara svårare att fortsätta på ren kur om man gör det. Så nu är jag STENHÅRD dessa tre veckor som jag ska köra ren kur.

    bambi.blogg.se


    Marialia skrev 2009-05-15 20:39:58 följande:
    idag e jag sugen på något gott....har en halv påse ostbågar liggandes i ett skåp o vill inget hellre än att dyka ner i den....MEN d ska jag INTE. Ska på konfirmation imorgon, o tänkte då ta en LITEN bit mat o verkligen tänka på vad jag kan o inte kan äta. På tal om d, så vet jag inte riktigt vad som e ok o äta utan att förstöra de 5 tidigare dagarna. Går på ren kur, så jag förstår att d klart kommer att påverka, men jag har påsar till ca 1,5 v till.jobbigt med alla mat-tankar och dofter :(
  • hujjedamejj

    Samma här.. Inget annat käk, inte ens cambridge-bars. Vill inte må sämre, vilket jag kommer att göra när jag förstör ketosen!
    Men OM man ska äta något? Så är det inte två st räkor som är ok?
    Men det kommer inte att få en att bli av med suget efter mat, tvärtom!
    Jag skulle vänligt men bestämt tackat nej. Har redan hunnit med att göra det 3 ggr under denna tid (12 dagar)

  • evvia

    Dag 70, redan!!!???? Vägning i morgon :)
    Inatt drömde jag att jag råkade ta en tugga på en macka och vaknade med lite smått panik ;)

    Jag läste nånstans här att det var någon (på ren kur) som drack light läsk, funkar det utan att man faller ur? Alla gör och säger ju så himla olika. Min konsulent säger nej till ligtläsk/saft men det kanske beror på att man triggar igång sötsug bara??

  • bambibloggagratisse

    Jag dricker cola light, te och mineralvatten. Jag klarar av det utan att falla ur ketosen, jag har testat med sticka. MEN det är så olika hur känslig man är. Så man kan testa med ketossticka för att se om man klarar det eller inte.

    bambi.blogg.se


    evvia skrev 2009-05-16 12:52:59 följande:
    Dag 70, redan!!!???? Vägning i morgon :)Inatt drömde jag att jag råkade ta en tugga på en macka och vaknade med lite smått panik ;)Jag läste nånstans här att det var någon (på ren kur) som drack light läsk, funkar det utan att man faller ur? Alla gör och säger ju så himla olika. Min konsulent säger nej till ligtläsk/saft men det kanske beror på att man triggar igång sötsug bara??
  • evvia

    Okej tack. När ska man testa med ketosticka då, är det precis efter man har druckit då?


    bambibloggagratisse skrev 2009-05-16 16:13:46 följande:
    Jag dricker cola light, te och mineralvatten. Jag klarar av det utan att falla ur ketosen, jag har testat med sticka. MEN det är så olika hur känslig man är. Så man kan testa med ketossticka för att se om man klarar det eller inte.bambi.blogg.se
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!