• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Äntligen är det min tur

    OK, ja det kanske är så ...
    Men iaf så man måste hålla in två knappar för att radera!!


    tonårsmorsa skrev 2009-04-29 18:24:26 följande:
    På den jag har är det bara två knappar, men man måste ändå hålla in båda knapparna samtidigt för att den ska nollställas. Äntligen är det min tur skrev 2009-04-29 18:07:30 följande:
  • september2009bröllop

    min oxå.. två knappar och båda krävs för noll ställning..

  • tonårsmorsa

    Ja, om det räckte med ett lätt tryck på bara ena knappen skulle jag bli GALEN.

    Hur går det förresten med promenerandet? Har du kommit igång än?

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-29 18:27:17 följande:


    OK, ja det kanske är så ... Men iaf så man måste hålla in två knappar för att radera!!
  • Äntligen är det min tur

    Ja jag ar blivit galen många gånger... Grrrrrrrrrrrrr!!!
    Nu ar jag en ny igen!!

    Nu skäms jag .... nä inte med stegräknaren på iaf. Jag ar af så krig på jobbet nu. + att jag inte mått så bra. Men hoppas på 1 maj. Då börjar det.... LOVAR!! Men då kör jag mot miljonen!!!!

  • tonårsmorsa

    Ta det i din takt och skynda långsamt. Jag har gått hemma rätt länge nu (varit sjukskriven sen mitten av februari) och i början rörde jag mig inte många meter om dagen. Men sista veckorna har jag kommit igång ordentligt - och det tack vare den här tråden.

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-29 18:49:08 följande:


    Ja jag ar blivit galen många gånger... Grrrrrrrrrrrrr!!! Nu ar jag en ny igen!! Nu skäms jag .... nä inte med stegräknaren på iaf. Jag ar af så krig på jobbet nu. + att jag inte mått så bra. Men hoppas på 1 maj. Då börjar det.... LOVAR!! Men då kör jag mot miljonen!!!!
  • Hubba

    Jag köpte min stegräknare på hälsokosten igår... den kostade 399:- men jag tyckte att det var värt det för den mäter vanliga steg, aerobic steg (rask promenad), kalorier och hur långt man har gått i km... + att det är klocka på den... man kan ha den i bröstfickan, runt halsen, i byxfickan och till och med i handväskan... Jag är supernöjd!

    Har inte gått så långt idag som jag trodde men det var för att jag var ovanligt stillasittande på jobbet idag... och när jag kom från jobbet (arbetade mellan 04:15-13) så somnade jag... när jag egentligen hade planerat att gå en sväng innan jag skulle hämta barnen... imorgon jobbar jag nästan 11 timmar så då utgår jag ifrån att det ska bli massor av steg...

  • tonårsmorsa

    Har precis kommit in från en liten runda med MBT-skorna - ca 2500 steg. (Har bestämt mig för att börja så smått med MBT-skorna igen, fast bara korta rundor.)

  • passionsblomman

    11000 steg idag och jag hade ju tänkt hinna mer, men då vi har tokstädat och varit och handlat också idag så räckte inte timmanrna till för mer. Man måste ju laga lite mat också..
    Ni skulle se vilket fantastiskt rent och superfräscht kylskåp jag har nu! Nystädat och FULLT med grönsaker och frukt!

  • Sonja68

    Tonårsmorsa (och alla andra): Tack för tipsen. Den såg ju trevlig ut, inte så dyr heller.
    Men har ni den på er när ni går hemma också?
    Och hur gör man om man t.ex. går på Aerobics, ska man ta av den då eller räknar man de stegen också?

  • tonårsmorsa

    Jag sätter på min stegräknare det första jag gör på morgonen och tar av den det sista jag gör på kvällen. Så ja, jag har den på hemma också.

    Förra året var jag med i livslunken (www.livslunken.se). Där fanns en omvandlingstabell för olika aktiviteter som man kunde använda vid t.ex. aerobics. Gör jag något utöver promenader nu så tar jag däremot av mig stegräknaren och räknar inte alls de stegen. Mitt mål är att GÅ minst 10000 steg om dagen (helst 15000). Sen är det bara bra om jag rör mig lite mer, men det är inte så viktigt för mig att veta exakt antal steg.


    Sonja68 skrev 2009-04-30 08:03:44 följande:
    Tonårsmorsa (och alla andra): Tack för tipsen. Den såg ju trevlig ut, inte så dyr heller.Men har ni den på er när ni går hemma också?Och hur gör man om man t.ex. går på Aerobics, ska man ta av den då eller räknar man de stegen också?
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor