• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    jag skulle tycka vitt, grönt och rosa (om ni båda vill ha rosa, vilket min gubbe skulle ta livet av sig för att ha på bröllopet) men annars allt som har ljus i början , ljus röd (korall) , ljusgrön, ljus blå etc.

  • Bettertogether
    chenda86 skrev 2009-03-18 10:51:32 följande:
    Urk! Jag har åkt på en släng av magsjuka :( MEN bröllopsplanerna finns i huvudet hela tiden... det är nog nu man kanske kallas "Bridezilla" haha... Jag har lite svårt att komma på ett färgtema... Vi gifter oss i april... och då är det ju ljust liksom å allt är precis på väg att börja grönska... Så jag tyckte att vitt å grönt... men det är kanske lite för mkt begravningsfärger?Några förslag?
    Nej Chenda86, vitt och grönt, speciellt lime, är urtjusigt som färgtema! :D Speciellt brudbuketter är så väldans fräscha i de färgerna! Begravningsfärger tycker jag inte att det är. :)
    Jag är mer inne på de varma färgerna orange/röd/varm gul... Nånting sånt. :)
  • Fenixx

    chenda86>> nä det är ju jättefint som tema. och nu i vår kan man hitta massa fina saker i grönt i alla heminredningsaffärer osv, så kika runt efter saker till dekorationen.

    annars kan ni ju lägga till en 3e färg till det gröna och vita annars för att bryta lite.

    men jag tycker du absolut kan köra på det.

  • chenda86

    Hej!

    Ja! Jag tycker också att det är fina färger, kan ju iofs ha i lite ljusblått (som man ändå vill att himlen ska vara på våren).

    Är det någon som vet om det finns vitsippor i skogen runt 10 april? Jag har nämligen tänkt att ha vitsippor på borden i lokalen...men vettefan om det ens finns ute då....


    Fenixx skrev 2009-03-18 15:24:25 följande:
    chenda86>> nä det är ju jättefint som tema. och nu i vår kan man hitta massa fina saker i grönt i alla heminredningsaffärer osv, så kika runt efter saker till dekorationen. annars kan ni ju lägga till en 3e färg till det gröna och vita annars för att bryta lite.men jag tycker du absolut kan köra på det.
  • Fenixx

    ja det vore fint med vitsippor. kan säga att våra har redan börjat kommit i trädgården. (bor i västra sverige)

  • chenda86

    Åh jag älskar dom färgerna, när ska du gifta dig? Hösten?

    Vi hade en tanke om att gifta oss under hösten (men jag vill på våren) men då hade jag planer att ha rönnbärsklasar som bordsdekoration... det är supersnyggt... hade jag på min 20 årsdag. Ett litet tips som passar till dina färger :)


    Bettertogether skrev 2009-03-18 15:08:20 följande:
    Nej Chenda86, vitt och grönt, speciellt lime, är urtjusigt som färgtema! :D Speciellt brudbuketter är så väldans fräscha i de färgerna! Begravningsfärger tycker jag inte att det är. :)Jag är mer inne på de varma färgerna orange/röd/varm gul... Nånting sånt. :)
  • Fenixx

    nu flummade jag iväg...snödroppar har vi ju, inte vitsippor. sorry. haha

  • chenda86

    Har dom det! Åh härligt, jag bor själv i västra sverige men har inte sett en enda! Men då kanske det finns hopp då!


    Fenixx skrev 2009-03-18 16:05:37 följande:
    ja det vore fint med vitsippor. kan säga att våra har redan börjat kommit i trädgården. (bor i västra sverige)
  • chenda86

    Snödroppar har jag också set... haha få rycka upp lite sånna från grannen å ha på borden... tror inte att hon blir så glad på mig då ...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6