• Fenixx

    JULI - 2010

    Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

  • Svar på tråden JULI - 2010
  • Fru Indosaurie

    Jasså! vad är det för gård då? nu när du har bokat och betalat så kan du ju berätta Det kanske är något jag har missat. Har ni catering?

  • sarahkka76

    Skärholmens gård. Ja de har egen catering. Det är det billigaste alternativet jag har hittat hittils. Eftersom vi ska gifta oss borgerligt var vi i behov av en lokal som har två rum/salar, en för vigsel och en för middag och fest vilket inte finns i de flesta lokaler som vi skulle kunna ha råd med. Så jag blev så glad att hitta den här

  • Fru Indosaurie
    sarahkka76 skrev 2009-03-19 11:01:12 följande:
    Skärholmens gård. Ja de har egen catering. Det är det billigaste alternativet jag har hittat hittils. Eftersom vi ska gifta oss borgerligt var vi i behov av en lokal som har två rum/salar, en för vigsel och en för middag och fest vilket inte finns i de flesta lokaler som vi skulle kunna ha råd med. Så jag blev så glad att hitta den här
    ja det var det jag hade för mig att jag hade läst, att ni skulle vara i skärholmen, men det ligger ju i söderort Fast kanske på den västra sidan av söderort.
    Jag bor i västerort (bromma, kista, solna, sundbyberg, hässelby vällingby)
    Det ser väldigt fint ut där på skärholmens gård iaf!
  • sarahkka76

    Haha ja, då r jag helt fel ute i karta, inte konstigt att jag går vilse ibland Botkyrka är det haha

  • sarahkka76
    Ja, inte ens det hjälper ibland, dålig på att tyda karta, dock har jag blivit bättre med åren och det är mer sällan som jag går fel, men förut kunde man verkligen hålla sig för skratt, då hade jag behövt en inbyggd GPS i armen eller ngt digitalt som skrek kallt eller varmt åt mig
  • Junebug

    Fru Indosaurie: hittills har vi varit inne på skärgården, närmare bestämt Arholma i norra skärgården. Men det är mycket som ska stämma in ju..

    Har du några tips i västerort får du gärna ge mig! Vi kollar brett och vitt nu. Viktigast för oss är att:
    - det finns gott om natur runt omkring, för vi vill ha ett riktigt sommarbröllop
    - det finns en fin plats där vi kan vigas (inte kyrka)
    - Man får ha med sig egen alkohol
    - lokalhyran inte är för dyr (vi vill nog inte betala mer än 5000 helst.. är vi naiva eller går det i stockholm? :))

    Skärholmens gård såg ju jättefint ut!

  • sarahkka76

    junebog: vet inte om det finns i sthlm en lokal med så låg hyra med de kraven. Men det kan hända att jag inte stött på dem än

  • Fru Indosaurie

    Jorå, vi har hittat flera såna lokaler utom det där med vigselplatsen för det kan ju vara olika beroende på hur man vill ha det..
    Dock vet jag inte om jag vill sprida dom omkring mig ännu innan jag har bestämt mig själv
    Vi ska förhoppningsvis bestämma oss nu i början av april efter att ha kika på alla invändigt.

Svar på tråden JULI - 2010