• Fenixx

    JULI - 2010

    Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

  • Svar på tråden JULI - 2010
  • Fru Indosaurie

    jag skrev det här i 2010 tråden men det kanske passar bättre här där vi är jämna i planeringen.. eller nåt.

    hur har ni tänkt angående festlokal?
    Jag är redan stressad över det Vill bestämma det NU så är resten lugnt sen. Kyrkan kan man "bara" boka 1 år i förväg så jag hoppas att allt klaffar sen.
    1 mil från kyrkan verkar det mesta som jag hittar ligga, känns det okej tycker ni?

  • Fru Indosaurie

    aikidoaasa
    oj det var lite olika där, småland mot sthlm

  • Fenixx

    ja det var lite skillnad i avstånd.
    hoppas ni bägge känner för samma kyrka och lokal.

    vi velar själva mellan 2 olika festlokaler, dem har sina för och nackdelar. prismässigt är detsamma. ska till 2a lokalen och kika nu nästa helg, spännande!

  • Fru Indosaurie

    Fenixx
    hur långt ifrån kyrkan ligger dom?
    Jag tror att vi måste ta en repa och kika på lokaler någon dag..

  • Fenixx

    ena stället ligger bara 100m från vigselplatsen.
    och är omgiven av fin grönska, utsikt över sjön och slottsruinen. dock en enkel lokal som ligger lite utanför samhället så.

    andra stället är 2mil bort och har ett fantastiskt läcker miljö för middagen och för vårat tema.(finns bild i galleriet) och ligger bara nån minut från närmsta stad.
    dock blir det mer instängd och vi gifter oss ju under sommaren.

    så är som sagt för och nackdelar..men vi ska iväg till bägge ställena och känna av lite. 1a har vi varit på förut, men ska se igen nu efter vi besökt 2a stället vad som väger tyngst.

  • Fenixx

    Fru Indosaurie skrev 2009-03-04 23:28:58 följande:


    åh gud så fint! wow.
    ja du kan tro varför man är väldigt angelägen att få komma dit och se det i verkligheten med.
  • sockersmulan

    hejhej!

    vi har inte satt exakt datum för vårt bröllop än, men jag drömmer om att gifta mig i juli...så jag tänkte att jag kanske kan hoppa med här ändå? sommaren 2010 blir det iaf!

  • inlio

    Kul att vi börjar bli ett litet gäng nu som hittat hit!

    Vi satt igår kväll och diskuterade datum igen, men kan fortfarande inte riktigt bestämma oss om det blir 3 eller 10 juli.

    Fenixx - ska bli kul att läsa om era upplevelser av festlokalen, det ser ju bara så häftigt ut på bilden!

  • Fenixx

    sockersmulan>> klart ni ska satsa på juli.

    inlio>> ja svårt med datum! om ni bestämt lokal och kyrka kan ni kanske först se vilket datum dem finns lediga på..eller får ni lotta vilket datum.

Svar på tråden JULI - 2010