• mammacatta

    Åntligen fredag del 16

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg
    15: 627 -> 27608 totalt

  • Svar på tråden Åntligen fredag del 16
  • mammacatta

    Näe, det är lördag idag!

    Jo, vi ska fira lite. Vi är ju husägare!
    Men vi har inte fört över insatsen än, mäklaren har räknat på fel summa. Vi får se hur det blir, vi kommer föra över fel summa hursomhelst, vill inte att det ska bli fel. Fastighetsbyrån känner jag att jag kan lita på, en mindre firma hade jag satt emot. Det är ändå 13000 för mycket i hans uträkning.

  • Fru Hilde

    Hej hej i tråden!!

    Gable hur man får ett barn att sova till 10-11 på förmiddagen... jo man ser till att det är vaket på natten och så häller man i barnet en flaska välling vid femsnåret brukar funka suveränt, men jag gissar att du ändå inte är intresserad...

    Vi har tremånaderssänta på hela lånet och den blev märkbart billigare till nästa betalning.

    MC kan inte du ta o maila mig din bloggadress? skulle vara kul att kunna titta in där då och då. du skrev något om den för ett tag sedan men jag hittade den inte så jag måste fått adressen om bakfoten.

    Jag har inte riktigt orkat vara lika aktiv här i tråden på ett tag. Mitt liv är lite upp och ner för tillfället. Är sjukskriven sedan december. Jag hade ju tänkt starta eget men det får ligga på is något år eller så tills livet är lite mer stabilt. Jag har liksom så många andra "gått in i den berömda väggen" och fullständigt havererat tyvärr. Det är trögt att komma tillbaka också, men skam den som ger sig.

  • anne på grönkulla

    Vi har inte vågat ha 3månadersränta på allt, men hälften av det vi har 3månaders på sattes om för 2 veckor sen o redan det gör 500 kr skillnad denna månad. Lika mycket till sätts om nästa vecka o vi håller tummarna... så fick jag sänkt skatt dessutom - pengar gör skillnad!

    Kram till alla fredagstjejer!

  • mammacatta

    Nja, vi fick hutlöst hög ränta. Den ligger på sådär en 6 dryga procent.
    Men vi äger huset och så fort vi kan löser vi det förr et tvnaligt banklån. Så blir det när tex jag inte har en riktigt anställning.

  • Cybermamman

    Aaaahhhh äntligen fredag

    Vad är det jag ser, megagrattis MC det var inte en dag för tidigt. Nu äntligen kan du lägga rosa korkmattor i hela huset

    Lilla Hilde, nu måste du sköta om dig ordentligt så du blir stor och stark igen. Faxar över lite godis nu genast.

    Och vad ska apg göra med alla pengarna? Köpa blommiga stövlar

    Vinkar till äpv och Gable, kul att se er tjejer! Antar att janos sitter och lurar någonstans så jag vinkar i förebyggande syfte till henne oxå.

  • Fru Hilde

    Tackar Cybermamman Jag gillar godis!!! Lovar att försöka vara snäll och sköta mig...

    MC det viktigaste är ju att ni har råd med lånet. Synd att ni måste ta en för hög ränta, men om nu summan är ok för huset så kanske det ändå blir ganska överkomligt. Om ni hyr huset måste ni ju ha betalat en god slant varje månad ändå?

  • mammacatta

    Såg att hilde hittat "hem" till mig, välkommen!

    Ja, råsa å råsa... Duger röda plastrutor i hallen?

  • Fru Hilde
    mammacatta skrev 2009-02-18 19:23:10 följande:
    Såg att hilde hittat "hem" till mig, välkommen!Ja, råsa å råsa... Duger röda plastrutor i hallen?
    Röda plastrutor??

    Jodå jag hittade in till dig. Du har dock alldeles för få foton... jag vill ju se ditt fina hus
Svar på tråden Åntligen fredag del 16