• mammacatta

Åntligen fredag del 16

Nu är det dag för en till! Välkomna!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-14= 26981 inlägg
    15: 627 -> 27608 totalt

• Svar på tråden Åntligen fredag del 16
  • Fru Hilde

anne på grönkulla skrev 2009-02-21 10:31:52 följande:

Eller lite sen....!

Jag är alldeles ensam i mitt hus. Ovant men väldigt skönt! Frågan är bara om jag ska försöka vara lite nyttig idag eller om jag ska satsa fullt ut på latmansstilen Jag blir sååå trött varje gång jag funderar på att t.ex. tvätta lite... surf från sängen är bättre!
  • Fru Hilde

Så nu har vi hämtat hem barnet igen. Mormor är helt utpumpad den stackaren

Ha det gott!

• mammacatta

Jaha, då har vi magsjukan på besök igen.
    Stackars långben har kwoäkis hela dan.

• Fru Hilde

Usch för magsjukan!!! vi är skonade tack o lov. Tösen har ju spytt några gånger i år. En av gångerna trodde vi det var magsjuka men sedan fick hon hög feber dagen efter och virusinfektion.

Jag är helt slut idag. Tösen har varit vaken mellan ett och fyra inatt. Hon hostade och hostade och jag gav henne mollipect. Sedan blev hon fröken sprallig med spring i benen och det var inte ens lönt att försöka få henne att ligga still. Idag verkar hon frisk och alldeles för pigg. Jag begriper inte hur hon kan klara att sova så lite på ett dygn.

• Fru Hilde

Var föresten o shoppade loss på PO.P igår Hade ju en rabattkupong som MÅSTE användas... gick därifrån något fattigare Men dottern blir snygg iallafall. en styck orange skaljacka, en st windstopperfleece och så matchande mössa och ett paket trosor. Trosorna var det jag egentligen skulle handlat...

Dottern har nämligen skaffat nya vanor. Sedan slutet av förra veckan går hon på pottan *gör vågen*. Mormor hade skaffat en röd fin potta och den var det tydligen mycket roligare att sitta på än hennes tråkiga ergonomiska svindyra babybjörnstolpotta som vi har... *fniss* så nu är hon och röda pottan bundisar och hon är väldigt noga med att ha trosor och inte blöja. vi har haft två olyckor hittills, men jag har stooora förhoppningar numera! Är ju dötrött på blöjor.

• mammacatta

Hmm.
    Dötrött är bara förnmanet här. Ibland går det men det är bra sent. De är sp ointresserade att hälften vore nog.

• Fru Hilde

*skickar över lite piggelinkrumelurpiller till MC*

• mammacatta

Tack hilde, de behövs.

Men hörrni, KUNGABRÖLLOP!

TJohooo!
    Kanske man får lite brejk från fotboll och melodifestival!

Svar på tråden Åntligen fredag del 16