• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Majmorgon

    Vi har bokat resan redan i våra egna namn, men så länge det är samma namn på passet och biljetten borde det väl inte vara några problem? Dessutom kan jag inte bestämma mig om jag ska byta namn eller inte...nån mer som funderar?

    Tindragull - Jättetrist med sådana kommentarer! Vi ska också önska oss pengar och har skrivit det på inbjudan, men det finns såklart alltid de som inte kan respektera ens önskningar, vilket jag har svårt att förstå. Jag skulle aldrig köpa en present om nån önskade sig pengar. Men min svärmor sa samma sak..."det är ju så tråkigt med pengar, och så svårt att veta hur mycket man ska ge". Borde ju vara lika svårt att hitta på present då isf?

  • Tindragull

    majmorgon:
    Ja, man tycker ju att det borde vara lika svårt att hitta present. Då ska man ju både bestämma sig för hur mycket man vill ge och VAD man ska ge...

    Jag är en sån som också respekterar det brudparet vill ha (inom rimliga gränser förstås) och vill de ha pengar, så får de det...

  • Pingst09

    Vi har skrivit vår adress till bröllopshemsidan i inbjudan och där skrivit våra önskemål om barnfri fest och pengagåva istället för vaser och brödrostar
    Nu är det väl så att inte alla kommer kunna kolla på hemsidan (mormor och morfar tex) men jag skulle tro att de frågar mamma eller nån om vad som står där.
    Det har börjat läcka ut nu om att vi ska gifta oss och vi har inbjudningarna klara så jag tror vi postar dem idag (och åker runt själv som brevbärare i morgonfm till de som bor nära) Har osa 30 april. Kanske lite tidigt att posta dem redan, men det må så vara då. Hellre det än att folk hör på omvägar...

  • Tindragull

    Vi har också skrivit en hemsideadress i inbjudan. Där kommer jag uppdatera om vad som gäller. Gissar att svärmor & svärfar är de enda som inte kommer kolla där. De har nämligen ingen dator med internet.
    Postade mina inbjudingar igår, så jag är lite spänd på att se hur lång tid det tar innan visa svarar!


    Pingst09 skrev 2009-01-14 10:10:34 följande:
    Vi har skrivit vår adress till bröllopshemsidan i inbjudan och där skrivit våra önskemål om barnfri fest och pengagåva istället för vaser och brödrostar Nu är det väl så att inte alla kommer kunna kolla på hemsidan (mormor och morfar tex) men jag skulle tro att de frågar mamma eller nån om vad som står där.Det har börjat läcka ut nu om att vi ska gifta oss och vi har inbjudningarna klara så jag tror vi postar dem idag (och åker runt själv som brevbärare i morgonfm till de som bor nära) Har osa 30 april. Kanske lite tidigt att posta dem redan, men det må så vara då. Hellre det än att folk hör på omvägar...
  • SweetSun

    vi funderade på om vi verkligen skulle ha hemsida, men tänkte, att eftersom det blir så litet, så känns det lite onödigt. Men nu börjar jag att ångra mig, nu kommer alla frågor om vart man kan bo, hur långt det är mellan alla ställen o.s.v. Hade jag skaffat hemsidan så hade jag sluppit svara på massa frågar...

    Fast kul endå att folk frågar, det visar ju endå attd e funderar på att komma

  • Pingst09

    Har postat inbjudningarna idag till de som bor lite längre bort. Få se och jag tar en sväng med bilen ikväll och leker brevbärare till resten eller om jag gör det i morgon...

    Åsså en tråkig nyhet....fått reda på att de ska varsla 70 pers på sambons jobb. 70 personer av 200, så det är ju ganska mycket=(

  • Tx2

    Skall jag ha dem på marken så skulle jag välja äkta, även där med tanke på städningen.


    Trulsa79 skrev 2009-01-13 22:46:28 följande:
    Du har nog rätt, det var bara ett infall jag fick. Ska man köra med äkta rosor eller såna i tyg som man kan köpa på tex Ikea?
  • Tx2

    Vi hade med lite info (resväg, lite om vigseln, tel till värdinna och toastmastrar, matallergier/önskemål, möjliga övernattningställen o presenter) i vår inbjudan (har lagt in några suddiga bilder). Många av våra gäster umgås så informationen sprider sig nog ganska bra. Och dem som är osäkra lär höra av sig till oss el våra "hjälpor".

    pingst2009: vad trist med varslet men oftast blir det inte lika många som får gå.

  • Roslinda09

    Hej!
    Nu kan jag sälla mig till denna grupp. Har läst den här tråden länge men inte kommenterat. Har känt mig så långt efter i planering och fått ångest över alla era framsteg (trots att jag är en planeringsapa utav denna värld i vanliga fall men också en velighetens mästare) Men nu så! Den stora orosbubblan med klänning är löst -jag har bestämt mig och beställt!! (dock kommer jag göra vissa ändringar på den sen när den kommer och vad fin den kommer att bli :)
    Övrigt: påbörjade GI för två veckor sen. Har fungerat bra. :)Kul att se fler här som kör. Vi får peppa varandra.
    Gifter oss i kyrka 30/5. Inbjudningar skickas ut i februari.

  • Pingst09

    Hej och välkommen!
    Jag, sambon och dotterns assistent har ingått en tävling med straffavgift för den som stått still eller gått upp varje vecka. Alla får köra sitt eget race och förhoppningsvis ger detta en sporre till att hålla igen!


    Roslinda09 skrev 2009-01-14 17:12:14 följande:
    Hej! Nu kan jag sälla mig till denna grupp. Har läst den här tråden länge men inte kommenterat. Har känt mig så långt efter i planering och fått ångest över alla era framsteg (trots att jag är en planeringsapa utav denna värld i vanliga fall men också en velighetens mästare) Men nu så! Den stora orosbubblan med klänning är löst -jag har bestämt mig och beställt!! (dock kommer jag göra vissa ändringar på den sen när den kommer och vad fin den kommer att bli :)Övrigt: påbörjade GI för två veckor sen. Har fungerat bra. :)Kul att se fler här som kör. Vi får peppa varandra.Gifter oss i kyrka 30/5. Inbjudningar skickas ut i februari.
Svar på tråden Maj 2009!