• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    Äsch, jag har nog blandat ihop nåt troll från John Bauer med Dunderklumpen eller nåt. Embarrassed Blush

  • Telemarkgrrl
    _koko_ skrev 2008-11-13 15:10:17 följande:
    Måste direkt skriva om en av de första träffarna: Troll med låten Jimmy Dean, kommer ni ihåg???
    Nej?! När var det?
  • Liten med Mindre

    Fast Plupp är liten...

    Lappis - tror inte jag hade någon Flashdance när jag körde temaklasser. Lite kul att de börjat köra mer happenings igen på gymmen. Det var helt borta ett tag.

    Tinga - heja dej! Förstår hur du känner med heltidsmatning. Jag tyckte det var så med ett barn. Går det inte att låta killarna gå på lite mer välling/ersättning eftersom de "egentligen" inte är så gamla?

    koko - problemet var att det inte var min man i drömmen. Vi som annars haft det rätt skoj hemma på slutet...

  • Telemarkgrrl

    Har just tryckt i mig en GB sandwich pepparkaka - finns det någon godare glass?! (Undantaget Häagen-Dazs vanilj dårå).

  • Lapinette

    koko - minns faktiskt den (låten alltså)

    Liten - Plupp var min stora favorit när jag var liten!

  • _koko_

    Telis - Åh, minns inte när, i slutet på 80-talet?

    Hmmm, trollet jag tänker på har svart, yvigt hår, men är i övrigt rätt lik plupp...

    Liten - Äsch, hårklyverier.

  • Oms

    Tubbies- nä du! penntroll var populrära en bit in på 80-talet så jag har tydliga minnen av att ha haft sådan i skolan de första åren. men vilken figur är det du tänkter på? låter som ifrån ngn saga.

    Ore - ja det var lite synd med anställningen fast jag deppar inte då jag inte var på till 100%. Dock så är det en fara att sånt här händer i min bransch under rådande finanskris (vi har gjort likadant tidigare) synd bara att det hände just nu men det är ju börsen som styr hur bra företagen går och om den pendlar för mkt så måste man hålla i pengarna. De anöker ju om förbehåll nu för att få en person men det ska lösas internt i första hand så vi får väl se. Det andra jobbet drar INTE tillbaka sina ansökningar det vet jag. Frågan är bara om man är en av de flera tusen sökande som får komma vidare m intervjuer osv...

    Cissi - ja det va lite osis och visst är det lätt att dra till m att den sökande är överkvalificerad istället för att säga att man inte passade in, tror nog att det är rätt så vanligt. Men i detta fall hade man pratat m min rekryterare om detta då hon har min fullständgia profil, och hon hade sagt att visst har jag en bred kompetens iom mitt arbete och hon visste att det är vanligt att man i mitt yrke stöter på patrull vid jobbbyte eftersom nya arbetsgivare har svårt att se att vi med vår bredd vill bli smalspåriga, men samtidigt sa hon att det inte ska ses som ett hot utan att man kan dra nytta av kompetensen istället - i mitt fall så vill jag gärna bli lite mer smalspårig och det är ju det som räknas.
    De på företaget hade lyssnat på henne och sa att de bara var rädda för att jag skulle tröttna på arbetsuppgifterna och söka mig vidare inom företaget så att de skulle vara tvugna att rekrytera igen - de ville gärna ha mig som person men kanske på en lite roligare tjänst.

    jaja, det var en mkt intressant erfarenhet iaf - nu håller jag tummarna för nästa arbete som jag sökt!

  • _koko_

    Vi har ju john bauer-trollen förstås, men om det är det du menar telis måste jag upprepa: Fram för mer självinsikt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!