• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    Cicci: Du skrev: "Tur att jag inte ska vara med varje dag, jag hade väl vridit nacken av dem allihopa till slut" - HAHAHAHA! Det hade ju blivit en väldigt liten och skön barngrupp då i alla fall ...
    Livias geggiga ögon verkar redan ha gått över tack och lov. Nu är det bara lite fnas och så är hon lite röd runt ögonen för att det kliat. I övrigt är hon hur pigg som helst. Vi får se om hon får gå imorgon.

    Maskeraden. Börjar tro på att vara Vattenmelon istället. Kan måla magen grön bara så är det klart. Har blivit jättetjock bara de senaste dagarna.

    JAg tycker Lappis och Nenne verkar UPPENBART gravida. Förmodligen även Frejis. Det här är en riktig nagelbitare!!!!

    Tvillingmammor & -pappor: Jag säger bara RESPEKT!!!

  • Ore

    Hej allihop, har läst en sida då och då under dagen, men det har byggt på mer än jag har läst ikapp...

    Oms: Synd med jobbet, men håller tummarna för att nästa jobb - som du hellre ville ha om jag fattat rätt - inte drar tillbaka tjänsten eller något annat sådant dumt... Litet löjligt att saker och ting kan ändras så jäkla snabbt, att de plötsligt inte har något behov av en...

    Håller även tummarna stenhårt för att Lappis är gravid!!!

    Sedan måste jag erkänna att jag inte smygläst så länge att jag förstår maskerad-pratet? Någon som vill briefa mig litet om detta?

    Själv har jag fortfarande ömma bröstvårtor. Kände mig jättesjuk i tisdags em/kväll, med begynnande nästäppa. Onsdagen bara litet lätt huvudvärk (vilket fick mig att rota igenom efter huvudvärktabletter, vi hade magnecyl koffeinbrus, bamyl, ipren och voltaren hemma - på samtliga stod det att de inte skulle tas om man "var eller försökte bli gravid". Nähä nä... Får skaffa alvedon nästa gång jag har ärende till apoteket (t.ex. väldigt snart för att köpa grav.test, hoppas jag). Igår kväll litet nästäppavarning igen, inget idag... Blir inte klok på det.

    Snigelspår (rolig term, inte hört förut) hade jag mer än vanligt igår. Bra eller dåligt, ingen aning?

    Men någon gång imorgon eller lördag förväntar jag mig att inte behöva få besök av tanten... Funderar som bäst på om jag ska vara trotsig och kaxig och ta vita trosor utan trosskydd. Eller mer ödmjukt svarta trosor med trosskydd... Och sedan kommer jag på att inget av det kommer göra mig mer/mindre gravid, så varför ens fundera på det? (Så larvig är jag...)

  • Lapinette

    Maskeradpratat uppkom för två veckor sedan (imorgon fredag) då jag satt här och var så förbannad över att ha missat ÄL (för tempen steg). Dessutom hade jag ätit stark mat (indiern). Vet inte vem som kom upp med idén (AM tror jag) att vi skulle ha maskerad när jag BIMmade. Fråga mig inte varför??

  • FruCicci

    Ore, det låter ju positivt för dig med, eller plussitiv som vi säger här i tråden.
    Maskerad pratade vi om förra veckan, det ska vi ha nu när Lappis plussar

    AM, vad skönt att det inte verkar värre än så med Livia!
    Inte kul med ögoninfektion när de inte kan öppna ögonen till slut.
    Jag har med fått mage, kan inte knäppa mina brallor längre. Så Koko, du får nog packa i hop mina mamma kläder som du lånade av mig o leverar tillnbaka dem
    Läste dock att man kan få bort magen i vecka 13, att man är extra svullen innan dess någonstans?
    Sist innan aborten, så fick jag världens uppsvällda mage med, ungefär vid denna tiden...
    Jag tycker det är såååå mysigt och blir alldels glad av det

    Var dock nervös i går när jag hade möte med mitt jobb att jag skulle se svullen ut. Vi var på Anglais o givetvis frågade de om jag skulle ha öl eller vin Jag bad om cola, för jag hade sprungit på stan sa jag
    Ska signa löeavtalet om 1 1/2 vecka, sen gör det inget om de märker det Helst hade jag velat dölja det till januari, frågan är om det går med nr 2...

    Hej Tinga gumman!!!
    Ja du verkar inte vara lätt med pojkarna, förstår att det är tufft mellan varven, men vad skönt att du har dina svärisar o föräldrar!

    Lappis, hur tänker du nu igentligen???
    Du måste ju ana?

  • Telemarkgrrl

    Hej Cicci!

    Jag är här. Men jag har inte så mycket att komma med varken när det gäller BIM, BOM, BF eller dagis och sånt. Dessutom har jag massor att göra på jobbet.

    Jag törs inte säga någonting till Lappis och Frejis och Nenne för jag är rädd att jinxa saker. Men jag har funderat på maskeraden och vad jag ska klä ut mig som. Heffaklumpen kanske? Behövs inte sååååå mycket smink och utstyrsel iallafall.

  • _koko_

    Hej raringar! Har ägnat mig åt mig själv hela förmiddagen (ansiktsbehandling!) och nu efter lunch har jag läst ikapp, får se om jag hinner jobba något innan dagen är slut.

    Igår tog conny sina första steg!! Han har gått lite förut också, men då helt omedvetet, så det räknas ju inte. Nu släppte han taget om babygymet och gick till mig, 5-6 steg! Jag blev alldeles till mig och ropade på sambon. Sen satt vi en lång stund på golvet medan conny gick fram och tillbaka mellan oss med ett stort leende på läpparna! Det lär ju dröja innan han går mer obehindrat och hela tiden, men det var en helt sjukt cool upplevelse!

    Självklart ska du få dina kläder cicci, vet inte hur många gånger jag kommit på det halvvägs in till stan... Ska ta med dem till jobbet så kan vi ta det när som helst. De är iaf tvättade och strykta nu.

    Följer frejis och lappis med stor spänning nu, trodde jag på gud skulle jag be.

  • Lapinette

    Moi, tänker??!!! Nej, sånt har jag slutat med.

    Cissi - om det är någon som kan dölja sin graviditet väl så är det väl du! Visst med nr 2 brukar magen komma snabbar men med alla lösa tunikor som är på modet just nu så fixar du det galant.

  • Lapinette

    Telis - kommer inte ihåg hur Heffaklumpen ser ut men han/hon verkar ju söt om du är så lik !

  • Piggelin1

    Koko - vad kuuul!!
    Det är verkligen en häftig känsla!!!

    Hej Telis! Kramar

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!