• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Tinga

    Vilken tur att jag tittade förbi just nu när jag var efterfrågad!

    Nenne - du har ju hästminne! Det var mycket riktigt så att jag fick knasont i magen ungefär en vecka innan BIM, och det var dessutom när vi var i Rom. I dagarna är det faktiskt precis ett år sedan (hjälp, vad tiden går fort! ), för vi åkte den 14 november. Men jag tror inte att det är ett typiskt tvillinggraviditetstecken för Storasystern (vart har hon tagit vägen? ) kände på samma sätt och hon fick ju "bara" ett barn.

  • Tinga

    Jag måste säga att det är otroligt spännande med alla potentiella plus som hänger i luften nu! Både Lappis och Frejis som får svar vilken dag som helst och så Nenne i nästa vecka. Jag håller alla tummar och tår jag har!

  • FruCicci

    MEEEEEEEEEEEEN Lappis!!!!!!!!!!!
    Jag smäller av! Du är ju gravid, det är ju uppenbart. Shit vad kul. Du kommer få en bebis runt den 20 juli. TJOHOOOOO.

    Frejis, hoppas verkligen att det är låga hormonhalter i din kropp. Hur var det den gången du det fakto var gravid sist?

    TÄNK att vi ska ha MASKERAD!
    Funderar redan på vad jag ska vara.... hora, med mina 300 i bagaget Nä skämt och sido.... Jag har en outfit som är riktigt kul hemma, men det får ni se på maskeraden.

    Victor var med på dagis idag Nenne, så han har inte åkt buss med sin pappa. De var ute på dagis på förmiddagen, så han kunde vara med ett tag. Men det märks att han har infektion i kroppen, för han blev trött fort.
    Sen han vi inte mer än in så smällde en tjej till honom med handen över kinden, så han var alldels röd och fick nässelutslag
    Jag var som vanligt snabb som en kobra och sa SER ni nu att jag inte hittar på att min son är känslig, och tog tag i ungen och sa att man måste säga förlåt och att man inte får göra dumma saker mot varandra.
    Tur att jag inte ska vara med varje dag, jag hade väl vridit nacken av dem allihopa till slut

    Nenne, med mina tvillingar så kom jag mest i håg att jag kände mig konstig 1 vecka innan BIM, fattade jag först efter. Sen det tydligaste tecknet var faktiskt brösten som gjorde sjukt ont och sen illamåendet som gar gräsligt och så tröttheten, jag var som en sombi. Men det är ju 7 år sedan så det är inget jag kommer ihåg mycket av eller reflekterade över eftersom det inte var planerat.
    Läste dock nyligen om en IVF, där tjejen fick magknip en vecka innan BIM och hon sa i tidningen att det var hennes första tecken. HOPPAS

    Omsan: Osis med jobbet, jag har hört liknande att man är överkvalificerad, jag vet inte om jag tror på det alla gånger ( i mitt fall) utan tror det låter bra att säga så, lättast att förklara att man inte går vidare så (i mitt fall).

    BS, se på det positivt, nu är det snart helg och då kommer INTE Iris bli sjuk igen. Nu har hon helgen att återhömta sig ordentligt på - sen är hon stark o gla' till måndag
    Hoppas ni kör i gång redan 4e december Efter läkarbesöket.

    Vad är Frullan?
    Hallååååååå? Du har inte skrivit på en vecka eller?

    TELIS VAR ÄR DU?

    AM geggiga ögon, grattis - not. Det går på det där dagiset. hemma en vecka är det som gäller om hon fått samma ögon infektion som Victor med fler har fått. Antibiotikan gjorde det bättre för oss, men det är fortfarande lite gul evja.

    Oj nu kom posten, snart tillbaka...

  • Lapinette

    Tack Tinga, det var jag som kom ihåg och nenne som undrade . Hur mås det?

  • Lapinette

    Men Cissi .. sitter här och skrattar åt dit inlägg. Du och dina datum!!!

  • Tinga

    Apropå tvillingdiskussionen ni haft kan jag säga att jag också hellre hade valt att få ett barn i taget (i alla fall som det känns just nu), men det är ju tyvärr ingenting man väljer själv. Idag jobbar maken heldag för första gången på nästan sju månader, så jag är alltså ensam med Piff & Puff. En inte helt enkel uppgift, måste jag tyvärr tillstå, även om jag fortfarande har näsan över ytan. Kruxet idag var att Puffs förmiddagssömn inte blev så bra som den brukar bli (framförallt blev den kortare), så när det sen var dags att äta var han inte alls på humör för det. Jag provade då att mata Piff in emellan, så fick Puff sova under tiden. Sen tänkte jag att Puff skulle få sova ett bra tag, så att han fick energi att äta, men han vaknade efter en kort stund och då provade jag att mata honom, men återigen med dåligt resultat. Nu sover han iallafall ute på balkongen, tillsammans med Piff, så det får bli ett nytt matförsök när han vaknar.

    Generellt funkar det ganska dåligt med maten för Puffs del. Det känns inte alls bra, eftersom han redan är liten i förhållande till när han skulle varit född. Eftersom man utgår från verkligt födelsedatum när det gäller mat försöker vi ge honom puréer, men det går inget vidare, vilket vi tror beror på att han inte är mogen för att äta på det viset än. Korrigerat är han ju bara 3.5 månader, och i normala fall har man ju inte ens börjat med smakportioner då.

    Jaja, det var dagens gnäll från min sida - maken och jag försöker fokusera på att båda killarna mår toppenbra och de utvecklas fint när det gäller motorik, leenden, osv.

  • Lapinette

    Tinga - förstår att det är tufft och framför allt att ni fick en jäkligt tuff start när de kom så tidigt.

  • Tinga

    Lappis - förlåt! Här har du en som _inte_ har hästminne!

    Jo, det blev ju lite speciellt allting, iom att Piff & Puff kom så tidigt. Vi hade ju börjat tömma batterierna redan 3 månader innan de egentligen skulle ha fötts, så man var ju lite matt redan när vi kom hem med dem. Nu har vi förvisso haft 3 supermånader, när maken också varit hemma, men det kan han ju inte vara i evighet. Han är ledig imorgon och fyra dagar nästa vecka, men den 24 är det dags för heltid. Det största problemet är som sagt maten och att det tar så vansinnigt lång tid att mata dem, så jag försöker ställa in mig på att de närmaste månaderna kommer min tid gå åt till att mata - ingenting annat.

  • Lapinette

    Heltidsmatare, inte illa !! Förstår som sagt att det är tufft. Min väninnas syster fick tvillingar själv!!! Jag menar hon hade en pappa (på Fillipinerna) men han var ju rätt långt bort. Nu har övriga släkten hjälpt till och ställer upp som barnvakt men tufft ändå.

  • Tinga

    Nä, jag får nog skaffa nya visitkort! Tack och lov att det finns en aktiv pappa med i bilden här, och dessutom engagerade mor- och farföräldrar. Min mamma är ledig en dag i veckan och hon vill gärna spendera den med Piff & Puff och mig, vilket jag är väldigt tacksam för. Förmodligen kommer även min svärmor att bistå mig under en dag i veckan.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!